از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73933

113 بازدید

به گزارش خطرنگار، دولت مرکزی عراق از دولت اقلیم کردستان عراق و استانداری حلبچه خواست تمامی شرایط لازم برای راه اندازی مرز بین المللی«پسته له» در حلبچه با ایران را در مدت ۵ ماه به اتمام رسانده و فعالیت رسمی آن آغاز شود.«عادل صالح »فرماندار منطقه گلیجالی در استان حلبچه به خبرنگاران گفت: تمامی شرایط […]

به گزارش خطرنگار، دولت مرکزی عراق از دولت اقلیم کردستان عراق و استانداری حلبچه خواست تمامی شرایط لازم برای راه اندازی مرز بین المللی«پسته له» در حلبچه با ایران را در مدت ۵ ماه به اتمام رسانده و فعالیت رسمی آن آغاز شود.
«عادل صالح »فرماندار منطقه گلیجالی در استان حلبچه به خبرنگاران گفت: تمامی شرایط لازم برای بین المللی شدن این مرز به اتمام رسیده است و منتظر تایید رسمی بغداد و تهران برای بازگشایی رسمی آن هستیم.
وی افزود: تمامی شرایط اداری لازم برای این مرز به دستور بغداد و با اطلاع دولت اقلیم کردستان عراق انجام شده است و این مرز هم اکنون شرایط بین المللی شدن را دارد.
این دروازه مرزی که تاکنون به صورت غیررسمی فعالیت می کرد بخشی مهم از فعالیتهای تجاری با عراق در آن صورت می گیرد به نحوی که روزانه بیش از ۱۶۰ دستگاه کامیون کالا و اجناس ایرانی از آن به منطقه کردستان عراق وارد می شود.
دولت مرکزی عراق اخیرا با رسمی شدن دروازه های مرزی «تویله » «سیرانبند» و «کیلی» موافقت کرد که بدلیل به اتمام نرسیدن ملزومات اداری این مرزها هنوز بین المللی نشده اند.
بدین ترتیب با بین المللی شدن مرز« پسته له» یکی دیگر از مبادی توسعه روابط اقتصادی ایران با اقلیم به سایر دروازه های بین المللی اضافه شده و تجار کرد عراقی می توانند در راستای تسهیل روابط اقتصادی از آن بهره بگیرند.
گفتنی است ایران با عراق در منطقه کردستان عراق ۸ دروازه رسمی و غیررسمی دارد که سالیانه بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مبادلات مرزی از این دروازه ها با اقلیم انجام می شود.
خاورم**۳۵۱**۱۷**۳۸۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


حلبچه


دولت اقلیم


دولت مرکزی عراق

نظرات بسته شده است.