از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 65331

61 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، در حکم «علی لاریجانی» خطاب به میرمحمد صادقی آمده است: نظر به تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به سمت معاون قوانین مجلس شورای اسلامی منصوب می شوید.در این حکم تاکید شده است: با توجه به وظایف مصوب این معاونت در تدوین و تنفیح قوانین، بخصوص مفاد […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، در حکم «علی لاریجانی» خطاب به میرمحمد صادقی آمده است: نظر به تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم به سمت معاون قوانین مجلس شورای اسلامی منصوب می شوید.
در این حکم تاکید شده است: با توجه به وظایف مصوب این معاونت در تدوین و تنفیح قوانین، بخصوص مفاد مندرج در آیین نامه داخلی انتظار می رود با تلاش مجدانه و بهره گیری از توانمندی مدیران و کارشناسان کارآمد در ارائه خدمات به موقع به نمایندگان و کمیسیون های مربوطه اقدام کنید.
پیش از این امیدوار رضایی میرقائد عهده دار این سمت بود.
این گزارش نگاهی دارد به سوابق علمی- اجرایی میرمحمد صادقی و رضایی میرقائد که هم اکنون به عنوان معاون قوانین و مشاور رییس مجلس منصوب شده اند.

** خبره در حقوق و قوانین
میرمحمد صادقی در سال ۱۳۳۵ شمسی در نظام آباد تهران متولد شد و از دوران کودکی به واسطه همراهی با پدر و حضور در جلسات مذهبی با ماهیت رژیم پهلوی آشنا شد.
وی دوره دبیرستان را در دبیرستان علوی تهران تحصیل کرد و در خردادماه ۱۳۵۴ موفق به اخذ دیپلم ریاضی شد، پس از آن در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرد و با قبولی در چند رشته و دانشگاه، در رشته حقوق در دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی کنونی) به تحصیل پرداخت و در سال ۱۳۵۷ با کسب رتبه نخست از دانشکده حقوق فارغ التحصیل شد .
میرمحمد صادقی برای تحصیل کارشناسی ارشد علاوه بر پذیرش در دانشگاه های ملی و تهران، در آزمون اعزام دانشجو به خارج پذیرفته شد و برای ادامه تحصیل به لندن رفت و در طول ده سال اقامت در انگلستان؛ موفق شد با اخذ گواهی نامه عالی در حقوق تطبیقی و اسلامی (دانشگاه لندن)، کارشناسی ارشد حقوق (دانشگاه لندن)، معادل دکتری در حقوق جزا (دانشگاه لندن) و دکتری در حقوق قراردادها (دانشگاه لیورپول) به عنوان مدارک عالی؛ کارنامه تحصیلی خود را پربار کند.
وی در دورانی که در لندن اقامت داشت علاوه بر تحصیل، با بخش حقوق و مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن همکاری و در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ به عنوان سرپرست دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در لندن به طور مستمر فعالیت داشت.
او پس از آن به ایران بازگشت و در مهرماه ۶۶ در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی به تدریس مشغول شد و فعالیت او به عنوان استاد تمام و عضو رسمی هیات علمی آن دانشکده هنوز ادامه دارد.
این استاد حقوق همچنین در اسفندماه ۱۳۷۳ از سوی ریاست قوه قضاییه وقت به عنوان رییس دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری منصوب و مشغول به کار شد و علاوه بر این در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، امام صادق(,) دانشگاه علوم اسلامی و … به تدریس حقوق جزا و جرم شناسی پرداخته است.
معاون قوانین مجلس شورای اسلامی همچنین در زمینه حقوقی دارای تالیف ها متعدد علمی به صورت کتاب و مقاله است.
میرمحمد صادقی علاوه بر فعالیت های علمی دارای در زمینه اجرایی نیز دارای سابقه و کارنامه پرباری است؛سرپرست دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در لندن ۱۳۶۱–۱۳۶۶؛ رییس دانشکده علوم قضایی و خدمات اداری قوه قضاییه از سال ۱۳۷۳–۱۳۸۵؛ داور منصوب از سوی ایران در برخی از پرونده‌های خارجی؛ عضو مؤسس انجمن ایرانی حقوق جزا؛ عضو مؤسس انجمن ایرانی جرم‌شناسی؛ سخنگوی قوه قضاییه به مدت دو سال ۱۳۷۹–۱۳۸۱؛ مدیر گروه حقوق جزا و جرم‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی؛ رییس انجمن ایرانی جرم‌شناسی؛ رییس مرکز کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی از ۱۳۹۲؛ معاون آموزش و تحقیقات قوه قضاییه به مدت دو سال ۱۳۷۹–۱۳۸۱؛ رییس سابق مرکز مطالعات توسعه قضایی وابسته به قوه قضاییه؛ نایب رییس سابق شورای عالی توسعه قضایی به مدت دو سال؛ معاون حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و … از مهم ترین مناصب و مسئولیت های اجرایی او است.

