از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 73912

149 بازدید

صیدال اسدی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: با پرداخت این تسهیلات ۲۸۸دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و سایر تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی بهره برداران خریداری شده است. وی بیان کرد: پیش از این افزون از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی […]

صیدال اسدی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: با پرداخت این تسهیلات ۲۸۸دستگاه تراکتور، کمباین، انواع ادوات دنباله بند و سایر تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی بهره برداران خریداری شده است.
وی بیان کرد: پیش از این افزون از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در این استان خریداری شده بود.
اسدی با اشاره به اینکه آماده پرداخت تسهیلات به متقاضیان هستیم گفت: امسال ۲۴۱ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی این استان تصویب شده است.
رئیس اداره امور فناوری مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ضریب بهره وری از تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در این استان هم اکنون ۱٫۲ اسب بخار در هر هکتار است.
اسدی با اشاره به اینکه ضریب بهره وری از تجهیزات مکانیزاسیون کشاورزی در کشور ۱٫۷ در هر اسب بخار است گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید این میزان به ۲٫۱ اسب بخار در هر هکتار برسد.
وی ابراز داشت: افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه از مزایای این تجهیزات است به همین دلیل جمایت از کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در اولویت برنامه های دولت است.
سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.
استان ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر بهره بردار حوزه کشاورزی دارد.
۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


پرداخت


تسهیلات


کهگیلویه و بویراحمد

نظرات بسته شده است.