از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 66948

123 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، حشمت الله فلاحت پیشه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مواضع دکتر روحانی در شان و جایگاه سازمان ملل متحد بود، ولی ترامپ هم تحت تاثیر فضای دیپلماتیک قرار گرفت و سعی کرد مسائلی که علیه ایران مطرح کند تا حدی در قالب جایگاه دیپلماتیک امروز آمریکا مطرح شود.وی […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، حشمت الله فلاحت پیشه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مواضع دکتر روحانی در شان و جایگاه سازمان ملل متحد بود، ولی ترامپ هم تحت تاثیر فضای دیپلماتیک قرار گرفت و سعی کرد مسائلی که علیه ایران مطرح کند تا حدی در قالب جایگاه دیپلماتیک امروز آمریکا مطرح شود.
وی افزود: رییس جمهوری کشورمان با دست پر در سازمان ملل حضور یافت، اقدامات تروریستی صورت گرفته علیه ایران و گزارش آژانس نشان داد که ایران بر خلاف ادعای آمریکا قربانی تروریسم است.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: اغلب کشورهای سازمان ملل با نگاه انتقادی با آمریکا سخن می گفتند که این چالش بزرگی برای آمریکایی هاست، آمریکایی ها در این حد در سازمان ملل تنها نبودند و ایرانی ها نیز تا این حد پشتشان پر نبوده است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: عربده کشی ها در سازمان ملل خریدار ندارد، از این رو مواضع ایرانی ها بیشترین طرفدار را داشته و مورد استقبال دنیا قرار گرفت.
وی گفت: آن چیزی که ثابت شد این بود که ایران با روحیه بالا در سازمان ملل حضور دارد و تحت تاثیر سیاست ها و تحریم های آمریکا قرار نگرفته و با برنامه در مقابل تحریم ها می ایستد.
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: سخنرانی دکتر روحانی نشان داد آمریکایی ها در مقابل واکنش دیپلماتیکی که در مقابلشان وجود دارد با ضعف مواجه هستند، ترامپ حتی صلابت نمایشی رییسان جمهوری سابق و اسبق آمریکا را نداشت، البته بر خلاف خیلی ها که در داخل ایران فکر می کنند که ایران تنها هدف و مشکل آمریکاست، سخنرانی ترامپ نشان داد که آمریکایی ها مشکلات زیادی دارند.
وی گفت: در گذشته رییسان جمهوری آمریکا تلاش می کردند در این سخنرانی، راهبردشان را به دنیا بگویند ولی ترامپ تلاش می کرد که سیاست های تخریبی خود را توجیه کند، چون می دانست سیاست تخریبی اش چه موضع منفی در سازمان ملل گذاشته است.
فلاحت پیشه یادآور شد: موضع ایران در سازمان ملل موضعی فعال و موضع آمریکا منفعلانه بود، ایران با زبان دیپلماتیک متمرکز به آمریکا شده بود ولی آمریکایی ها جبهه های زیادی را برای خود باز کردند و نتوانستند مدیریت کنند.
وی تاکیدکرد: ترامپ هم تحت تاثیر فضا قرار گرفته بود، نوع پیام هایی که ترامپ به روحانی داد شبیه شرایط ۹ ماه پیش کره شمالی و آمریکا بود ولی نوع واکنشی که دکتر روحانی نشان داد اصلا شبیه واکنش کره شمالی نبود و در شان ایران بود.
این نماینده مجلس گفت: ترامپ و تیم سیاسی اش به شدت تحت فشار هستند که این نشانه مدیریت قوی ایران و عصبانیت و خشم آمریکایی هاست.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


سازمان ملل

نظرات بسته شده است.