از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57219

50 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس در تذکر شفاهی به دولت گفت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد ایران داخلی و ۲۰ درصد آن مربوط به ارتباط با کشورهای خارجی است که می توان آن را نیز مدیریت کرد، ضمن اینکه بیش از ۷۰ درصد […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در جلسه علنی امروز – یکشنبه – مجلس در تذکر شفاهی به دولت گفت: حدود ۸۰ درصد اقتصاد ایران داخلی و ۲۰ درصد آن مربوط به ارتباط با کشورهای خارجی است که می توان آن را نیز مدیریت کرد، ضمن اینکه بیش از ۷۰ درصد اقتصاد، دولتی و نیمه‌دولتی است، بنابراین دولت باید هر چه سریعتر بخش اقتصاد را سروسامان دهد.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای اصل ۴۴ ورود بخش خصوصی به امر تولید و واگذاری واحدهای نیمه تمام به بخش خصوصی باید مورد توجه قرار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تذکری به هیات دولت افزود: اشتغال جوانان و فراهم کردن بستر مناسب جهت اشتغال یکی از بزرگترین دغدغه جوانان است که متاسفانه در کشور ما هیچ توجهی به این بخش نشده است. با توجه به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس، از دولت انتظار می رود که در جذب جوانان در فرصت های شغلی بیشتر استفاده کند.

** چه کسی باید از سیف مطالبه کند
عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد درمجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به هیات رئیسه مجلس گفت: آقای سیف یا استعفا کرد یا برکنار شد چه کسی باید از او مطالبه کند؛ ما یا مردم؟
وی ادامه داد: چه کسی از آقای سیف مطالبه می کند که ۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و ۵۱ میلیون یورو گرفته است، چه کسی این مبلغ را داده و چه کسی خرج کرده است؟آیا به قیمت وارد بازار کرده است؟
این نماینده مردم درمجلس دهم گفت: چشم مردم به مجلس است و با طرح مسائل بی اهمیت در صحن با وجود چنین شرایط حساسی به ما می خندند؛ بر حوزه مسکن چه کسی باید نظارت کند؟ فروشندگان خانه ها را به قیمت های دلخواه عرضه می کنند.

** مشکلات را با اتکاء به درون باید برطرف کرد
محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: بهبود فضای کسب و کار نیازمند مشورت دولت و بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: عدم شناخت بانک مرکزی از بازار ارز مشکلات را افزایش داده و تقاضای ارز نیز بالا رفته و کالاهایی که با ارز دولتی خریداری شده امروز با ارز بازار فروخته می‌شود.
بادامچی گفت: همکار‌ی‌های کلان اقتصادی که بعد از برجام افزایش یافته بود امروز مورد مخاطره قرار گرفته و دشمن آن را هدف قرار داده است.
نماینده مردم تهران افزود: نخبگان و دولت باید با همکاری هم اقدام به ارائه راهکار برای حل مشکلات اقتصادی کنند، نباید اجازه دهیم حیثیت اسلامی ایران لطمه ببیند و باید بحران‌های اجتماعی را با اتکاء به درون برطرف کرد.

**از رییس جمهور برای پیگیری فسادهای ارزی تشکرمی کنیم
بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: وضعیت معیشیتی مردم به ویژه در روستاها و حاشه شهرها نامناسب است هرچه سریعتر دستورات حمایتی لازم را برای رسیدگی صادر کنید.
وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس جمهور برای پیگیری فسادهای ارزی، افزود: همه شاهد بودیم که پول نفت به تاراج می رفت و بدتر آنکه این تاراج توسط عده ای در خود دولت و بانک مرکزی انجام می گرفت امید دارم با ادامه مسیر شفاف سازی مرهم دل مردم باشید.
نماینده مردم کاشمر، بردسکن، خلیل آباد در پایان خطاب به وزیر کشور، خاطرنشان کرد: هنوز پس از سالها وضعیت سهامداران پدیده نامعلوم است که ضرورت دارد رسیدگی های لازم انجام شود.

