از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58737

87 بازدید

به گزارش خطرنگار، محمود زمانی قمی روز شنبه در جریان دیدار سفیر و رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران از مرکز خدمات سرمایه گذاری با تشریح وجود برخی دفاتر بین المللی در وین و نگاه مثبت جهانی به اتریش افزود: ایرانی ها بی طرفی و صلح طلبی اتریش را در جریان مذاکرات هسته ای بویژه […]

به گزارش خطرنگار، محمود زمانی قمی روز شنبه در جریان دیدار سفیر و رایزن بازرگانی سفارت اتریش در تهران از مرکز خدمات سرمایه گذاری با تشریح وجود برخی دفاتر بین المللی در وین و نگاه مثبت جهانی به اتریش افزود: ایرانی ها بی طرفی و صلح طلبی اتریش را در جریان مذاکرات هسته ای بویژه در دور پایانی فراموش نمی کنند.
وی ادامه داد: بعد از توافق مذاکرات ایران با ۱ + ۵، رئیس جمهوری اتریش جزو اولین مسئولان سیاسی بود که به ایران سفر کرد و پیشتازی آنها در گشایش اعتبار نشانگر روابط دوستانه ۲ کشور است.
زمانی قمی با ابراز خرسندی از ریاست دوره ای اتریش بر اتحادیه اروپا تأکید کرد: امیدواریم در این دوره زمینه مناسبی برای رفع مناقشات جهانی و حل و فصل اختلافات فراهم شود .
وی با تبیین ظرفیتهای اقتصادی، گردشگری و تمدنی یزد گفت: یزد به عنوان نخستین شهر خشتی جهان در یونسکو ثبت شده که بیانگر تدبیر و هنر پیشینیان این سرزمین است.
رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد با بیان اینکه این استان از استانهای مهم صنعتی و معدنی ایران است، ادامه داد: یزد با تولید ۵۰ درصد کاشی کشور ایران رتبه نخست در کشور و رتبه نهم جهان را در تولید این محصول دارد، همچنین سابقه صنعت نساجی در این استان بیش از یک قرن است و ۲۷ درصد محصولات نساجی و ۱۵ درصد فولاد ایران نیز در این استان تولید می شود.
زمانی قمی با تشریح صادرات ایران به کشور اتریش، رشد تبادلات ۲ کشور را نیازمند بهبود سازوکارها عنوان کرد و افزود: نوسازی صنایع، انرژی خورشیدی که یزد بهشت ایران در این بخش است، گردشگری و طرحهای انتقال آب بویژه از طریق دریا زمینه های خوبی برای حضور شرکتهای اتریشی در یزد فراهم کرده که باید مدلهای مالی مناسبی برای همکاری در این زمینه پیش بینی شود.
کشور اتریش با حدود ۹ میلیون نفر جمعیت و رشد اقتصادی ۳٫۰۳درصد در اروپای مرکزی به عنوان یک کشور پیشرفته محسوب می شود که چند دفتر بین المللی در وین پایتخت این کشور قرار دارد.
استان یزد در مرکز ایران به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی ایران است.
۱۹۶۸/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام /*


سیاسی


بین الملل


سفیر اتریش


استاندار یزد

نظرات بسته شده است.