** نمایندگی مستمر حقوق مردم
رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته همچنین امیدوار رضایی میرقائد را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. در حکم لاریجانی خطاب به رضایی میرقائد آمده است: نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت مشاور رییس مجلس شورای اسلامی منصوب می شوید.
رضایی میرقائد که پیش از این به عنوان معاون قوانین مجلس شورای اسلامی فعالیت می کرد، در سال ۱۳۳۵ در مسجد سلیمان در استان خوزستان متولد شد، وی دوره دبیرستان را در ۱۳۵۴-۱۳۵۵ از دبیرستان ارشاد تهران در رشته طبیعی به پایان رساند و در سال ۱۳۵۵ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی کنونی) شد.
وی در سال ۱۳۶۳ از این دانشگاه فراغ التحصیل شد و دوره تخصص مغز و اعصاب را در فاصله سال های ۱۳۶۳ تا ۱۳۶۸ در دانشگاه شهیدبهشتی گذراند و سپس برای دوره های فوق تخصص کوتاه مدت در فاصله سال های ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ به آلمان رفت و در مرکز جراحی مغز و اعصاب هانوور و مرکز جراحی مغز و اعصاب برلین پشت سر گذاشت.
رضایی میرقائد با درجه استاد تمام هنوز به تربیت و تعلیم دانشجویان در دانشگاه مشغول است، وی در زمینه علمی دارای مقالات ، کتب و سخنرانی هایی علمی- تخصصی متعددی است علاوه بر آن؛ مدیرگروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه شهید بهشتی؛ عضویت در انجمن های علمی جامعه جراحان و جراحی مغز و اعصاب ایران؛ عضو هیات برد تخصصی جراحی مغز و اعصاب ایران از سال ۱۳۷۲ تاکنون؛ عضو شورای آینده نگری فرهنگستان علوم پزشکی؛ عضو کمیته تدوین کتاب سلامت جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۲ و … را در سوابق خود دارد.
وی علاوه بر سوابق علمی و تخصصی در رشته پزشکی، مسئولیت های اجرایی و سابقه چند دوره نمایندگی مجلس شوای اسلامی را در کارنامه خود دارد، او نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در چهار دوره پنجم، ششم، هفتم و هشتم در مجلس شورای اسلامی بوده و تا پیش از انتصاب میرمحمد صادقی، به عنوان معاون قوانین مجلس، این مسئولیت را عهده دار بود.
عضویت و نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان در مجالس پنجم و هشتم؛ رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هفتم؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ششم؛ عضو هیات رییسه مجالس پنجم و هشتم؛ عضو کمیسیون تلفیق بودجه و برنامه های پنج ساله سوم – چهارم و پنجم در مجلس؛ عضو کمیسیون مشترک بررسی لایحه ساختار جامع رفاه و تأمین اجتماعی در مجلس ششم؛ عضو شورای عالی بیمه به نمایندگی از مجلس ششم؛ دبیر کمیته مبارزه با مواد مخدر در مجلس هفتم؛ عضو هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس هشتم؛ رییس فراکسیون صنایع غذایی در مجلس هشتم؛ رییس گروهای دوستی پارلمانی ایران- رومانی، ایران – مقدونیه، ایران – عمان، ایران- هند و ایران – بحرین در مجالس هفتم و هشتم از مسئولیت های رضایی میرقائد در حیطه وظایف نمایندگی او در دوره های حضور در مجلس شورای اسلامی بوده است.
رضایی میرقائد همچنین معاون آموزشی – پژوهشی و دانشجویی و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (سیستان و بلوچستان)؛ عضو شورای اصلاحات سلامت کشور؛ عضو هیات امنای دانشگاه های آزاد منطقه شش- علوم پزشکی شهید بهشتی و جندی شاپور اهواز؛ مشاور سلامت معاون اجرایی ریاست جمهوری و وزیر بازرگانی دولت ششم؛ رییس بیمارستان لقمان حکیم از دولت پنجم؛ عضو هیات امنای بیمارستان ایرانیان دوبی وابسته به جمعیت هلال احمر از دیگر مسئولیت های اجرایی است که مشاور کنونی رییس مجلس عهده دار بوده است.
سیام*۳۰۵۰**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


معاون قوانین


انتصاب

نظرات بسته شده است.