از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 59330

18 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، «کاظم جلالی» روز دوشنبه در نشست خبری درپاسخ به سوالی درمورد تشکیل حزب رهروان ولایت اظهارداشت: ضمن احترام به بهروز نعمتی عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس و دیگر همکاران که در حال تشکیل این حزب هستند، بنده و علی لاریجانی در جریان این موضوع نیستیم.وی اظهار داشت: ما حتی یک […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، «کاظم جلالی» روز دوشنبه در نشست خبری درپاسخ به سوالی درمورد تشکیل حزب رهروان ولایت اظهارداشت: ضمن احترام به بهروز نعمتی عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس و دیگر همکاران که در حال تشکیل این حزب هستند، بنده و علی لاریجانی در جریان این موضوع نیستیم.
وی اظهار داشت: ما حتی یک جلسه هم با این افراد نداشته ایم، دقیق نمی توانم بگویم چه کسانی در این حزب می خواهند، عضو شوند زیرا اطلاعی ندارم. فقط می دانم نعمتی، ایرج عبدی و صدر از نمایندگان پیشین مجلس خواهان تشکیل این حزب هستند.
وی تصریح کرد: امروز آنقدر مشکلات ایران زیاد است که ما باید به آنها بپردازیم، اولویت کشور تشکیل چنین احزابی نیست.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: من عضو هیچ حزبی نخواهم شد، یک بار در مدت کوتاهی در حزبی به شکل قهری عضو شدم که تا عمر دارم پشیمانم.
جلالی تصریح کرد: افراد زیادی در کشور به من تقاضای عضویت در حزبی را مطرح کردند، نمونه آن محمدباقر قالیباف برای تشکیل حزب توسعه و پیشرفت است، اما من تاکید داشتم که اراده‌ای برای عضویت در حزبی ندارم، اگر آقای لاریجانی که برای ایشان احترام زیادی قائل هستم هم بخواهند حزبی را تشکیل دهد عضو آن حزب نمی شوم.
وی همچنین گفت: البته تحزب را برای کشور مفید می‌دانم اما شرایط در حزبی را ندارم.

