از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 58065

100 بازدید

علیرضا سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، درباره نامه ۱۷۰نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این ارتباط اظهار داشت: نظام آموزشی ما هماهنگ نیست و ۱۷ نوع مدرسه در کشور وجود دارد. وی تصریح کرد: برخی دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل […]

علیرضا سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خطرنگار، درباره نامه ۱۷۰نفر از نمایندگان مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این ارتباط اظهار داشت: نظام آموزشی ما هماهنگ نیست و ۱۷ نوع مدرسه در کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: برخی دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی تحصیل کرده و به هر نحوی نمره گرفته اند ، این تصمیم شورای سنجش حق دیگر دانش آموزان که چنین شرایطی برای تحصیل نداشته اند را ضایع می کند.
نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو را اجحاف در حق دانش آموزان بی بضاعت، کم بضاعت و متعلق به طبقه متوسط دانست و گفت: درخواست کرده ایم که امسال تاثیر معدل مثبت باشد نه قطعی تا عدالت در حق تمام دانش آموزان رعایت شود.
سلیمی گفت: تاثیر مثبت بدین معناست که نمره معدل باعث نمی شود رتبه دانش آموز پایین تر بیاید و اگر رتبه ای را در کنکور اخذ کرده معدل پایین او تاثیری در تنزل رتبه نداشته باشد.
وی که جزو امضا کنندگان نامه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بوده است افزود: اگر معدل بالا باشد ممکن است در نتیجه تاثیر بگذارد ولی معدل پایین چنین تاثیری نخواهد داشت.
سلیمی خاطرنشان کرد : تاثیر مثبت معدل تنها بخشی از مشکل را برطرف می کند و رفع کامل آن نیازمند تدابیر جدی دیگر است.
نماینده مردم دلیجان و محلات افزود: نامه برای وزیر علوم ارسال شده و به طور جد پیگیری می کنیم که این مشکل برطرف شود.
به گزارش خطرنگار، ، محمد علی وکیلی عضو هیات رییسه در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس نامه ۱۷۰ نماینده مجلس به منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را قرائت کرد که در این نامه آمده است: بر اساس اخبار واصله اخیرا تصمیمی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای لحاظ شرایط آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ توسط اعضای آن شورا اتخاذ شده که طی آن محاسبه نمره معدل در آزمون با ۳۰ درصد به صورت قطعی خواهد بود.
این نمایندگان مجلس تاکید کردند که این امر به علت نبود زیرساخت ‌های لازم در شرایط فعلی مغایر عدالت آموزشی است و می‌ تواند آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری را به مناطق محروم کشور وارد و امید نسل جوان و داوطلبان کنکور را به یاس مبدل کند.
امضا کنندگان این نامه درخواست کردند به فوریت جلسه فوق ‌العاده‌ شورای سنجش و پذیرش تشکیل تا نسبت به بازنگری مصوبه این شورا برای کنکور سال ۹۸ اقدام شود.
**۶۹۸۴**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


دانشگاه


کنکور


محاسبه معدل

نظرات بسته شده است.