از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63683

100 بازدید

به گزارش خطرنگار، مجید خدابخش روز شنبه در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: برخی ضوابط و دستورالعمل های اداری برای ۳۰ سال گذشته کارآیی داشت و اکنون آن ها کارآیی خود را از دست داده اند و باید از سیستم اداری حذف شود.وی با […]

به گزارش خطرنگار، مجید خدابخش روز شنبه در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان افزود: برخی ضوابط و دستورالعمل های اداری برای ۳۰ سال گذشته کارآیی داشت و اکنون آن ها کارآیی خود را از دست داده اند و باید از سیستم اداری حذف شود.
وی با تاکید بر کاهش فرآیندهای اداری و حرکت به سوی شفافیت و تکامل سامانه های اداری اظهار داشت: همه کارکنان باید آموزش های لازم کار با سامانه ها و شبکه ها را برای خدمت رسانی بهتر به مراجعه کنندگان یاد بگیرند.
استاندار آذربایجان شرقی با ارایه مثال های مختلف از اشکالات برخی سامانه های اداری که منجر به بدبینی مردم و مراجعان شده است، یادآوری کرد: رویه های غلط این سامانه ها باید اصلاح شود و ارایه خدمات به مردم بر اساس خوش بینی و اعتماد باشد.
خدابخش با بیان اینکه سامانه ها برای سلامت و شفافیت سیستم اداری طراحی شده است، ادامه داد: باید در سامانه ها به نکات ریز و ظریف نیز توجه کرد و امکان اصلاح به نفع مراجعه کننده فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه برخی دستگاه های استان برای ارایه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان پنج مرحله زاید در سیستم اداری خود را حذف کرده اند، گفت: جلب رضایت مردم موجب استحکام نظام و رضایتمندی شهدا و توشه آخرت مسوولان می شود.
خدابخش با اشاره به رشد سامانه ها و فناوری های پیشرفته و بهره گیری مردم از این فناوری ها در امور کاری و زندگی خود، افزود: با تسهیل شدن برخی امور در سایه این فناوری ها و سامانه ها حیات برخی سازمان ها در خطر بوده و در آینده این سازمان ها به همراه برخی شغل ها در جامعه حذف خواهد شد.
امام جمعه تبریز نیز در این جشنواره با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهید رجایی از اقدام های شایسته دولت است، گفت: از نشانه های مدیران جمهوری اسلامی و برگزیدگان از منظر قرآن داشتن حلم و خویشتن داری، خوف و خشیت الهی و ترس از خداوند برای رضایت زیرمجموعه و اطاعت در برابر دستورهای الهی و شکرگذاری به خاطر توفیقات است.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم افزود: تواضع در برابر زیردستان و دوری از تکبر، توکل به خدا، خودباوری و اعتماد به نفس و پرهیز از ایجاد اختلافات در زیر مجموعه از نشانه های برگزیدگان از منظر قرآنی است.
وی دشمن شناسی و داشتن بصیرت، استفاده از ظرفیت های موجود و داشتن همت بلند و انگیزه برای خدمت به مردم را از دیگر نشانه های مدیران جمهوری اسلامی و برگزیدگان از منظر قرآن اعلام کرد.
حجت الاسلام آل هاشم خطاب به مدیران و مسوولان گفت: از افراد متملق و چاپلوس دوری کنید زیرا که آن ها شما را به ذلت می کشند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: در این جشنواره ۵۵ دستگاه دولتی ارزیابی شدند.
داود بهبودی افزود: در فرآیند ارزیابی این دستگاه ها هفت دستگاه شامل سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل امور اقتصادی، دفتر بازرسی استانداری، ستاد اقامه نماز، اداره کل صنعت معدن و تجارت، اداره کل بهزیستی و اداره کل حفاظت محیط زیست نقش ایفا کردند.
وی یادآوری کرد: این دستگاه ها در هفت محور شامل اصلاح ساختار سازمانی، شفافیت و مدیریت مالی، بهبود فضا کسب و کار، ارتقای سلامت اداری، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی و استقرار نظام ارزیابی عملکرد مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
بهبودی با بیان اینکه میانگین تحقق شاخص های ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استان روبه رشد است، ادامه داد: این جشنواره با هدف ارتقای نظام اداری، الگوگیری از دولت شهیدان رجایی و باهنر و حفظ روند رو به رشد هر سال برگزار می شود.
وی از مدیران دستگاه ها استقرار میز خدمت در تمامی دستگاه های اجرایی استان در راستای تحقق دولت الکترونیک برای روانسازی امور، جلب رضایت حقوق شهروندان، ارایه خدمات به دور از تبعیض و تقویت اعتماد دولت و مردم را خواستار شد.
۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


شهید رجایی


جشنواره

نظرات بسته شده است.