از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 67612

59 بازدید

جلال محمود زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این طرح ماه آینده با هدف شفاف سازی در هفت آیتم از جمله نحوه واگذاری و بکارگیری نیروی انسانی اجرا می شود. وی با اشاره به اینکه طبق توافق با مدیر مجموعه پتروشیمی و نظارت وزارت نفت قرار بود حدود ۵۰ درصد […]

جلال محمود زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خطرنگار، افزود: این طرح ماه آینده با هدف شفاف سازی در هفت آیتم از جمله نحوه واگذاری و بکارگیری نیروی انسانی اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه طبق توافق با مدیر مجموعه پتروشیمی و نظارت وزارت نفت قرار بود حدود ۵۰ درصد نیروهای پتروشیمی مهاباد بومی باشد، بیان کرد: هم اکنون کمتر از ۳۰ درصد کارکنان پتروشیمی مهاباد را نیروهای بومی تشکیل می دهد و این تعداد نیز در رده های پایین مشغول فعالیت هستند.
محمودزاده اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی کمیته تحقیق و تفحص در صورتی که حیف و میل از بیت المال یا حق جوانان منطقه مشخص شود، در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ عوارض آلایندگی از این واحد تولیدی، گفت: امسال ۴۰ میلیارد ریال بابت آلایندگی از پتروشیمی مهاباد اخذ شده که ۳۰ میلیارد ریال آن به حساب شهرداری و ۱۰ میلیارد به حساب دهیاری های این شهرستان واریز شد.
محمود زاده یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۵۰ رای موافق، ۲۹ رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر با طرح تحقیق و تفحص پتروشیمی های باختر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.
به گزارش خطرنگار، هلدینگ پتروشیمی باختر خط لوله اتیلن از عسلویه به شمالغرب کشور است و مواد اولیه واحدهای پتروشیمی مستقر در اندیمشک، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی را تامین می کند.
مجتمع پتروشیمی مهاباد که سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و ۳۰ هزار تن ‘بوتن یک’ را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند، برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
این طرح که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال ۱۳۸۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ آغاز شد هم اکنون، در زمینی به مساحت ۱۸۵ هکتار در کیلومتر ۱۵ جاده مهاباد ـ ارومیه در حال فعالیت است.
شهرستان مهاباد با حدود ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در ۱۲۵ کیلومتری جنوب ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع است.
۹۹۰۳/۶۱۸۵/۳۰۷۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


طرح تحقیق و تفحص


پتروشیمی باختر


مهاباد

نظرات بسته شده است.