از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67764

52 بازدید

محمدرضا رضایی کوچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، درباره وضعیت جاده ها و رقم بالای تصادفات در کشور افزود: ما در سال های قبل نزدیک به ۲۰ هزار نفر کشته در جاده ها داشته یم که این رقم را اکنون به ۱۶ هزار نفر رسانده ایم، اما با این وضعیت […]

محمدرضا رضایی کوچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، درباره وضعیت جاده ها و رقم بالای تصادفات در کشور افزود: ما در سال های قبل نزدیک به ۲۰ هزار نفر کشته در جاده ها داشته یم که این رقم را اکنون به ۱۶ هزار نفر رسانده ایم، اما با این وضعیت دوباره سیر صعودی پیدا کرده و احتمالا در سال های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دلیل آن این است که تعداد خودروها در حال افزایش است و متناسب با افزایش خودروها و جمعیت کشور جاده ها را نتوانستیم توسعه دهیم.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۳ هزار نقطه حادثه خیر داریم، گفت: با اعتبارات موجود جوابگوی برطرف کردن آنها نیستیم.
رضایی کوچی با یادآوری این مطلب که بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر جاده داریم، سهم کم شبکه ریلی در حمل و نقل را از دیگر عوامل تصادفات جاده ای عنوان کرد و گفت: امروز قسمت عمده ای از جابجایی بار از جاده ها صورت می گیرد، سهم شبکه ریلی هم یازده درصد است در حالی که باید سهم ریلی ۵۰ درصد باشد.
وی افزود: وقتی این میزان بار در جاده جا به جا شود، هم جاده مستهلک می شود و هم تصادفات افزایش پیدا می کند و هر روز شاهد سوانح مختلف جاده ای هستیم.
رضایی کوچی ادامه داد: البته برای بحث کنترل جاده ها و کاهش آمار باید هماهنگی بین دستگاهی مانند هلال احمر، پلیس راه ، وزارت صنعت و راه و شهرسازی صورت بگیرد.
رییس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد:با این وضعیت اعتبارات، نقاط حادثه خیر و کیفیت پایین خودروها احتمالا در سال آینده افزایش تصادفات را شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه عملکرد وزارت راه و شهرسازی را نسبت به بودجه ای که به آن تخصیص داده شده مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل متناسب با پولی که به حوزه راه و شهرسازی داده شده، خوب کار کرده اما نیاز کشور بیشتر است.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید خیلی از پروژه های حمل و نقل به بخش خصوصی داده شود، گفت: خیلی از بزرگراه ها و آزاد راه ها و فرودگاه های ما قابلیت این که به بخش خصوصی داده شود را دارند، اما انگیزه جدی برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی وجود ندارد.
رضایی کوچی افزود: اگر همه بار به روی دوش دولت باشد طبیعی است که منابع دولت هم محدود است، بنابراین کار می ماند، دولت باید در واگذاری پروژه ها به سمت بخش خصوصی تلاش کند که این روند انجام نمی شود.
رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما با مرکز پژوهش های مجلس برای انگیزه دادن به بخش خصوصی در واگذاری پروژه ها جلساتی را برگزار کردیم که بتوانیم برای پروژه ها جاذبه ایجاد کنیم تا انگیزه ای برای بخش خصوصی باشد، در واقع باید ظرفیت هایی را برای پروژه ها تعریف کنیم که برای بخش خصوصی ارزش ورود داشته باشد.
وی اضافه کرد: یه عنوان مثال در بخش شبکه ریلی در بودجه سال ۹۷ تعیین کردیم آنجایی که فایناس داریم ۱۵ درصدآورده دولت که نمی تواند آن را تامین کند از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم، یا این که مرکز پژوهش ها را مکلف کردیم که پیشنهادات خود را برای جذابیت پروژه ها ارایه کند، یعنی این که از همه ظرفیت های موجود استفاده می کنیم.
رضایی کوچی با بیان این که اراده دولت و مخصوصا مدیران برای واگذاری پروژه ها وجود ندارد، گفت: تا این اراده نباشد و یک امتیاز مثبت برای کسی که پروژه را واگذار کند یا امتیاز منفی برای کسی که واگذار نمی کند، در نظر نگیریم همچنان این رویه ادامه خواهد داشت .
سیام**۱۰۵۸**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


محمدرضا رضایی کوچی


رییس کمیسیون عمران


جاده ها

نظرات بسته شده است.