از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63223

88 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به مناسبت هفته دولت در استان سمنان، افزود: ایالات متحده در اعمال تحریم ها بر علیه ملت ایران تنهاست و سایر دولت های قدرتمند جهان از کشورمان حمایت می کنند. وی اظهارداشت: براساس آمار، ایران هجدهمین اقتصاد برتر جهان […]

به گزارش خطرنگار، محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در آیین افتتاح گمرک در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به مناسبت هفته دولت در استان سمنان، افزود: ایالات متحده در اعمال تحریم ها بر علیه ملت ایران تنهاست و سایر دولت های قدرتمند جهان از کشورمان حمایت می کنند.
وی اظهارداشت: براساس آمار، ایران هجدهمین اقتصاد برتر جهان است و شاید تحریم ها به بدنه اقتصادی کشور آسیب بزند اما با توانمندی داخلی دوباره تولید در کشور جان می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار میلیارد ریال در قالب ضمانت نامه از طریق بانک ها به صنعت کشور کمک می شود و امیدواریم در بودجه سال آینده این اعتبارات به اقتصاد کشور تزریق شود.
شریعتمداری ادامه داد: باید بودجه کشور را به صورت اهرمی هزینه کرد چرا که هزینه کرد اعتبارات در مسایل جاری به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نباید مشکلات اقتصادی کشور را بزرگ جلوه داد و نباید برف های پراکنده را به بهمن تبدیل کرد.
شریعتمداری اضافه کرد: اکنون بعضی از واحدهای صنعتی در کشور با مشکل نقدینگی و تامین مواد اولیه مواجه هستند که باید برای رفع مشکلات این واحدها اقدام کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در این مدت به دلیل مشکلات مختلف تعدادی واحدهای صنعتی کشور تعطیل شدند اما از سوی دیگر در چند ماه گذشته واحدهای صنعتی زیادی در ایران اسلامی به بهره برداری رسیده است.
شریعتمداری تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یکی از ظرفیت های بی نظیر برای رونق اقتصادی در کشور است که تاکنون دولت برای این طرح بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: افتتاح بخش گمرک در این منطقه ویژه، در روند توسعه منطقه سرعت می بخشد.
به گزارش خطرنگار، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفری یک روزه به مناسبت هفته دولت، افتتاح طرح صنعتی و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و نشست با صنعتگران و کارآفرینان را در گرمسار و همچنین و در شهرستان سمنان افتتاح ۲ طرح صنعتی و بازدید از یک واحد تولیدی را در برنامه دارد.
امسال درهفته دولت ۶۰۶ طرح شامل ۵۷۸ طرح عمرانی و ۲۸ طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و ۷۴ میلیارد ریال در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت ۹۷ تعیین شده است.
استان سمنان ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری در بخش صنعت و تولید دارد که ۵۱ درصد اشتغال استان را تامین کرده اند، ۶۴ درصد این واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار دارد.
۶۱۰۳/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


شفافیت ۹۷


وزیرصنعت


تحریم ها

نظرات بسته شده است.