از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64481

56 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمد مهدی زاهدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دانشگاه منابع طبیعی وعلوم کشاورزی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصویب قانون نظام آموزش مهارتی یک اقدام موثر از سوی مجلس شورای اسلامی برای رفع و کاهش مشکلات حوزه کارآفرینی و اشتغال بود.وی […]

به گزارش خطرنگار، محمد مهدی زاهدی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از دانشگاه منابع طبیعی وعلوم کشاورزی گرگان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصویب قانون نظام آموزش مهارتی یک اقدام موثر از سوی مجلس شورای اسلامی برای رفع و کاهش مشکلات حوزه کارآفرینی و اشتغال بود.
وی اضافه کرد: در این قانون هشت نوع صلاحیت حرفه‌ای و آموزش مهارتی شناسایی و پیش بینی شده که از درجات ساده مهارتی تا عالی همتراز با کارشناسی ارشد و دکترا است.
به گفته وی، در این قانون از دولت خواسته شده که به سمت و سویی برود که نیازهای خود و حتی بخش خصوصی را براساس صلاحیت حرفه ای تامین و جبران کند، یعنی آموزش و پرورش و آموزش عالی باید در جهت آموزش مهارتی یا به زبان ساده تر به حوزه کارآفرینی سوق داده شود.
این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این قانون و دیگر قوانین مجلس که در حوزه کارفرینی به تصویب رسیده در حوزه اشتغال دغدغه ای نماند. زاهدی ادامه داد: هرچند این امر زمانبر و نیاز به فرهنگ سازی دارد ولی باید با بهره مندی از توان رسانه ها اجرای نظام آموزش مهارتی را به عنوان یک مطالبه در سطح جامعه تبیین کنیم که همه دستگاه ها و حتی بخش خصوصی به سمت و سوی اجرای این قانون برود.
وی همچنین به قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی، قانون رفع موانع تولید و اصلاح مقررات مالی دولت اشاره کرد و افزود: تصویب این قوانین در راستای توسعه کارافرینی رقم خورده است .
زاهدی به وضیت مراکز آموزش عالی استان گلستان نیز اشاره کرد و افزود: آنچه در سیستم آموزشی گلستان چه در بخش آموزش عالی، آموزش و پرورش و دانشگاه علمی و کاربردی شاهد بودیم با وجود کمبودها، اما رویکردهای بسیار خوبی داشت.
وی گفت: بزرگترین مجموعه گلخانه ای در دانشگاه آزاد گرگان، ۶۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی و مرکز رشد و کارآفرینی مایه مباهات است؛ همچنین در برخی از هنرستان های گلستان بعضی از قطعات مورد نیاز صنعت و یا پوشاک مدارس تولید می شود که این اقدامات ارزشمند است.
این نماینده مجلس همچنین به پاره ای از اقدامات در حوزه تامین و جبران کسری آب شرب برای مناطق جنوبی و مرکزی ایران اشاره کرد و افزود: با مطالعات صورت گرفته و همکاری موثر و ارزشمند دولت، در زمینه بهره برداری از آب های غیر متعارف موفقیت هایی حاصل شده است.
وی با یادآوری حفر یک حلقه چاه دو هزار متری در شهر زابل، اظهارداشت: هم اینک ده لیتر بر ثانیه از این چاه آب استحصال می شود ودر صورتی که بتوانیم این حجم را به حدود ۴۰ تا ۵۰ لیتر بر ثانیه برسانیم و کیفیت بهداشتی آن نیز تامین شود به منبع آب شرب پایداری در منطقه دست می یابیم.
به گزارش خطرنگار، اعضای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس از بخش های مختلف دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان دیدن کردند.
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فعالیت خود را از ۱۱ مهر ۱۳۳۶ با عنوان آموزشگاه عالی جنگل آغاز کرد و به عنوان قدیمی ترین دانشگاه تخصصی ایران در رشته منابع طبیعی و علوم کشاورزی و اولین نهاد آموزش عالی شمال کشور محسوب می شود.
هم اینک در این دانشگاه ۱۵۸ رشته تحصیلی شامل ۴۶ رشته کارشناسی، ۵۷ رشته کارشناسی ارشد و ۵۵ رشته دکتری تخصصی دایر است.
در این دانشگاه حدود ۴ هزار دانشجو در رشته های مختلف تحصیل می کنند.
۷۳۳۳/۱۶۴۸

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


دانشگاه منابع طبیعی


گلستان

نظرات بسته شده است.