**جلالی شایعه حضورش در وزارت کار را تکذیب کرد
خبرنگاری از جلالی پرسید که شایعاتی مبنی بر این که شما برای وزارت تعاون رزومه داده اید، آیا صحت آن را تایید می کنید که وی پاسخ داد: آنچه در رسانه ها مطرح شده را نمی دانم، کدام شیر پاک خورده ای این حرف را زده است، من آن را تکذیب می کنم.
وی درباره برخی حواشی مطرح شده در جلسه استیضاح علی ربیعی نیز گفت: اینکه تصور شود نماینده‌ای پولی را برای خودش می‌گیرد، بنده چنین چیزی ندیدم.
نماینده مردم تهران در مجلس همچنین گفت: همه ما باید پای استقلال کشور بایستیم چرا که اصلی‌ترین شعار انقلاب ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.
جلالی افزود: حمله و تهاجم به ایران لطمات زیادی را به کشور وارد کرده است، ما امروز شاهد جنگ اقتصادی دشمن علیه هستیم و پیش‌قراول این جنگ اقتصادی هم یک جنگ روانی است که دشمن علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است.
وی تصریح کرد: چند ماه است که بازار کشور دچار التهاب شده است و آمریکا به دنبال جنگ روانی علیه ایران هستند و به دلیل عملکرد بد ما نیز توانستند موفق شوند.
رییس مرکز پژوهش های مجلس با یادآوری این که دشمن امروز امید مردم را نشانه‌گرفته است، افزود: امروز افراد زیادی ناآگاهانه در زمین دشمن بازی می کنند و عده خیلی کمی آگاهانه این کار را می کنند از این رو لازم است ملاحظاتی در شرایط کنونی مورد توجه قرار دهیم، مهم ترین عنصر مورد نیاز امروز ما وحدت، همدلی، قانون‌گرایی و شفافیت است.
جلالی تصریح کرد: تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی با نظر رهبر معظم انقلاب اقدام بسیار خوبی بود، جلسات این شورا در حال برگزاری است و این شورا مصوبات خوبی را داشته است.
وی در پاسخ به سوالی درباره اعتراض های چند ماه گذشته در کشور گفت‌: ما گزارش مفصلی درباره اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶ به نمایندگان و مسئولان دولتی و سایر نهادها فرستادیم و تحلیل‌هایی هم ارائه شد.
نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مردم در عرصه اقتصادی دچار مشکلات و ناملایماتی هستند که بخشی از این مشکلات اقتصادی به دلیل سوء مدیریت است، البته فضاهای روانی علیه ایران و کشور راه انداخته‌اند که ما این موارد را در مرکز پژوهش‌ها بررسی کرده و به اطلاع مسئولان رساندیم.
جلالی همچنین گفت: اعتقاد ما این است که سیاست‌های دولت باید منجر به آرامش در کشور شود، ما دنبال نقدهای غیرمنصفانه نیستیم، اما سیاست ارزی که دولت در ابتدای اردیبهشت‌ماه و یا خردادماه اتخاذ کرد بخشی از این مشکلات را به وجود آورد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: ما همان زمان در جلسه غیرعلنی که با حضور اسحاق جهانگیری برگزار شد، اعلام کردیم که به بازار ثانویه نیاز است و نمی‌توان همه نیازهای کشور و مردم را با ارز ۴۲۰۰ تومان مرتفع کرد.
جلالی همچنین گفت: تحولات ارزی نسبت به سال‌های گذشته تفاوت کرده است، تفاوت این است که ما با خروج سرمایه در کشور مواجهیم.
وی افزود: در گذشته ارز گران می‌شد و در آن زمان ما با سفته‌بازی برای به دست آوردن سود مواجه شدیم اما این‌بار شاهد سیری‌ناپذیری بازار هستیم و مشاهده می کنیم ارز از کشور خارج می‌شود، لذا باید سیاست‌ها متناسب با آسیب‌ها و شرایط در کشور باشد.
رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: بخشی از سیاست‌های اتخاذ شده در این زمینه در کشور آسیب‌زا بود نمونه آن کاهش سود بانکی و همزمان پرداختن به موسسات بانکی و دولتی بود.
جلالی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در آسیب‌شناسی نسبت به موسسات پولی و بانکی خوب عمل نکرد و راه‌ اشتباهی را در پیش گرفت و به جای این که به اصلاح روند بپردازد به صورت دفعه ای هجمه ایجاد کرد.
وی همچنین گفت: مسئولان پولی و بانکی علیه موسسات مصاحبه کردند و مردم را نگران کردند، در همان زمان تجمعاتی شکل گرفت که اولین حرمت‌شکنی‌ها در این تجمعات رخ داد، البته با مدیریت درست این تجمعات می توانست شکل نگیرد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس خاطرنشان کرد: در آن دوران با کاهش سود بانکی و بدعمل کردن نسبت به موسسات پولی و بانکی نقدینگی افسارگسیخته در کوچه و بازار آمد، یعنی همان نقدینگی در موسسات پولی و بانکی تزریق بازار شد، در همان زمان برای برگردانده شدن پول مردم خط اعتباری در بانک مرکزی ایجاد شد.
جلالی تصریح کرد: ۲۲ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی به سهامداران پول داده شد و به دنبال آن نقدینگی دیگری در بازار ایجاد شد، بعد از آن به گسل ترامپ برخورد کردیم که گفت می‌خواهد از برجام خارج شود، در این زمان نقدینگی موجود در بازار به سمت ارز، سکه، خودرو و مواردی دیگر حرکت کرد.
وی گفت: البته دولت در مسیر اصلاح حرکت می‌کند، اما به هرحال بخشی از سیاست‌ها اشتباه بوده زیرا باید نقدینگی عظیم موجود در داخل کشور را مدیریت کرد.
وی ادامه داد: بخشی از این نقدینگی برای شرکت‌های بزرگ و سازمان‌هاست که دولت باید با آنها وارد گفت‌وگو شود، اکنون ۸۵ درصد سپرده‌ها را ۲٫۵ درصد جامعه در اختیار دارند با آنها باید وارد گفت‌وگو شد.
رییس مرکز پژوهش های مجلس در مورد گزارش هایی که در این مرکز تهیه شده است، گفت: بعد از خروج آمریکا از برجام ستادی از چهار معاونت فرهنگی برای تدوین راهکار برای شرایط کنونی تشکیل شد، گزارش‌های بسیار زیادی آماده شد که قرار است بخش‌هایی از قسمت‌های طبقه‌بندی شده را به صورت خلاصه طبقه‌بندی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: درست است که در بحث فساد در داخل کشور بزرگ نمایی می شود، اما نمی توان آن را انکار کرد، در عین حال نباید به دنبال حل آن به شکل سنتی باشیم، به همین دلیل باید دولت الکترونیک تشکیل شود.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


جلالی


اقتصاد

نظرات بسته شده است.