از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58962

32 بازدید

به گزارش خطرنگار، سعید باستانی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در تربت حیدریه افزود: متاسفانه برخی التهابات جامعه ناشی از انعکاس نادرست اخبار است که نمونه بدیهی آن جریان مفقود شدن ۹ میلیارد ریال می باشد که این روزها به یک خوراک رسانه ای در فضای مجازی و رسانه ای تبدیل شده است.وی […]

به گزارش خطرنگار، سعید باستانی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در تربت حیدریه افزود: متاسفانه برخی التهابات جامعه ناشی از انعکاس نادرست اخبار است که نمونه بدیهی آن جریان مفقود شدن ۹ میلیارد ریال می باشد که این روزها به یک خوراک رسانه ای در فضای مجازی و رسانه ای تبدیل شده است.
وی در تشریح این مطلب گفت: نماینده ای در مجلس برای اینکه این مبلغ برای خود او مشخص نشده که چگونه هزینه شده به اشتباهی کلمه ای بر زبان جاری می کند که موجی از التهابات و خبرهای نادرست را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شکل می دهد.
باستانی افزود: اهمیت انعکاس چنین اخباری زمانی برای ما بیشتر مشخص می شود که بدانیم خبرنگاران از یک سو باید مطالب امیدوارکننده و به دور از التهاب در جامعه منعکس کنند و از سوی دیگر نیاز امروز کشور ما، شفاف سازی و مطالبه گری است که البته در این بین نباید مطالب غیرمستند و غیرواقعی انعکاس یابد.
وی از خبرنگاران به عنوان حلقه متصل بین مردم و حاکمیت یاد و تصریح کرد : جامعه ای برآمده از خواست مردم و دارای یک حاکمیت، نیازمند انعکاس عملکردها و مطالبه گری است و خبرنگاران در این بین نقش ارتباط ساختاری را ایفا می کنند.
سنخگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار است بین حاکمیت و مردم ارتباط ساختاری شکل بگیرد باید روابط عمومی دستگاه ها اجرایی و سایر نهادها ارتباط مناسبی با خبرنگاران داشته باشند تا ارتباط بین مردم و حاکمیت قوی تر و به مشکلات زودتر رسیدگی شود.
باستانی افزود: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی در کشور از جان، مال، آبرو و آزادی خود برای انعکاس عملکردها، مطالبه گری و شفاف سازی گذشتند و همچنان با صلابت و با نشاط فعالیت می کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح ارایه شده به دانشگاه تربت حیدریه اشاره و اظهار داشت : بر این اساس از دانشگاه فوق خواسته شده ضمن نقد استراتژی صنعت و کشاورزی، با دعوت از متخصصان هر دو حوزه اعم از موافقان و مخالفان، معایب و محاسن این شیوه نامه کاری بررسی و در نهایت خروجی مناسبی به منظور توسعه منطقه استخراج شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه نیز گفت: پارسال از مجموع ۱۳ میلیارد ریالی که برای تکمیل فاز نخست مجتمع فرهنگی هنری پیشکوه در نظر گرفته شده بود، تنها چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن محقق شد که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آن به پیمانکار قبلی پرداخت شد.
محمد حسن زاده افزود: امسال و از محل اعتبارات سفر استانی ریاست جمهوری نیز ۴۵ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه در نظر گرفته شده و امیدواریم با پیگیری مسوولان شهرستان فاز نخست آن تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسد.
در پایان این مراسم از خبرنگاران اصحاب رسانه، مدیران مسئول نشریات داخلی و پیشکسوتان عرصه خبر تجلیل شد.
در شهرستان تربت حیدریه علاوه بر فعالیت شش نشریه، دو نمایندگی جمهوری اسلامی( ایرنا) و صدا و سیما و همچنین دو پایگاه خبری تحلیلی و چهار نمایندگی از رسانه های فارس، تسنیم، پانا و شبستان نیز فعالیت می کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
۶۱۲۱ /۱۷۴۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز خبرنگار


سفر استانی


نماینده تربت حیدریه

نظرات بسته شده است.