از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 59834

56 بازدید

به گزارش خطرنگار، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بنده دنبال بد نام کردن افراد و نام بردن از آنها پشت تریبون نیستم.وی تاکید کرد: چنانچه قرار بر استیضاح وزیری است باید بر مبنای استدلال باشد و اگر مواردی وجود دارد نیز به صورت کتبی و محرمانه منتقل شود.نماینده همدان در […]

به گزارش خطرنگار، حمیدرضا حاجی بابایی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: بنده دنبال بد نام کردن افراد و نام بردن از آنها پشت تریبون نیستم.
وی تاکید کرد: چنانچه قرار بر استیضاح وزیری است باید بر مبنای استدلال باشد و اگر مواردی وجود دارد نیز به صورت کتبی و محرمانه منتقل شود.
نماینده همدان در خانه ملت ادامه داد: اگر مسائل مطرح شده در مجلس درست است باید رئیس مجلس موضوع را پیگیری کند در غیر اینصورت نادرست بودن آن باید بازگو شود.
حاجی بابایی بیان کرد: عنوان اینکه فلانی این میزان پول برای توزیع در بین نماینده ها پرداخت کرده است، حیثیت مجلس شورای اسلامی را بر باد داد.
وی تاکید کرد: باید همه کارها بر مبنای اخلاق و کارآمدی صورت پذیرد هر چند شاید عده ای از نمایندگان وزیر را دوست نداشته باشند یا بالعکس اما این موضوع دلیلی برای اینکه آبرو و حیثیت افراد را ببریم نمی شود.
نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آشکار شدن تخلفات مسئولان کار مبارکی است، عنوان کرد: افراد مسئول در ایران نباید در کار اقتصادی مشغول به فعالیت باشند چراکه رانت ایجاد می کند.

** احیای ۲۲ طرح راکد
وی یادآوری کرد: پس از انتخاب از سوی مردم همدان به عنوان نماینده مجلس، فهرستی از طرح های راکد و بلاتکلیف را احصا و در نامه ای به استاندار ارائه کردم.
حاجی بابایی اضافه کرد: شماری از این طرح ها حذف، متوقف و برخی از آنها با کندی پیش می رفتند که مقرر شد احیای این طرح ها در دستور کار قرار بگیرد.
نماینده همدان در خانه ملت اظهار داشت: ۴۲ طرح پیش از انتخاب شدن به عنوان وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی مصوب کرده بودم که ۲۰ طرح تکمیل و مابقی بلاتکلیف ماندند.
وی اجرای خط ریلی همدان ـ ملایر با تخصیص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرای سد تالوار، حل مشکل ۲ طرح پتروشیمی هگمتانه و ابن سینا در نشست با وزیر نفت، بیمارستان اکباتان و اجرای بیمارستان یکهزار تخت خوابی امام خمینی (ره) در محل باغ میوه و تالار پنج هزار نفری در تپه مصل را بخش از طرح های راکد مجدد فعال شده استان برشمرد.
حاجی بابایی ادامه داد: همچنین منطقه اقتصادی جهان‌آباد پیگیری شد و طرح کلانشهر شدن همدان، اجرای پالایشگاه نفت و خط انتقال نفت از عسلویه به همدان توسط دولت، پردیس سینمایی با رفع مانع حقوقی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح گاوداری ۶ هزار راسی منطقه گردشگری امام زاده محسن، تعیین تکلیف وضعیت واگذاری بانک ملی به شاهزاده حسین (ع) نیز بررسی و فعال شدند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موزه هنرهای معاصر واقع در تپه مصلی نیز پس از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی و هفت سال توقف، مجدد با اختصاص ۴۹ میلیارد ریال از سر گرفته شد.
حاجی بابایی اضافه کرد: موزه منطقه ای در محل تپه هگمتانه نیز با زیربنای ۳۲ هزار متر مربع که از سال ۸۸ متوقف شده بود عملیات اجرایی آن دوباره شروع شده و ۱۸۵ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافت.
وی پیگیری و بهره برداری از مخزن موزه غرب کشور، فاز نخست پارک علم و فناوری، منطقه ویژه مبتنی بر فناوری برتر، زورخانه بین‌المللی، فاضلاب فامنین، بنیاد بوعلی سینا و شماری از طرح های ورزشی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته برشمرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه میزان نقدینگی کشور یکهزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است، توضیح داد: در این شرایط با وجود افزایش نقدینگی بانک ها نقش دلال را دارند.
حاجی بابایی اضافه کرد: ساختار بانک غلط است بنابراین در برنامه ششم توسعه کشور طرحی برای تبدیل شدن بانک از دلال به سرمایه گذار پیش بینی شده است.
حاجی بابایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در زمینه محدوده شهر همدان، بزرگترین ظلم به مردم این شهر را کاهش این محدوده دانست.
وی گفت: رینگ سوم شهر به صورت ۳۶۰ درجه نیست بلکه به گونه ای طراحی شده تا با اجرای آن از زمین فروشی جلوگیری شود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حریم همدان ۳۲ هزار متر و فاقد صاحب است و شهرداری هم نمی تواند این محدوده را مدیریت کند.
۷۵۲۶/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


سیاسی


استیضاح ربیعی


نماینده مجلس


حاجی بابایی

نظرات بسته شده است.