** عوامل اختلال اقتصادی سریعترشناسایی ومجازات شوند
علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تذکری به دولت گفت: تاخیر طولانی در بستن موافقت نامه ها، طولانی شدن تامین منابع و توجیه اوراق سهام خزانه با مهلت محدود برای نقد کردن؛ ناظر، کارفرما و پیمانکار را دچار دردسر کرده است. در این بین اختصاص سهام خزانه و اوراق برای پروژه های روستایی و عشایری، فقط هدررفت منابع و سمبل کردن آن بوده، از این رو نیاز به چاره جویی دارد.
وی در تذکر دیگری به دولت گفت: در رویداد جام جهانی فوتبال، ایرانیان از سراسر دنیا آمده و پرچم کشورمان را در دست گرفتند و تیم ملی را تشویق کردند. از این رو لازم است دولت زمینه ورود ایرانی های خارج از کشور که مشکل و موردی برای حضور آنها در ایران وجود ندارد را فراهم کنند، زیرا این جماعت علاوه بر داشتن سرمایه، در شرایط فعلی می توانند کمک حال باشند.
وی در تذکر دیگری خطاب به وزارت اطلاعات گفت: در شرایط پیچیده سیاسی، اجتماعی امروز، عده ای منفعت طلب با رفتار بی شرمانه با منابع و رانتی که در اختیار دارند، در جامعه اختلال ایجاد می کنند و عده ای انحصارطلب نیز که موسسه و بنیاد و تریبون در اختیار دارند به دنبال مانع تراشی و سنگ اندازی برای دولت هستند. متاسفانه خروجی اتاق فکر آنها در تضاد با منافع ملی و آحاد جامعه بوده و ردپای هر دوی این گروه در خرید و فروش سکه و ارز دیده می شود از این رو لازم است آنها هر چه سریعتر شناسایی و به اشد مجازات برسند.

** به وضعیت حقوقی فرهنگیان توجه شود
علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ایران باید با نظم مالی و اقتصادی و مدیریت بهینه خود را در برابر توطئه‌های آمریکا و ایادی آن آماده کند.
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مدیر آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به وضعیت معیشتی فرهنگیان و افزایش حقوق آنها همانند سایر کارکنان دولت و بر اساس نرخ تورم مطلوب است.
وی ادامه داد: باید به وضعیت حقوقی فرهنگیان توجه شده و ارتباط میان صنعت و مدارس فنی و حرفه‌ای برقرار شود.

** دولت نسبت به احقاق حق معلمان توجه بیشتری کند
نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با انتقاد از عملکرد دولت در اعلام نرخ تضمینی خرید گندم گفت: دولت با تأخیر در اعلام نرخ مشکلات جدی در زمینه تأمین گندم مورد نیاز کشور را ایجاد کرده است و این تأخیر قاچاق این محصول را رقم زده است از طرف دیگر متأسفانه دولت در پرداخت هزینه گندم به کشاورزان نیز تعلل می‌کند.
وی در تذکر دیگری گفت: امروزه بخشی از حقوق و مزایای معلمان در آموزش و پرورش به عنوانی کسر یا اضافه شده است، اما در نتیجه این اقدامات معلمان رقمی را که باید دریافت کنند با توجه به وعده‌های داده شده دریافت نکرده‌اند، دولت باید نسبت به احقاق حق و حقوق معلمان توجه بیشتری داشته باشد.

** وزیرکشور نباید به دنبال دور زدن قانون منع به کار گیری بازنشستگان باشد
هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان را قوت قلب جوانان عنوان کرد و گفت: وزیر کشور نباید به دنبال دور زدن این قانون و به کارگیری مجدد بازنشستگان باشد.
وی درادامه به انتخاب همتی به عنوان رئیس بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: امیدواریم لیست کسانی که باعث رانت شدند منتشر شود و جلوی رانتخواری گرفته شود.

** نمایندگان بدانند امضاء سوال از رییس جمهورازحد نصاب کمترنیست
سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به دولت گفت: پول گندمکاران باید هر چه زودتر پرداخت شود، بانک ها باید با تولیدکنندگان داخلی همکاری کنند، اما متاسفانه به دشمن اصلی حمایت از تولید داخلی تبدیل شده اند.
وی در ادامه به سوال از رئیس جمهور با ۹۱ امضا که تقدیم هیات رئیسه شده است اشاره کردو گفت: کارهایی مانند اینکه به امضاکنندگان می گویند تعداد امضای سوال از رئیس جمهور از حد نصاب پایین تر آمده، بنابراین شما نیز امضای خود را پس بگیرید، شگرد خوبی نیست. همکاران بدانند امضاها از حد نصاب کمتر نیست.

** آثاری از تشکیل شورای هماهنگی امور اقتصادی دیده نمی شود
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۳ بند ۱۲ مبنی بر پی‌ریزی اقتصاد صحیح و همچنین تذکر بند ۱۱ ماده ۲۴ آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: اکنون از ