از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 60544

293 بازدید

به گزارش خطرنگار، سید «علی آقازاده» شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش نوبران با حضور شوراها و دهیاران این در محل اداره آموزش و پرورش، گفت: تکمیل این مسیر از خواسته های به حق مردم نوبران و غرق آباد است و باید با هم افزایی تلاش شود این مسیر با وجود تنگناهای مالی هر […]

به گزارش خطرنگار، سید «علی آقازاده» شامگاه شنبه در نشست بررسی مشکلات بخش نوبران با حضور شوراها و دهیاران این در محل اداره آموزش و پرورش، گفت: تکمیل این مسیر از خواسته های به حق مردم نوبران و غرق آباد است و باید با هم افزایی تلاش شود این مسیر با وجود تنگناهای مالی هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
وی همچنین وضعیت بلوارهای اصلی شهرهای غرق آباد و نوبران را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: تلاش می شود در رایزنی با وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط در صورت امکان، بهسازی این بلوارها در امتداد جاده اصلی در دستور کار قرار دهیم.
آقازاده گفت: برای تکمیل این طرح به ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با وجود مشکلات اقتصادی دولت، تلاش می کنیم این امر پیگیری و اجرایی شود.
استاندار مرکزی با ابراز خرسندی از نشست مستقیم با دهیاران و شوراهای بخش نوبران، گفت: این گونه نشست ها با رویکرد بررسی مشکلات با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به خواسته هایی که از سوی دهیاران و شهرداران بخش نوبران در این جلسه مطرح شد، اظهار کرد: خواسته های مطرح شده و نامه های شهروندان با جدیت دنبال می شود.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: بخش نوبران دارای ۹۴ روستا است که بیشتر آنها دارای دهیاری هستند.
«محمد بهاروند» گفت: نوبران از بخش های شناخته شده در کشور است که دارای آب و هوای مناسب، چشمه ها، رودخانه ها و زیرساخت‌های مناسبی است و افزون بر ۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که این آمار رو به افزایش است.
فرماندار ساوه اظهار داشت: در حوزه گازرسانی نیز اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته و هشت روستای نوبران از نعمت گاز محروم هستند که با توجه به آب و هوای سردسیر این منطقه لازم است هرچه زودتر گازرسانی به این روستاها انجام شود.
بهاروند گفت: بالای ۹۰ درصد روستاها در نوبران برق رسانی شده اند اما در حوزه راه ها مشکلاتی در این منطقه وجود دارد از جمله جاده بیات که ۲۸ روستا از آن استفاده می کنند و از نقاط حادثه خیز به شمار می آید.
وی افزود: به دلیل افزایش نرخ عوارض آزادراه ساوه – همدان نیز شاهد تردد وسایل نقلیه سنگین از جاده های این بخش هستیم که باعث خرابی آسفالت و راهها شده است.
فرماندار ساوه گفت: با توجه به اینکه نوبران از بخش های قدیمی شهرستان ساوه است اما از وجود نمایندگی برخی ادارات مهم و کلیدی از قبیل آب و فاضلاب روستایی، ورزش و جوانان، ثبت و دارایی بی بهره است و این مساله باعث شده که مردم این منطقه فاصله ۱۰۰ کیلومتری تا ساوه را برای انجام امور اداری طی کنند.
در ابتدای این نشست چند تن از نمایندگان شوراها و دهیاری های بخش نوبران مشکلات عمده این منطقه را بیان کردند.
درخواست اعتبار برای احداث دانشگاه پیام نور در غرق آباد، تکمیل جاده نیمه تمام غرق آباد – خرقان، درخواست برای تامین آب کشاورزی و نیز لایروبی قنوات و ممانعت از حفر چاه های غیرمجاز، مدیریت مراتع، نیاز به بازسازی جاده های روستایی و نیز آسفالت شدن جاده های شوسه روستایی، رفع مشکل آنتن دهی تلفن های همراه در بیشتر روستاها و پوشش نامناسب اینترنت از عمده موارد مطرح شده در این نشست از سوی نمایندگان شوراها و دهیاران بخش نوبران بود.
شهرستان ساوه با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و نوبران است.
۶۵۳۹/۳۰۷۵

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


دهیاران


نوبران


ساوه

نظرات بسته شده است.