از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57222

98 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس ماده ۱۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی و با ۱۵۸ رای موافق، ۱۰ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از ۲۳۰ نماینده حاضر تصویب کردند.نمایندگان مجلس در این ماده مقرر کردند: هرکس به هر نحو موجبات ارتکاب به […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس ماده ۱۴ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را بررسی و با ۱۵۸ رای موافق، ۱۰ رای مخالف، ۱۱ رای ممتنع از ۲۳۰ نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان مجلس در این ماده مقرر کردند: هرکس به هر نحو موجبات ارتکاب به خودکشی طفل یا نوجوان را فراهم آورد یا تسهیل کند و مشمول مقررات حد یا قصاص نشود، علاوه بر پرداخت دیه طبق مقررات به مجازات محکوم می شود.
با تصویب مجلس هرگاه رفتار مرتکب، موجب خودکشی منجر به فوت طفل و نوجوان شود، به مجازات حبس درجه پنج، هرگاه اقدامات مرتکب موجب فوت طفل و نوجوان نشود، ولی منجر به ورود آسیب جسمی یا روانی به طفل و نوجوان شود به مجازات حبس درجه ۶؛ هرگاه اقدامات مرتکب مؤثر واقع نشود، به مجازات‌حبس درجه هشت محکوم می شود.
براساس قانون مجازات اسلامی، حبس بیش از دو تا پنج سال، جزای نقدی بیش از ۸۰ میلیون (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال تا یکصد و هشتاد میلیون (۱۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از پنج تا پانزده سال، ممنوعیت دائم از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی، ممنوعیت دائم از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی مجازات درجه ۵ است.
همچنین براساس قانون مجازات اسلامی، حبس بیش از ۶ ماه تا دو سال، جزای نقدی بیش از بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال تا هشتاد میلیون (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال، شلاق ازسی ویک تا هفتادو چهار ضربه و تا نودونه ضربه در جرائم منافی عفت، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از شش ماه تا پنج سال، انتشار حکم قطعی در رسانه ها،ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال مجازات درجه ۶ محسوب می شود.
بر اساس قانون مجازات اسلامی، حبس تا سه ماه، جزای نقدی تا ۱۰میلیون (۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال، شلاق تا ده ضربه مجازات درجه هشت محسوب می شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۱۵ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را نیز با ۱۵۷ رای موافق، ۱۵ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از ۲۲۵ نماینده حاضر تصویب کردند.
نمایندگان در این ماده مقرر کردند: هر شخصی برخلاف مقررات قانون کار مرتکب بهره‌کشی اقتصادی از اطفال و نوجوانان موضوع ماده(۲) این قانون شود، علاوه بر مجازات‌های مذکور در قانون کار به مجازات حبس درجه شش نیز محکوم می‌شود.
بر اساس قانون مجازات اسلامی، حبس بیش از ۶ ماه تا دو سال، جزای نقدی بیش از بیست میلیون (۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال تا هشتاد میلیون (۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال، شلاق از ۳۱ تا ۷۴ضربه و تا ۹۹ ضربه در جرائم منافی عفت، محرومیت از حقوق اجتماعی بیش از ۶ماه تا پنج سال، انتشار حکم قطعی در رسانه ها،ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی یا اجتماعی برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از دعوت عمومی برای افزایش سرمایه برای اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال، ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری توسط اشخاص حقوقی حداکثر تا مدت پنج سال مجازات درجه ۶ محسوب می شود.
نمایندگان در ماده ۱۶ این لایحه نیز تصویب کردند: فروش یا در اختیار قراردادن مواد دخانی به اطفال و نوجوانان یا به واسطه آنان، موجب ضبط مواد دخانی کشف‌شده و محکومیت مرتکب به جزای نقدی درجه هشت می شود.
بر اساس قانون مجازات اسلامی، حبس تا سه ماه، جزای نقدی تا ۱۰ میلیون ریال، شلاق تا ۱۰ ضربه مجازات درجه هشت محسوب می شود.
سیام**۹۱۲۱**۱۰۵۸**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان


مصوبه

نظرات بسته شده است.