از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63737

85 بازدید

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در پیامی به سورنبای جئین بکوف رییس جمهوری قرقیزستان ضمن تبریک روز ملی این کشور تاکید کرد: در پرتو اراده روسای جمهوری و تلاش های مقامات دو کشور، مناسبات مودت آمیز فی مابین در چهارچوب احترام متقابل و […]

به گزارش روز شنبه خطرنگار، از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» در پیامی به سورنبای جئین بکوف رییس جمهوری قرقیزستان ضمن تبریک روز ملی این کشور تاکید کرد: در پرتو اراده روسای جمهوری و تلاش های مقامات دو کشور، مناسبات مودت آمیز فی مابین در چهارچوب احترام متقابل و منافع مشترک در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، توسعه و گسترش یافته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای توافقات انجام گرفته در سفر اینجانب به بیشکک در دی ماه ۹۵، شاهد تحکیم و تعمیق مناسبات همه جانبه باشیم.
رییس جمهوری اسلامی ایران در این پیام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط در همه زمینه ها با جمهوری قرقیزستان قائل نیست.
به گزارش خطرنگار، ۳۱ اوت روز استقلال جمهوری قرقیزستان در سال ۱۹۹۱ از شوروی سابق به عنوان روز ملی این کشور نام گرفته است.

** تبریک روز استقلال ازبکستان
روحانی همچنین در پیام دیگری، روز استقلال جمهوری ازبکستان را به شوکت میرضیایف رییس جمهوری این کشور تبریک گفت و تاکید کرد: روابط دوستانه دو کشور در پرتو سیاست خارجی تعاملی و تدابیر و مساعی مشترک، به طور روزافزونی در حال توسعه و تعمیق است.
وی در این پیام خاطرنشان کرد: اطمینان دارم که این روند در چهارچوب تامین منافع مشترک و تحکیم امنیت و ثبات منطقه ای تداوم خواهد یافت.
به گزارش خطرنگار، پس از از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، کشور ازبکستان در اول سپتامبر اعلام استقلال کرد و به جرگه کشورهای عضو سازمان ملل پیوست.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


روحانی


قرقیزستان


ازبکستان

نظرات بسته شده است.