از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 63085

61 بازدید

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار خطرنگار، نعمت اله ترکی، در ششمین روز از هفته دولت در همایش تجلیل از مدیران، کارمندان و دهیاران نمونه شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در برخی از بخش ها ایران در جهان رتبه زیر ۱۰ را دارد و دولت یازدهم و دوازدهم تمام توان خود را به کار گرفت و امروز […]

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار خطرنگار، نعمت اله ترکی، در ششمین روز از هفته دولت در همایش تجلیل از مدیران، کارمندان و دهیاران نمونه شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: در برخی از بخش ها ایران در جهان رتبه زیر ۱۰ را دارد و دولت یازدهم و دوازدهم تمام توان خود را به کار گرفت و امروز این دولت ۳۵ درصد وابستگی خود را به نفت کاهش داده است؛ بودجه کل کشور ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی است که ۲۴۰ هزار میلیارد آن جاری و حقوق و مزایا است.
وی گفت: برای اولین بار است، سند ششم توسعه را به صورت شهرستان و برش کوچک تر تدوین می کنیم؛ طبق این برنامه، بودجه تعیین و نظارت دقیق تر می شود و سند شفاف به اطلاع همه مردم خواهد رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: در سند توسعه روستایی، توسعه سالانه ۶۷ روستا در سطح استان در نظر گرفته شده است؛ هر روستا طرح تفصیلی دارد و در آن تمام کاربری ها تعریف شده است؛ مردم شهر و روستا باید بدانند کدام زمین مختص چه کاربری است که این امر در حوزه برنامه ریزی ما قرار گرفته و رسماً به نهادهای نظارتی ابلاغ کردیم.
وی ادامه داد: اگر زمین های روستایی را به غیر بفروشید، پیشرفت، عمران و آبادانی به ارمغان نمی آورد؛ باید رویکردمان را نسبت به گردشگری تغییر دهیم.
ترکی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از ظرفیت و امکانات، ابراز کرد: پتانسیل فیروزکوه و دماوند در جاذبه های گردشگری و بوم گردی بی نظیر است؛ همه مردم روستا و شهر باید برای ایجاد اشتغال کمک کنند.
وی ادامه داد: تجربه برخی کشورهای دنیا در عرضه گل و برتری آن ها در جهان، معادل درآمدهای نفتی ما می باشد، در حالی که کشور ما ثروتمند است.
این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت بالای استان تهران در تولید و عرضه گل شاخه بریده، گفت: تولید یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون گل شاخه بریده در شهرستان پاکدشت ظرفیت بی نظیری است که از این ظرفیت به درستی استفاده نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: کشور ما از نظر منابع و ظرفیت کمبودی ندارد، اما در حوزه برنامه ریزی، پشتیبانی و آموزش باید دقیق تر باشیم و کار را با همکاری مردم انجام دهیم تا منجر به نتایج بهتری شود.
مهدی یوسفی جمارانی فرماندار فیروزکوه در آئین گفت: افتتاح و بهره برداری از ۸۴ پروژه شهرستانی در حوزه عمرانی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی با اعتبار ۵۶ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری نشانگر مجموعه تلاش هایی است که مسئولین با همکاری مردم انجام داده و مخاطراتی که با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پشت سر گذاشته اند.
وی تأکید کرد: آیین کلنگ زنی پروژه ها و اقدامات موثری در محدوده شهری و روستایی فیروزکوه انجام شده، که بیانگر این پیام برای دشمنان است که برغم تمام مشکلات و تحریم ها که برای کشور ایجاد کرده اند، هیچ پروژه ای متوقف نشده و تأثیری در عزم و اراده ملت به وجود نیامده است.
یوسفی جمارانی با اشاره به سوال مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور بیان داشت: مسائلی که اخیراً در کشور مطرح است، نشانگر آن است که این ظرفیت در کشور ما وجود دارد تا نهادهای مختلف با استقلال به وظایف خود عمل کنند.
وی ادامه داد: سوال از رئیس جمهور امری قانونی و طبیعی است و این مسائل نشانگر وجود افتراق در سطح مدیران عالی کشور نیست و تمام این اقدامات در راستای این است تا مسیر منتخب و مورد انتظار ملت و صلاح نظام و کشور تداوم پیدا کند.
به گزارش ایرنا؛ ترکی در این سفر، پروژه آبخیزداری دهستان حبله رود با ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار، پروژه پوشش انهار دهستان حبله رود در روستای انزها با اعتبار ۶۲۰ میلیون تومان، پروژه مسکن مهر (۲۴۲ واحد) با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، اورژانس اجتماعی با اعتبار ۱۶۰ میلیون تومان، پروژه های عمرانی روستای امیریه با اعتبار ۸۹۵ میلیون تومان و پروژه های تفریحی شهر فیروزکوه شامل: زیپ لاین، پل معلق و آبشار صخره ای با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با مشارکت بخش خصوصی را افتتاح و به بهره برداری رساند.
دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر رییس جمهوری و نخست وزیر (در هشتم شهریور ۱۳۶۰) هفته دولت نامگذاری شده است.
شهرستان فیروزکوه با ۴۰ هزار نفر جمعیت، دارای دو بخش مرکزی و ارجمند در شمال شرق پایتخت واقع شده است.

تهرام/۹۸۹۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


نعمت اله ترکی


هفته دولت


فیروزکوه

نظرات بسته شده است.