از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 62827

63 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در دیدار با روحانیون اهل سنت و تشیع قروه افزود: ایجاد اختلاف میان روحانیون، مسئولان و مردم از جمله دسیسه های دشمن است و همه باید برای مقابله با آن همراه و همفکر باشیم.وی اضافه کرد: کردستان با وجود داشتن ظرفیت هایی همچون آب، خاک و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در دیدار با روحانیون اهل سنت و تشیع قروه افزود: ایجاد اختلاف میان روحانیون، مسئولان و مردم از جمله دسیسه های دشمن است و همه باید برای مقابله با آن همراه و همفکر باشیم.
وی اضافه کرد: کردستان با وجود داشتن ظرفیت هایی همچون آب، خاک و نیروی انسانی، استان محرومی نیست ولی بهره گیری از این نعمات به مدیریت نیاز دارد.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه کسی منکر مشکلات اقتصادی در کشور نیست اظهار داشت: ما بدنبال توسعه همه جانبه در استان هستیم.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه درآمد سرانه کردستان با وجود ظرفیت های آن ۷۰ میلیون ریال حدود نصف میانگین ۱۴۰ میلیون ریالی کشور است باید دلایل این شاخص پایین بررسی و نسبت به رفع آن هر چه سریعتر اقدام شود.
مرادنیا تاکید کرد: با وجود اینکه در کردستان سالانه پنج میلیارد متر مکعب روان آب و ۱۳ میلیارد متر مکعب بارندگی وجود دارد اما در شهرستان های قروه و دهگلان شاهد کمبود آب هستیم که برای رفع مشکل باید مقدمات استفاده بهینه از منابع آبی استان فراهم شود.
وی با اشاره به تلاش برای افزایش تخصیص آب به استان گفت: اگر تخصیص منابع آب به کردستان برابر با میانگین کشور باشد تولید سالانه محصولات باغی از ۲٫۴ میلیون تن به پنج میلیون تن می رسد.
امام جمعه قروه هم در این نشست این شهرستان را نماد اتحاد دانست و افزود: اگر روحانیون نسبت به تقویت و حفظ اتحاد مردم در کردستان بویژه در شهرهایی همچون قروه تلاش نکنیم، خیانت جدی مرتکب شده ایم.
حجت الاسلام حسن باباییان با بیان اینکه در بخش فرهنگی، روحانیون پرچمدار هستند، اظهار داشت: روحانیون می توانند در کاهش بسیاری از آسیب ها نقش داشته باشند اما در کردستان از ظرفیت روحانیون به خوبی بهره گرفته نشده است.
وی تاکید کرد: روحانیت به هیچ گروه و جناحی وابستگی ندارد و مستقل بوده و بسیاری از موضع گیری های آنها از باب دلسوزی است.
حجت الاسلام باباییان با اشاره به اینکه یکی از معضلات جامعه اقتصادی است، یادآور شد: وضع معیشتی روحانیون مناسب نیست و غالب روحانیون و طلبه ها زیر خط فقر زندگی می کنند.
امام جمعه اهل سنت قروه هم در این نشست گفت: امروز رسالت و وظیفه روحانیون با توجه به اینکه به نظام، دین و فرهنگ ما هجمه وارد می شود، بیش از گذشته است.
ماموستا هاشم نوری با اشاره به اینکه حربه های شیطانی در فضاهای مجازی علیه نظام اسلامی صورت می گیرد، اظهار داشت: مهمترین اولویت ما وحدت و اخوت دینی است که در این راستا فعالان حوزه تقریب مذاهب قدم های خوبی بر می دارند.
به گزارش خطرنگار، استاندار کردستان در ادامه سفرهای استانی خود به مناسبت هفته دولت امروز به شهرستان قروه رفته و بهره برداری از ۲ پروژه صنعتی و ورزشی، حضور شورای اداری، دیدار با ۲ خانواده شهید، فعالان سیاسی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قروه از دیگر برنامه های وی در این سفر است.
۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام /*


سیاسی


وحدت مردم


هفته دولت


استاندار کردستان

نظرات بسته شده است.