از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 70888

75 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی اصغر احمدی شنبه شب در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه داریم برای مردمی که مرزبان ما هستند زمینه عدالت و کرامت انسانی را ایجاد کنیم.وی بیان کرد: در سفرهای اول و دوم رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان تصمیماتی اتخاذ […]

به گزارش خطرنگار، علی اصغر احمدی شنبه شب در نشست بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وظیفه داریم برای مردمی که مرزبان ما هستند زمینه عدالت و کرامت انسانی را ایجاد کنیم.
وی بیان کرد: در سفرهای اول و دوم رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان تصمیماتی اتخاذ شده که به دلیل اهمیت موضوع و شرایط خاص این استان با هدف پیگیری بیشتر و حسب دستور و تاکید دکتر روحانی برنامه این سفر انجام شد.
معاون هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست جمهوری گفت: اگرچه بین نیازهای سیستان و بلوچستان و تصمیماتی که در سفرهای رئیس جمهوری به این استان اتخاذ شده فاصله وجود دارد اما میزان تحقق این مصوبات در استان قابل قبول است.

**سیستان و بلوچستان نیازمند توجه و نگاه جدی دولت است
استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: کاهش بارندگی و خشکسالی ۲۰ ساله، از بین رفتن کشاورزی، تنگی معیشت و فقر اقتصادی و عدم وجود زیرساخت‌های ریلی، صنعتی و جاده ای موجب سختی زندگی مردم شده و این شرایط نیازمند توجه و نگاه جدی دولت به این استان است.
سید دانیال محبی اظهار داشت: متاسفانه سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی از نظر شاخص‌های توسعه ای پایین ‌تر از سایر استانها قرار گرفته و این کاستی ها تا حدودی با تزریق اعتبار به پروژه های مهمی که در سفر ریاست جمهوری به این استان مصوب شده است جبران خواهد شد.
وی با اشاره به بخشی از مشکلات کنونی مردم سیستان از نظر اقتصادی و اجتماعی گفت: احیای تالاب هامون به عنوان شاهراه حیاتی این منطقه نیازمند تشکیل کارگروه ملی مشابه دریاچه ارومیه است.
استاندار سیستان و بلوچستان مانع اصلی عدم اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری را کمبود اعتبار دانست و خواستار شارژ اعتباری این طرحها بویژه پروژه گازرسانی به شهرهای این استان شد.
وی تصریح کرد: در صورتی که تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه ها انجام شود، این طرحها در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.
محبی اظهار داشت: راه آهن چابهار – زاهدان – سرخس یکی از حیاتی ‌ترین پروژه‌های سیستان و بلوچستان محسوب می شود که نیازمند نگاه ویژه در تخصیص اعتبار است.
وی افزود: بهره مندی از افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی و دسترسی به فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری بندر چابهار در گرو تأمین این شبکه ریلی ترانزیتی است و بدون ایجاد راه ارتباطی مطمئن این سرمایه‌ ها اتلاف خواهند شد.
استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وجود مسیرهای طولانی و جاده های غیر استاندارد موجب خستگی رانندگان و بروز اتفاقات ناگوار در مسیرهای این استان شده و روزانه شاهد تلفات انسانی و حوادث ناگواری در جاده های شمال و جنوب این منطقه هستیم.
به گزارش خطرنگار، در این نشست پروژه های راه آهن چابهار – زاهدان – سرخس، بزرگراه زاهدان – زابل و زاهدان – خاش، آبرسانی به شهرهای حوزه سد ماشکید علیا، جاده چابهار- کنارک – جاسک، گازرسانی به شهرهای سیستان و بلوچستان، فعالیت بازارچه‌های مرزی، اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان و ساخت فرودگاه چابهار از جمله پروژه‌های مهم و مورد بحث این نشست بود.
همچنین گزارشی از روند اجرای این پروژه ها و میزان تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان توسط دستگاههای دست اندر کار ارائه شد.
۹۹۰۸**۳۲۱۳

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


مصوبات سفر رئیس جمهوری


سیستان و بلوچستان

نظرات بسته شده است.