از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 72029

90 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری چندی قبل در جلسه معرفی وزرای جدید به مجلس شورای اسلامی توصیه هایی داشتند که رئوس کلی مورد اشاره ایشان در عمل، برنامه دولت برای ترمیم کابینه تلقی شد.یکی از این محورها، درباره این نکته بود که «هدف از ایجاد مشکلات اقتصادی و جنگ روانی، مایوس […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری چندی قبل در جلسه معرفی وزرای جدید به مجلس شورای اسلامی توصیه هایی داشتند که رئوس کلی مورد اشاره ایشان در عمل، برنامه دولت برای ترمیم کابینه تلقی شد.
یکی از این محورها، درباره این نکته بود که «هدف از ایجاد مشکلات اقتصادی و جنگ روانی، مایوس کردن ملت از آینده است».
آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جمهوری اسلامی در این ارتباط اظهار داشت: آمریکا پیش از خروج از توافق، برجام را دستمایه جنگ روانی خود کرده بود و ملت ما دیدند با خروج آمریکا از برجام هیچ اتفاقی نیفتاد.
وی با بیان اینکه اظهارات رئیس جمهور آمریکا تنها یک حرکت روانی بود و جنبه عملی ندارد، افزود: ایران اسلامی شرایط و تحریم های بدتری را در چهار دهه اخیر تجربه کرده و دشمنان هر بار از تهدیدهای خود به عنوان تحریم های شکننده تر، فلج کننده و برانداز یاد کرده اند اما آنچه که اتفاق افتاده حرکت رو به پیشرفت کشورمان است.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور کشورمان درباره جنگ روانی دشمن و تصدیق آن تاکید کرد: دشمن در تحریم ها با تمام قوا پیش آمد و در مقابل با چاره جویی نظام اسلامی، استقلال در همه عرصه ها نصیب ملت شد.
وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه در گذشته با اجماع جهانی و همراهی شورای امنیت بود، یادآور شد: اینک تحریم های آمریکا با مخالفت همپیمانان اروپایی اش مواجه شده است.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امروز برخلاف گذشته هم ذخایر ارزی خوبی داریم و بدهکاری جهانی ما کمتر از قبل شده و هم شرایط کشور از گذشته بسیار بهتر است.
وی به تبلیغات رسانه ای دشمن برای فشار به ملت ایران نیز اشاره و همراهی برخی افراد ساده اندیش و ستون پنجم با بوق های رسانه ای را ناشی از عملی نشدن تحریم های غرب دانست و گفت: دشمن در سه مرحله می خواهد به هدف خود برسد.
آیت الله حسینی شاهرودی مرحله اول را اعمال تحریم ها و مرحله بعد از آن را استفاده روانی از جو کاذب ایجاد شده دانست و تاکید کرد: در مرحله سوم دشمن به دنبال بهره برداری از تبلیغات خود برای ایجاد آشوب های اجتماعی است که فراخوان اعتصاب های مختلف در همین راستا است.
وی اظهار داشت: قرار بود تابستان گذشته تحریم ها ایران را فلج کند که نشد و بار دیگر وعده ۱۳ آبان را دادند اما در این مرحله هم اتفاقی نیفتاد و تنها حرف تحریم است که دشمن از آن بهره برداری تبلیغاتی می کند.

** اقدامی خوب اما دیرهنگام
نماینده مقام معظم رهبری در کردستان در ادامه با اشاره به ترمیم کابینه دولت در حوزه اقتصادی گفت: انتظاری که از رئیس جمهور در این شرایط می رفت، این بود که زودتر از اینها کابینه را ترمیم می کرد و تصمیمات اقتصادی مناسب تری گرفته می شد.
وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور همانند زمان جنگ تحمیلی است، مدیریت جهادی و عمل به توصیه های مقام معظم رهبری را راهکار مقابله و دفاع در این عرصه اعلام کرد.
آیت الله حسینی شاهرودی عملی شدن توصیه های اخیر رئیس جمهور و بالا بردن توان تیم اقتصادی دولت را در شرایط کنونی الزامی دانست و افزود: اگر هنور بدنه دولت نیاز به ترمیم و اصلاح دارد باید زودتر انجام شود.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان یادآور شد: از نظر کمی و کیفی نیروی انسانی هوشمندی داریم که در همه عرصه های پیشرفت، حرف اول را می زنند که باید با نگاه به درون و اتکا به ثروت داخلی، حرکت خود را تسریع بخشیم.

** عزت بین المللی عامل اقتدار
آیت الله حسینی شاهرودی در ادامه با بیان اینکه دنیا هم به این نتیجه رسیده که ایران حذف شدنی نیست، اضافه کرد: اروپا غیر از تامین منافع خود در ماندن کنار ایران، به دنبال این است که از زیر یوغ استکباری آمریکا نیز خارج شود.
وی با بیان اینکه عزت بین المللی از ایران کشوری قدرتمند ساخته است، گفت: ترس آمریکا از ایران مقتدر یک سرمایه اجتماعی است و مردم باید قدردان این سرمایه باشند.
نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: تنها نیرویی که در مقابل داعش که تمام دنیا را ناامن کرده بود، ایستاد، ایران اسلامی بود در حالیکه همه به کمک های مالی و تسلیحاتی آمریکا به این گروه تروریستی اذعان داشتند.
وی با تاکید بر اینکه با اتکا به این سرمایه جهانی و دارایی های مادی و نیز همراهی مردم و مدیران اجرایی، ایران قدرت کامل جهانی خواهد شد، تاکید کرد: این قدرت قصد تجاوز و تعدی به هیچ کشوری را ندارد و همواره همراه و یار مستضعفان است.
آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: بر خلاف سران برخی کشورهای همراه با آمریکا، همه ملت های دنیا به این باور رسیده اند که ایران یاور مظلومان و دشمن ظالمان است.

** استقامت ۴۰ ساله در برابر استکبار
نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به مقاومت ۴۰ ساله ملت ایران در برابر شبکه های مزدور خارجی گفت: مردم کردستان به عنوان نمونه ای از ملت بزرگ ایران هیچگاه به دشمنان و تبلیغات دروغین آنان پاسخی نداده و در هر همایش و مراسمی پشت نظام ایستاده اند چرا که امنیت مهمترین مولفه برای آنها است.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید تحت تاثیر جنگ روانی دشمن قرار گیرند، از مسئولان هم خواست با تدبیر بهتر، وقت بیشتر و مدیریت جهادی و انقلابی همانند ۴۰ سال گذشته این بار هم از تهدید و تحریم دشمن عبور کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی با اشاره به این آیه قرآن کریم که «دشمن هماره با شما در جنک است تا از دین بازدارد» افزود: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی دشمن نتوانسته ما را از انقلاب و ارزش های انقلابی باز گرداند و در این مرحله هم با توکل به خدا، انقلاب قوی تر و پیش رونده تر ظاهر خواهد شد.
۷۳۴۵/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


سیاسی


جنگ روانی


تحریم و تهدید


نماینده ولی فقیه

نظرات بسته شده است.