از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 70477

64 بازدید

به گزارش خطرنگار، غلامرضا شریعتی روز پنج شنبه در جمع دانش آموزان مطالبه گر منطقه حاشیه نشین ملاشیه اهواز، گفت: نشست امروز با دانش آموزان این منطقه به نمایندگی از دیگر ساکنان ملاشیه فرصتی به وجود آورده تا مسئولان متوجه شوند که مردم مطالبات خود را جدی دنبال می کنند. وی ادامه داد: این نوع […]

به گزارش خطرنگار، غلامرضا شریعتی روز پنج شنبه در جمع دانش آموزان مطالبه گر منطقه حاشیه نشین ملاشیه اهواز، گفت: نشست امروز با دانش آموزان این منطقه به نمایندگی از دیگر ساکنان ملاشیه فرصتی به وجود آورده تا مسئولان متوجه شوند که مردم مطالبات خود را جدی دنبال می کنند.
وی ادامه داد: این نوع پیگیری مطالبات اقدام تازه و جدیدی است و به همین دلیل مسئولان دولتی باید پاشخگوی خواسته های ساکنان مناطق محروم و حاشیه نشین باشند.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه دولت از این حرکت حمایت می کند ، عنوان کرد: بیان منطقی مطالبات مردم روشی است که باید فراگیر شود و به همین دلیل سازمان های مردم نهاد و دفاتر تسهیل گری در این زمینه لازم است تا فعالیت بیشتری داشته باشند.
شریعتی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد آموزش های بیشتری در زمینه ارتباط گیری و بیان مطالبات در مناطق حاشیه نشین داشته باشند و معاونت سیاسی اجتماعی استانداری باید شرایط لازم برای فعالیت اینگونه سازمان ها را فراهم کند.
استاندار خوزستان افزود: روش های غیر مدنی در عنوان دغدغه ها نتیجه بخش نخواهد بود ولی اگر مردم از این نوع روش استفاده می کنند به دلیل بی توجهی برخی دستگاه های اجرایی است.
وی خطاب به دانش آموزان مطالبه گر ملاشیه، عنوان کرد: مطالبه گری را به دوستان و هم سن و سالان خود آموزش دهید تا آنها نیز بتوانند از فرصتی که شما به آن دست پیدا کرده اید هم استفاده کنند.
نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه آسفالت، تجهیز مدارس، بهبود کیفیت آب شرب و بهداشتی، ارتقا کیفیت آموزشی، امنیت در عبور و مرور دانش آموزان دختر در ساعات تحصیل و همچنین ساخت فضای ورزشی مناسب بخصوص برای بانوان را مهم ترین خواسته دانش آموزان مطالبه گر منطقه ملاشیه خواند و گفت: بهزیستی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری باید در رفع مشکلات حوزه آموزشی و فرهنگی همکاری و اقدام کنند.
وی از راه اندازی و فعالیت پاسگاه منطقه ملاشیه خبر داد و گفت: نیروی انتظامی گشت های سیار خود را برای ایجاد امنیت به منظور عبور و مرور دانش آموزان بکارگیری کند.
استاندار خوزستان ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز باید نسبت به راه اندازی باشگاه و فضای ورزشی جهت حضور شهروندان منطقه تلاش بیشتری از خود نشان دهد.
شریعتی همچنین اقدام کانون پرورش فکری برای راه اندازی مرکز ملاشیه را در راستای حمایت از مطالبات فرهنگی و آموزشی دانش آموزان خواند و گفت: برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری کانون در این منطقه می تواند به رشد و شکوفایی استعدادهای گروه سنی کودک و نوجوان ساکن در این منطقه محروم منجر شود.
استاندار خوزستان یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب اهواز هرچه سریعتر باید شبکه دفع فاضلاب منطقه ملاشیه را وارد مدار کند و از بهبود کیفیت آب این منطقه را در دستور کار خود قرار دهد.

** ارائه بورس تحصیلی به یک هزار دانش آموز خوزستانی
نماینده عالی دولت در استان خوزستان همچنین بر ایجاد فضای فیزیکی مناسب در مدارس حاشیه نشین و محروم تاکید کرد و گفت: فضاهای آموزشی مناسب از اولویت هایی است که باید آموزش و پرورش به آن توجه کند و هر کجا که کلاس های کانکسی وجود دارد برای آن باید جایگزین مناسب ساخته شود.
شریعتی همچنین به تقویت خدمات آموزشی در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: به یک هزار دانش آموز توانمند و با استعداد بورسیه تحصیلی داده می شود و لازم است در مناطق حاشیه ای این افراد شناسایی و مورد حمایت قرار بگیرند.
گفتنی است، این دیدار درحالی برگزار شد که در بخشی از این جلسه برخی از مدیران کل و روسای دستگاه های اجرایی غایب بودند و استاندار خوزستان خواستار حضور فوری همه مسئولان دستگاه های مرتبط در این نشست شد.

۷۱۴۸/۶۰۰۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


ملاشیه


مناطق محروم


دانش آموزان مطالبه گر

نظرات بسته شده است.