از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 71993

40 بازدید

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، «لطفی العرفاوی» روز دوشنبه با حضور در جمهوری اسلامی با «سید ضیاء هاشمی» همتای ایرانی خود، دیدار و گفت‌وگو کرد.وی افزود: به عنوان یک فرد رسانه‌ای و یک شهروند تونسی، چیزی که قبلا درباره ایران شنیده بودم با آنچه امروز از نزدیک در این کشور طی دو روز اقامتم در […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خطرنگار، «لطفی العرفاوی» روز دوشنبه با حضور در جمهوری اسلامی با «سید ضیاء هاشمی» همتای ایرانی خود، دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی افزود: به عنوان یک فرد رسانه‌ای و یک شهروند تونسی، چیزی که قبلا درباره ایران شنیده بودم با آنچه امروز از نزدیک در این کشور طی دو روز اقامتم در ایران می‌بینم بسیار متفاوت است.
العرفاوی تاکید کرد: اطلاع ما از کشورهای همدیگر می‌تواند پلی برای انتقال صحیح واقعیت‌های کشورهایمان باشد و الان با حضور در کشورتان لمس می‌کنم که ایران از نظر فرهنگ، تمدن و تاریخ، تا چه اندازه غنی است و این باعث شادی و شگفتی من است.
وی بیان داشت: در درجه اول به عنوان یک خبرنگار و سپس به عنوان مدیر تونس، طی دو روز گذشته که در ایران به سر می‌برم از فعالیت رسانه‌ها در ایران و همچنین از حمایت ویژه دولت از آنها بسیار شگفت‌زده شدم.
وی ادامه داد: از تجربه موفقیت‌آمیز رسانه‌ای ایران استفاده می‌کنم و آنها را به همکاران خودم در تونس انتقال خواهم داد.
مدیرعامل تونس (تاپ) تصریح کرد: برای گسترش همکاری‌های مشترک با خطرنگار، عزم راسخ داریم و در قالب توافق‌نامه فعلی، اخبار کشورمان را به خطرنگار، در تونس منتقل کرده و متقابلا خبرهای خطرنگار، را دریافت می‌کنیم. ما معتقدیم که باید همکاری‌ها را توسعه دهیم، وارد مرحله عملی‌تر شویم و بتوانیم تبادل نیروی انسانی و تبادل تجربیات حرفه‌ای داشته باشیم.
وی از اینکه روابط اقتصادی تونس و ایران نتوانسته به حد و اندازه روابط مردمی، دینی و فرهنگی دو کشور برسد، ابراز تاسف کرد و گسترش روابط در تمامی ابعاد را مورد تاکید قرار داد.
العرفاوی تاکید کرد: در شرایطی که با چالش‌های متعدد منطقه‌ای و جهانی روبه‌رو هستیم و قدرت‌های غربی تلاش می‌کنند به روابط مستحکم و دوستانه ملت‌ها و کشورها ضربه بزنند، ما باید بیش از پیش در تحکیم روابط خود بکوشیم.
وی اظهار داشت: تلاش‌های رسانه‌ای‌ به عنوان یک ابزار مهم می‌تواند به تقویت روابط اقتصادی، گردشگری و فرهنگی دو کشور بیانجامد.
این فعال رسانه‌ای تونسی گفت: شکی نیست که رسانه‌ها در تصمیم‌گیری‌های مهم، برقراری دموکراسی و تحقق اهداف آزادی‌خواهانه، نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم که کرامت انسانی و آزادگی شهروندان مسلمان، پیروزی یک امت اسلامی است و تلاش در جهت تحقق این ارزش‌ها اهمیت زیادی برای ما دارد.
العرفاوی انتخابات در ایران را یک تجربه ارزشمند توصیف کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی توانسته به اهداف خود نائل شود و افق‌های بسیار روشنی را برای کشور شما می‌بینم.
وی گفت: بعد از انقلاب تونس توانستیم پایه‌های دموکراسی را در کشور، استوارتر کنیم و می‌دانیم که نیروهای غربی نمی‌خواهند آزادگی و کرامت یک شهروند مسلمان را ببینند چراکه آنها پیشینه استعماری داشته و تاب آزادگی بیشتر مسلمانان را ندارند.
مدیرعامل تونس اعلام داشت: میزان چالش‌ها را درک می‌کنیم و به همین خاطر بر تحکیم روابط با ایران تاکید داریم.
وی ادامه داد: بازی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بر کسی پوشیده نیست و همگی از گرایش‌های استعمارگرانه آمریکا و کشورهای دیگر مطلع هستیم و تنها راه مبارزه با گرایش استعمارگرانه این است که مقاومت را غنی‌تر و آزادی را برقرارتر کنیم، تولید و خودکفایی بیشتری داشته باشیم و وجدان حرفه‌ای را در تمام بخش‌ها داشته باشیم و از لحاظ فرهنگی بتوانیم در مقابل این نوع چالش‌ها ایستادگی کنیم، ایستادگی یکایک کشورها تامین‌کننده منافع جمعی همه ماست.
وی خاطرنشان کرد: نبرد فعلی، مسلحانه نیست بلکه نبرد اقتصادی است و رسانه‌هایی که علیه ما اطلاع‌رسانی می‌کنند فقط ادعای بی‌طرفی و حرفه‌ای بودن دارند ولی در واقع، ابزاری برای پیشبرد اهداف استعماری هستند.
العرفاوی به همتای ایرانی خود پیشنهاد داد که حداقل دو تا سه نیروی خبری، بین دو در طول یک سال مبادله شود و با پیش‌بینی دوره‌های آموزشی، انتقال تجربیات صورت گیرد و دیدارهای خصوصی با دست‌اندرکاران مسائل فرهنگی تدارک دیده شود تا مخاطبان ما با تحولات فرهنگی کشور مقابل آشنا شوند.
وی گفت: این سفرها و دیدارها در انتقال واقعیت‌های دو کشور نیز تاثیر زیادی خواهد داشت و حضور خبرنگاران در کشور دیگر موجب می‌شود گزارش‌هایشان از آن کشور به صورت عینی و واقعی باشد.
العرفاوی همچنین از مدیرعامل خطرنگار، درخواست کرد یک هیات خبری از خطرنگار، برای پوشش انتخابات سال آینده ریاست جمهوری و پارلمان تونس و پیگیری تحولات سیاسی به این کشور اعزام شود که این درخواست با موافقت هاشمی روبه‌رو شد.
طرفین در این دیدار در زمینه برگزاری نمایشگاه عکس مشترک دو نیز به توافق اولیه رسیدند.
العرفاوی در سفر خود به ایران تاکنون تاکنون از موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران، جمهوری اسلامی و دانشکده خبر در تهران بازدید کرده و سفری نیز به اصفهان خواهد داشت.
فراهنگ**۱۰۵۵** ۱۴۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


خطرنگار،


سید ضیاء هاشمی


تونس

نظرات بسته شده است.