از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57677

82 بازدید

به گزارش خطرنگار، ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات سریلانکا، شامگاه سه شنبه با ‘کارو جایاسوریا’ رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر تداوم، گسترش و تعمیق روابط بسیار خوب دو کشور در همه زمینه ها، بر گسترش روابط پارلمانی دو […]

به گزارش خطرنگار، ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات سریلانکا، شامگاه سه شنبه با ‘کارو جایاسوریا’ رئیس مجلس این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر تداوم، گسترش و تعمیق روابط بسیار خوب دو کشور در همه زمینه ها، بر گسترش روابط پارلمانی دو کشور تاکید کردند.
وزیر خارجه ایران و هیات همراه پس از این دیدار در ضیافت شام رئیس مجلس سریلانکا شرکت کردند.
وزیر خارجه ایران روز سه شنبه با هدف بررسی گسترش روابط دوجانبه با سریلانکا وارد کلمبو پایتخت این کشور شد.
براساس اعلام سفارت ایران در سریلانکا، وی بلافاصله پس از ورود به کلمبو برای گفت و گو با «ماتریپالا سریسینا» رئیس جمهوری این کشور راهی کاخ ریاست جمهوری شد.
بنا به اعلام مرکز دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، هدف اصلی ظریف در این سفر دو روزه، گفت ‌وگو با مقامات کشور سریلانکا درباره راه‌های گسترش روابط دوجانبه است.
وزیر امور خارجه قرار است پس از این سفر، در نشست آسه‌آن حضور یابد و پیمان مودت بین تهران و این سازمان را امضا کند.
وزیران خارجه اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی (آ.سه.آن) از روز دوشنبه (هشتم مرداد۹۷) به مدت ۶ روز در سنگاپور گرد هم آمده اند تا موضوعات منطقه و فرامنطقه ای مرتبط به این اتحادیه و پیمان تاک را به بحث و مذاکره بگذارند.
وزیران ۱۰ کشور عضو این اتحادیه به همراه وزیران کشورهای ناظر آن از جمله ایران در پنجاه و یکمین نشست و نشست های جانبی آن از جمله کنفرانس بعد از نشست وزیران، نوزدهمین نشست آ.سه.آن پلاس، هشتمین نشست وزیران شرق آسیا و بیست و پنجمین همایش منطقه ای آ.سه.آن درباره آخرین تحولات منطقه ای و فرامنطقه ای گفت وگو می کنند.
مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۴ تیر ۹۷، لایحه پیوستن دولت ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا موسوم به «تاک» مصوب مجلس شورای اسلامی را تایید کرد.
رئیس جمهوری سریلانکا نیز در ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری به دعوت حسن روحانی همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد.
شبک**۱۹۸۳**۱۳۹۲

انتهای پیام /*


سیاسی


ظریف


سریلانکا

نظرات بسته شده است.