از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 64075

60 بازدید

به گزارش خطرنگار، لعیا جنیدی روز سه شنبه در نشست علمی یاد اندیشه های استاد امیر ناصر کاتوزیان با عنوان «سوء استفاده از حق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن» در تالار میلاد شهرداری کرج افزود: پاسخگویی وظیفه دولت و حق نمایندگان است و این پرسش و پاسخ ها به خاطر منافع عمومی کشور […]

به گزارش خطرنگار، لعیا جنیدی روز سه شنبه در نشست علمی یاد اندیشه های استاد امیر ناصر کاتوزیان با عنوان «سوء استفاده از حق و آسیب های اجتماعی ناشی از آن» در تالار میلاد شهرداری کرج افزود: پاسخگویی وظیفه دولت و حق نمایندگان است و این پرسش و پاسخ ها به خاطر منافع عمومی کشور است.
وی اضافه کرد: مسایلی که می تواند راه و آینده کشور و مردم را باز کند نباید مغفول مانده و ذهن جوانان باید روشن شود، اهتمام به بهبود شرایط کشور وظیفه ای است که همه بر عهده دارند و باید نسبت به آن مسئولیت پذیر باشند.
جنیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای حق اظهار داشت: آسیب های اجتماعی ناشی از اجرای حق می تواند بسیار بیشتر باشد به عبارتی اگر اجرای حق به درستی صورت نگیرد می تواند آسیب های زیادی در بر داشته باشد.
وی با بیان اینکه اگر اصل قانونگذاری از پایه اشتباه باشد آسیب های جدی و گسترده ایجاد می شود،
گفت: اگراجرای حق با نوعی سوء استفاده همراه شود، آسیب های آن بیشتر از آنچه که در اجرای حق است پدیدار می شود.
معاون حقوقی رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت مرحوم دکتر کاتوزیان گفت: این استاد بزرگ در طول عمر خود خدمات بزرگی کرده که اندیشه های وی نباید به دست فراموشی سپرده شود.
جنیدی افزود: میراث دکتر کاتوزیان آنقدر بزرگ است که انجمن های علمی، دادگستری و دانشجویان باید وقت بیشتری بگذارند تا بتوان اندیشه های وی را که منبع جوشان اندیشه های حقوق بود را بیشتر از همیشه زنده نگه داشت.
امیرناصر کاتوزیان متولد سال ۱۳۱۰ در تهران، حقوقدان برجسته، استاد تمام دانشکدهٔ حقوق دانشگاه تهران، نویسنده، وکیل دادگستری و قاضی دادگستری و از تدوین کنندگان پیش‌نویس اولیهٔ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود.
از وی به عنوان پدر علم حقوق ایران یاد می‌شود؛ بیشتر کتاب‌های وی از منابع اصلی درسِ حقوق مدنی دانشجویان حقوق به‌شمار می‌رود.
وی یازدهم شهریور ۱۳۹۳ درسن ۸۳ سالگی به دنبال بیماری ریوی در تهران دار فانی را وداع گفت.
۷۴۱۴/ ۶۱۵۵

انتهای پیام /*


سیاسی


معاون رئیس


سو


ال از رئیس جمهوری البرز

نظرات بسته شده است.