از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72733

92 بازدید

به گزارش خطرنگار، غلامرضا منتظری روز شنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود: در مجموع ۶۹۰ سازه آبخیزداری در استان بوشهر توسط منابع طبیعی احداث شده که حجم آبگیری (مخزن) این سازه ها در هر آبگیری حداقل ۲۰ میلیون متر مکعب است.یوی بیان کرد: بیشتر سازه هایی که در پاییز امسال آبگیری شد مربوط […]

به گزارش خطرنگار، غلامرضا منتظری روز شنبه در گفت و گو با خطرنگار، افزود: در مجموع ۶۹۰ سازه آبخیزداری در استان بوشهر توسط منابع طبیعی احداث شده که حجم آبگیری (مخزن) این سازه ها در هر آبگیری حداقل ۲۰ میلیون متر مکعب است.
یوی بیان کرد: بیشتر سازه هایی که در پاییز امسال آبگیری شد مربوط به شمال و مرکز استان بوشهر است و با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بررسی مدل‌های مختلف برای وضعیت بارش باران پاییزی در استان بوشهر، انتظار می رود همه سازه ها در پاییز حداقل یک بار و در برخی شهرستان ها تا سه بار آبگیری شود.
وی ادامه داد: شهرستان جم با دارا بودن ۳۱۲ سازه آبخیزداری بیشترین شمار را بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است که امیدواریم در ماه هی آتی این سازه ها نیز متاثر از باران رحمت الهی قرار گیرند.
منتظری با اشاره به اهمیت سازه های آبخیزداری برای استان بوشهر و کنترل آب های سطحی بیان کرد:۳۰ سازه جدید در نیمه دوم سال جاری مراحل اجرا و احداث آن در دست اجراست که امیدواریم همگی آنها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
وی اظهار داشت: حجم عملیات سازه های آبخیزداری که همه آنها سنگی ملاتی است از محل صندوق توسعه ملی، اعتبارات استانی و ملی تامین اعتبار شده و کل شهرستان های استان بوشهر را پوشش می دهد.
منتظری، مهار آب باران، کنترل سیل، تغذیه سفره‌های زیر زمینی، مدیریت روان آب‌ها، تقویت منابع آبی و کمک به پایداری آن درحفظ تولید، اشتغال و احیای عرصه های منابع طبیعی، حفاظت خاک و مقابله با خشکسالی را از مهم ترین هدف های اجرای سازه های آبخیزداری در استان بوشهر عنوان کرد.
سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرگفت: بزرگترین بند خاکی ایناستان با ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان دیلم بزودی عملیاتی می شود.
وی افزود: سد دره امیری دیلم از بزرگترین سدهای خاکی استان بوشهر است که با ارتفاع ۲۲ متر و طول سرریز ۱۲۰ متر ظرفیت ذخیره ۶ میلیون مترمکعب آب دارد.
منتظری اضافه کرد: مطالعه پروژه به صورت ۱۰۰ درصد به پایان رسیده و بزودی برنده مناقصه تعیین و تلاش می شود پروژه تا قبل از زمستان سال آینده به بهره برداری برسد.
وی اظهارداشت: از ظرفیت این بند خاکی برای توسعه کشاورزی و اشتغال استفاده می شود و بدون شک تاثیری مهم در تقویت سفره های زیر زمینی منطقه دارد.
۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام /*


اقتصاد


آبگیری


سازه های آبخیزداری


بوشهر

نظرات بسته شده است.