از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 59861

50 بازدید

به گزارش خطرنگار، «سید مهدی مقدسی» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک افزود: وضعیت کشور و تنگناهای پیش رو در یک و ماه و نیم گذشته در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه بررسی شده و برای برون رفت از این مشکلات ۱۰ طرح تعریف شده است.وی بیان کرد: طرح […]

به گزارش خطرنگار، «سید مهدی مقدسی» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان اراک افزود: وضعیت کشور و تنگناهای پیش رو در یک و ماه و نیم گذشته در کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه بررسی شده و برای برون رفت از این مشکلات ۱۰ طرح تعریف شده است.
وی بیان کرد: طرح ها به دولت ارائه شده تا تعدادی از آنها اجرا و بقیه به صورت لایحه ۲ فوریتی در مجلس تصویب شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران و کارگزاران ملت باید با مردم صادق باشند و برای کاهش مشکلات کشور سعی و اهتمام خود را به کار گیرند.
مقدسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران داشته ها و پتانسیل های زیادی دارد که باید آنها را به فرصت تبدیل کرد.
وی تاکید کرد: صادرات گمرکات استان مرکزی در چهارماه پارسال، ۲۳۰ میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه امسال به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است.
فرماندار اراک نیز در این نشست گفت: اشتغال یکی از دغدغه های اصلی جامعه است که با افزایش آموزش های مهارتی می توان در راستای حل این مشکل گام های بلندی برداشت.
«حسین بختیاری» افزود: دولت نگاه ویژه ای به بحث اشتغال پایدار و روستایی دارد و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.
فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: حمایت از خبرنگاران امری ضروری است و مدیران نباید با این قشر بیگانه باشند.
بختیاری تصریح کرد: باید از این قشر بر اساس قانون و مقررات حمایت های مالی به ویژه در حوزه های آگهی به صورت عادلانه صورت گیرد.
وی گفت: هیچ مدیری از شهرستان اراک حق شکایت از خبرنگاران را ندارد و اگر مطلبی مغایر از سوی این قشر ارائه شود باید بر اساس قانون جوابیه صادر شود.
بختیاری اظهار داشت: مدیران باید از محل ۲ درصد امور رفاهی کارکنان، سهمی برای خرید مطبوعات محلی اختصاص دهند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد معاونت های فرمانداری اراک بر اساس چارت جدید وزارت کشور از ۲ معاون به سه معاون افزایش یافته است.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی هم در این نشست گفت: افراد دارای مهارت به هیچ عنوان بیکار نمی مانند و باید مهارت آموزی در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
«سعید رضا شاه محمدی» افزود: فرهنگ مهارت آموزی باید از سنین پایه در خانواده ها نهادینه شود و آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز باید در کنار آموزش های خود به مهارت آموزی توجه ویژه داشته باشند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: این نهاد شعار تبدیل دانایی به توانایی را سرلوحه کار خود قرار داده و ایجاد شغل با مهارت ساده و پایدار است.
وی گفت: ۲۱ مرکز ثابت فنی و حرفه ای و ۱۳ مرکز جوارکارگاهی در استان مرکزی وجود دارد که هزینه آموزش های مراکز ثابت رایگان است و تنها هزینه ای بابت ثبت نام از متقاضیان اخذ می شود.
رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آموزش در این نهاد صنفی به عنوان اولویت برنامه ها است و تاکنون گام های خوبی در این راستا برداشته شده است.
«مجید نیک عهد» افزود: مطبوعات استان مرکزی در شرایط اقتصادی امروز فشارهای کمرشکنی را تحمل می کنند و اگر این روند ادامه داشته باشد، نفسی برای ادامه حیات نخواهند داشت.
وی بیان کرد: هزینه کاغذ در ۲ هفته گذشته بیش از ۳۰۰ درصد و لیتوگرافی ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافته و در مقابل درآمد فعالان مطبوعاتی با کاهش نیز همراه بوده است.
رئیس خانه مطبوعات استان مرکزی ادامه داد: حمایت از خبرنگاران و فعالان عرصه اطلاع رسانی باید به صورت ویژه باشد و دستگاه های اجرایی در این راستا سهمی از اعتبارات خود را به خرید روزنامه ها و مطبوعات محلی اختصاص دهند.
نیک عهد اظهار داشت: خبرنگاران مطبوعات هزینه های زیادی بابت توزیع روزنامه ها و جراید خود متحمل می شوند که می طلبد اداره کل پست حمایت های لازم را در این خصوص به کار گیرد.
وی گفت: تاخیر در پرداخت هزینه رپورتاژ و آگهی به مطبوعات و تنگناهای بیمه ای از دیگر مشکلات این قشر است.
در پایان این نشست «حجت الله نصیری» به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی، «علی اصغر محمدامینی» به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه، «سعید ایرجی» به عنوان بخشدار ساروق و «ابوالفضل یوسفی» به عنوان بخشدار مرکزی معرفی شدند.
اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
۳۰۰۵/۳۰۷۵

انتهای پیام /*


سیاسی


دولت


شورای اداری


شهرستان اراک

نظرات بسته شده است.