از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 66350

81 بازدید

به گزارش خطرنگار، اسدالله قره خانی در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت به همراه معاونان این شرکت در نشست کمیسیون حضور یافته و گزارشی از وضعیت کاری خود ارائه داده و تنگناها و اهداف آینده خود را بیان کردند.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی […]

به گزارش خطرنگار، اسدالله قره خانی در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزود: مدیر عامل شرکت بهینه سازی سوخت به همراه معاونان این شرکت در نشست کمیسیون حضور یافته و گزارشی از وضعیت کاری خود ارائه داده و تنگناها و اهداف آینده خود را بیان کردند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث بهینه سازی مصرف سوخت موارد متعددی را شامل می شود، افزود: قوانین متعددی در زمینه بهینه سازی سوخت وجود دارد که به شرکت بهینه سازی سوخت، شورای عالی انرژی و سایر دستگاه های ذیربط تکلیف شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت بهینه سازی سوخت از آن جهت که زیر مجموعه شرکت ملی نفت بوده از لحاظ ساختاری جایگاه بالایی ندارد، ادامه داد: از آنجا که این شرکت تحت نظر شرکت ملی نفت است تصمیم این شرکت برای بسیاری از دستگاه ها الزام آور نیست و از تصمیمات آن تمکین نمی کنند.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به رغم تلاش در دولت های مختلف، شرکت بهینه سازی سوخت توفیق آن چنانی نداشته و نظریاتی درباره این شرکت وجود دارد که برخی دستگاه های زیر مجموعه وزارت نیرو، صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت و راه و شهرسازی موازی با این شرکت هستند.
وی افزود: تصمیم های این شرکت زمانی می تواند الزام آور شود که از یک موضع بالاتر همانند یک سازمان زیر مجموعه رییس جمهوری ورود می کنند و در آن زمان این سازمان می تواند به اهداف خود دست یابد.
قره خانی با بیان اینکه در ماده ۵۷ قانون برنامه ششم توسعه مصوب شده که یک درصد از درآمد نفت برای توسعه حمل و نقل ریلی اختصاص یابد، ادامه داد: تاکید شده که ۳۰ درصد حمل بار و ۲۰ درصد حمل مسافر از طریق حمل و نقل ریلی انجام شود و این اتفاق در صورتی رخ می دهد که ریل راه آهن دو طرفه و خطوط جدید احداث شود، اما پس از دو سال اتفاقی رخ نداده چرا که شرکت نمی تواند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی الزامی داشته باشد.
وی تاکید کرد: در برخی استان ها شدت مصرف انرژی بسیار بالا است و دستگاه های دیگری باید وارد عرصه شوند، همانند وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان ها باید اقداماتی برای کاهش مصرف انرژی انجام دهند اما به دلیل هزینه بر بودن انبوه سازان تمکین می کنند.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان شهری در حوزه خودروسازی های خصوصی باید مابه التفاوت به آنها پرداخت شود، اما متاسفانه اعتبارات در حد لازم پرداخت نمی شود، تصریح کرد: کاهش شدت انرژی و صرفه جویی در مصرف انرژی الزام است و می توان بخشی از انرژی را صادر و برای کشور ارز خلق کرد.
سیام**۱۷۵۱**۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


اسدالله قره خانی


کمیسیون انرژی مجلس


حمل و نقل ریلی

نظرات بسته شده است.