از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 66762

79 بازدید

سیده فاطمه حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، با بیان اینکه مخالف شفافیت آرای نمایندگان نیستم، افزود: ما از آبان ماه سال گذشته طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کرده ایم و مخالف این طرح نیستم ولی به کمپین شفافیت که عده ای از نمایندگان به آن پیوسته اند، […]

سیده فاطمه حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، با بیان اینکه مخالف شفافیت آرای نمایندگان نیستم، افزود: ما از آبان ماه سال گذشته طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کرده ایم و مخالف این طرح نیستم ولی به کمپین شفافیت که عده ای از نمایندگان به آن پیوسته اند، نپیوستم زیرا تصور می کنم موقتی است و تصور می شود به صورت موضوعی شفافیت را دنبال می کنند.
وی اضافه کرد: ما موافق شفافیت هستیم و آن را به نفع مردم سالاری می دانیم و معتقدیم شفافیت فقط برای آرا نیست، بلکه باید شفافیت در اشکال مختلف برای نمایندگان و سایر قوای حاکمیت ایجاد شود.
این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: من موافق شفافیت آرا هستم و از این رو به صورت داوطلبانه از اول مهرماه آرای خود را اعلام کرده ام.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: سوالمان از طراحان این کمپین این است که آیا مایل هستند که شفافیت برای همیشه استمرار پیدا کند، چرا به صورت موضوعی به این موضوع نگاه می شود، تصورم این است که آنان شفافیت را فقط برای مقطعی و لایحه ای خاص می خواهند.
حسینی ادامه داد: شفافیت در بلندمدت به توسعه کشور کمک می کند، لکن الزاماتی دارد و نیازمند پیش زمینه هایی است.
نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: من به این کمپین نپیوستم زیرا در ظاهر این کمپین داوطلبانه است ولی به ابزار سیاسی اعمال فشار علیه نمایندگان تبدیل شده و هدف آن نه شفافیت آرا در همه طرح ها و لوایح، بلکه تنها وارسی رای نمایندگان به لایحه خاصی است.
نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در هر حال یکی از مهمترین ویژگی های پارلمان ها پاسخگویی آنها به موکلین و شهروندان است و شفافیت آرا در صورت استمرار و نیز در صورتیکه توسط آرا همه نمایندگان را شامل شود به اهدافش نزدیکتر خواهد بود.
سیام*۹۱۲۱*۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


حسینی


مجلس


شفافیت آرای نمایندگان

نظرات بسته شده است.