از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64985

121 بازدید

به گزارش روز یکشنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این پیام فرا رسیدن سالروز استقلال مکزیک را به «انریکه پنیا نیئتو» همتای مکزیکی خود تبریک گفت.در این پیام رییس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور، همکاری‌های فی‌مابین در تمامی […]

به گزارش روز یکشنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در این پیام فرا رسیدن سالروز استقلال مکزیک را به «انریکه پنیا نیئتو» همتای مکزیکی خود تبریک گفت.
در این پیام رییس جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود دو کشور، همکاری‌های فی‌مابین در تمامی زمینه‌ها، بیش از پیش گسترش یابد.
روحانی در ادامه این پیام از خداوند متعال سلامتی و موفقیت رییس جمهوری مکزیک و سعادت و سربلندی مردم این کشور را مسألت کرد.
به گزارش خطرنگار، مکزیک به همراه دیگر کشورهای منطقه آمریکای مرکزی تحت استعمار اسپانیا قرار داشت که در ۱۶ سپتامبر ۱۸۱۰ میلادی پس از ۳۰۰ سال استعمار با مبارزات پیگیر مردم، استقلال خود را اعلام کرد، اما با عکس العمل ارتش اسپانیا، این مسئله منتفی شد. در ۲۴ اوت ۱۸۲۱ میلادی استقلال مکزیک عملاً به اجراء گذاشته شد و سه سال بعد با تصویب قانون اساسی، کشورِ مکزیک، با نظام جمهوری فدرال، متشکل از ۱۹ ایالت، چهار منطقه و ناحیه فدرال شکل گرفت.
سیام *۱۰۵۳**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


روحانی


مکزیک


پیام

نظرات بسته شده است.