از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 66237

19 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، «محمد قمی» در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به حمله تروریستی روز گذشته در اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته باز یزیدیان زمان با کینه‌ای که از اسلام و مسلمانان داشتند با ترور ناجوانمردانه تروریستی تعدادی از عزیزان را به شهادت رساندند. وی افزود: قطعا […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، «محمد قمی» در نطق میان دستور جلسه علنی روز یکشنبه مجلس به حمله تروریستی روز گذشته در اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته باز یزیدیان زمان با کینه‌ای که از اسلام و مسلمانان داشتند با ترور ناجوانمردانه تروریستی تعدادی از عزیزان را به شهادت رساندند.
وی افزود: قطعا کار آنها بدون جواب نخواهد ماند و آمریکا، عربستان و اسرائیل و عوامل آنها بدانند که با این اعمال ضد بشر نمی‌توانند ملت عاشورایی ایران را از راه عزت باز دارند.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس یادآور شد: حضور پرشور مردم ایران در مراسم عزاداری ایام محرم جاری نشان داد که به هر میزان فشار آمریکا بر ملت ایران افزون گردد مردم ما مسمم‌تر در مقابل توطئه آنها خواهند ایستاد.

** حمله تروریستی اهواز شکست مفتضحانه عمال مزدور در منطقه است
احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان هم در نطق میان دستور خود با بیان این که جوانان و ملت شریف ایران دشمن را مایوس و به عقب‌نشینی وادار کرده‌اند، اظهار داشت: سلطه جهانی بارها طعم شکست را چشیده است.
وی افزود: عملیات کور جریان جنگ نیابتی گروه‌های تروریستی که در رژه با صلابت نیروهای مسلح در اهواز منجر به شهادت و مجروح شدن عده‌ای از هموطنان شد، نمونه‌ای دیگر از شکست مفتضحانه، خاری آمریکا، اسرائیل و عمال مزدور در منطقه است.
عضو فراکسیون ولایی مجلس اضافه کرد: امت با بصیرت و همیشه در صحنه نظام جمهوری اسلامی ایران با وحدت کلمه و حول محور ولایت هرگز تسلیم تحریم‌های ظالمانه و تحدیدهای استکبار جهانی نخواهند شد و با ‘هیهات منه ذلت’ در مقابل آن‌ها مانند گذشته می‌ایستیم.

** در تامین کالاهای اساسی نگرانی وجود دارد
همچنین فردین فرمند نماینده مردم میانه در مجلس در نطق میان دستور خود با بیان این که در تامین کالاهای اساسی نگرانی وجود دارد، اظهار داشت: برای این مشکل لایحه ارائه می دهیم و اگر لایحه اول مشکلی را حل نکرد از لایحه های دیگر استفاده می کنیم.
وی افزود: باوجود طی شدن دو سال و نیم از مجلس دهم، هنوز اقدام مناسبی در جهت بهبودی وضعیت معیشتی مردم صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه به گزارش وزیر نفت اشاره کرد و گفت: در این گزارش میزان ۹۰ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین در کشور است درحالی که کشور ترکیه با ۲۱ میلیون خودرو، ۸ میلیون لیتر مصرف دارد بنابراین چرا برای بهینه سازی مصرف اقدامی صورت نمی گیرد.

** دستگاه قضایی به وظیفه ذاتی خود عمل کند
حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک، نیمروز، هامون و هیرمند در مجلس هم در نطق میان دستور خود با بیان این که گرانی در ابعاد مختلف غوغا می کند و مردم به شدت معترض هستند، اظهار داشت: بر اساس قانون در برخورد با حرام خواران سرعت، دقت و صحت ضرورت دارد و دستگاه های نظارتی و قضایی باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.
وی افزود: باید مانند اوایل انقلاب برای نشان دادن اقتدار نظام مقدس و برخورد با حرام خواران شبیه خلخالی عمل شود؛ اطاله دادرسی رسیدگی به این موضوع باید کوتاه شود و چندین مجرم باید در ملاء عام به دار آویزان شوند تا عبرتی برای سایرین شود.
نماینده مردم زابل در مجلس تاکید کرد: البته این برخوردها باید به صورت مستمر باشد نه مقطعی تا نتیجه بخش باشد.

** تدریس زبان ترکی در مدارس جایگزین زبان روسی شود
نادر قاضی پور نماینده مرد ارومیه در مجلس دهم نیز در نطق میان دستور خود با اشاره به ایام محرم، اظهار داشت: اگر ما آذری ها یک شبکه تلویزیونی سرتاسری داشتیم، عزاداری ترکی و عزاداری آذربایجان را بهتر می توانستیم به تمام دنیا نشان دهیم.
وی افزود: تدریس زبان ترکی را باید رونق دهیم، هرچند این وظیفه دولت است؛ این زبان باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد. تدریس این زبان باید در مدارس به جای زبان روسی انجام شود.
وی در ادامه به عملکرد دولت پرداخت و یادآور شد: این عملکرد باعث کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت‌ها و فشار سنگین بر مستضعفین شد.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


نطق میان دستور


حمله تروریستی اهواز


شبکه سراسری

نظرات بسته شده است.