از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63511

62 بازدید

به گزارش خطرنگار، نظام جمهوری اسلامی ایران در طول پنج سال گذشته و با سکانداری دولت تدبیر و امید توانست از گردنه های سخت اقتصادی و سیاسی عبور کند و در مسیر پیشرفت و توسعه با شتاب بیشتر گام بردارد هرچند در این میان با موانع و فراز و نشیب های بسیاری مواجه شده که […]

به گزارش خطرنگار، نظام جمهوری اسلامی ایران در طول پنج سال گذشته و با سکانداری دولت تدبیر و امید توانست از گردنه های سخت اقتصادی و سیاسی عبور کند و در مسیر پیشرفت و توسعه با شتاب بیشتر گام بردارد هرچند در این میان با موانع و فراز و نشیب های بسیاری مواجه شده که در هریک از موارد با تدبیر و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری به سلامت عبور کرده و منشاء خیر و برکت شده است.
دولت تدبیر و امید با وجود همه تنگناها و محدودیت هایی که پیش روی خود داشته و دارد، توانست با همراهی و پشتوانه مردمی از بحران های بزرگ گذر کرده و به موفقیت هایی در عرصه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، بهداشت و درمان، علمی و روابط خارجی دست یابد.
با این وجود رئیس جمهوری همواره اعلام کرده تا رسیدن به وضعیت مطلوب و ایده آل فاصله وجود دارد و تلاش ها برای عبور از وضع موجود و رسیدن به رونق و شکوفایی بیش از پیش مضاعف می شود.
در این میان چهارمحال و بختیاری نیز همانند سایر استانها از این موفقیت ها و دستاوردها بی نصیب نمانده و شاهد ارتقای کمی و کیفی شاخص های توسعه یافتگی در استان طی پنج سال گذشته بوده و امید است با اهتمام بیشتر دولتمردان در دولت دوازدهم غبار محرومیت به طور کامل از چهره این استان زدوده شود.
افتتاح فولاد سفیددشت، بهره برداری کارخانه تولید چادر مشکی حجاب، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم چادر مشکی، احداث بیش از ۲ هزار مسکن مددجویی و بسته شدن پرونده مسکن مهر، تکمیل و بهره برداری از جاده جایگزین کارون چهار، احیای برخی واحدهای صنعتی راکد، تجهیز ۶۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی به آبیاری نوین که ۲ برابر میانگین کشوری است، از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در استان به شمار می رود.
قرار گیری ۶۵۰ هزار نفر زیر چتر بیمه سلامت، بهره مندی بیش از ۳۰۰ روستای استان از آب سالم آشامیدنی، رشد ۹۷ درصدی توسعه شبکه انتقال آب آشامیدنی در شهرها، اشتغال ۲ هزار نفر در رشته های صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، تصویب ایجاد ۱۸۶ طرح بهداشتی در استان بخش دیگری از خدمات ارائه شده در استان چهارمحال و بختیاری از سوی دولت تدبیر و امید است.
استاندار چهارمحال و بختیاری مجموع این اقدامات عمرانی، خدماتی، صنعتی و اجتماعی را در قالب بیش از ۲ هزار طرح عنوان کرد و گفت: برای اجرای این تعداد طرح ۳۵ هزار میلیارد ریال از سوی دولت سرمایه گذاری شده است.
اقبال عباسی تصریح کرد: همچنین ۳۱۷ طرح با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در استان به بهره برداری رسید.
وی همچنین به بهره برداری از ۲۴۰ طرح در استان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در هفته دولت امسال، افزود: این طرح ها از سوی دستگاه های اجرایی استان در حوزه های عمران شهری و روستایی، صنعتی، خدماتی، آبرسانی، کشاورزی و زیرساخت ها بوده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۵۷ طرح با سرمایه گذاری ۲۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه در تمام شهرستانهای استان شاهد بهره برداری از طرح های عمرانی بودیم، خاطرنشان کرد: تلاش شده با نگاه عدالت محورانه در تمام نقاط شهری و روستایی استان خدمات رسانی شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به افزایش سهم استان از بودجه ملی اشاره کرد و گفت: بودجه های ملی استانها امسال بطور میانگین ۲۴ درصد کاهش داشته است، اما این سهم برای استان، رشد ۲۶٫۲ درصدی را نشان می دهد.
عباسی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ علاوه بر بودجه های مصوب، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد جذب استان شد، تصریح کرد: در اعتباران هزینه ای مصوب و در بخش حقوق و مزایا رشد ۸ درصدی داشتیم.
وی همچنین از تدوین سند آمایشی سرزمینی استان خبر داد و گفت: مراحل تدوین و تکمیل این سند پس از سالها به اتمام رسید و بر اساس آن می توان بسیاری از برنامه های استان را بصورت علمی و کارشناسی شده پیگیری کرد.
وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از نگاه عدالت محورانه دولت بهره مند شده است، گفت: بر اساس همین نگاه سهم اعتبارات استان هر سال نسبت به سال گذشته بیشتر می شود.
عباسی تصریح کرد: از سال ۹۰ تا ۹۶ حدود ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان تصویب شده که ۲ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته که این امر نشان دهنده تخصیص ۶۵ درصدی را نشان می دهد.
معاون سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری نیز افزود: این میزان تخصیص از میانگین کشور حدود ۵۰ درصد بالاتر است و این موضوع توجه دولت به استانهای کمتر برخوردار را نشان می دهد.
با این وجود چهارمحال و بختیاری با نرخ بیکاری ۲۲٫۸ درصد در رتبه نخست بیکاری کشور قرار دارد، همچنین وقوع یک دهه خشکسالی و کاهش حدود ۵۰ درصدی منابع آب این استان سبب مشکلاتی در امور زندگی مردم شده است.
همچنین نبود زیرساخت های مناسب از جمله حمل و نقل ریلی، زیرساخت های گردشگری و نبود صنایع بزرگ تولیدی این استان را با چالش هایی مواجه کرده که امید است با همت دولتمردان و همراهی مردم و نیز همدلی گروه ها و جناح های مختلف در بدنه دولت و خارج از آن در این مقطع زمانی تحریم ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی، شاهد رفع این چالش ها باشیم.
چهارمحال و بختیاری با مساحت ۱۶ هزار و ۵۳۲ کیلومتر مربع در جنوب غربی کشور قرار دارد و از شمال شرق با اصفهان، از غرب با خوزستان، از جنوب با کهگیلویه و بویراحمد و از شمال غرب با لرستان همسایه است.
این استان دارای ۹ شهرستان با بیش از ۴۰ شهر و حدود ۸۰۰ روستا، جمعیتی افزون بر ۹۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است.
۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت تدبیر و امید


هفته دولت ۹۷


چهارمحال و بختیاری

نظرات بسته شده است.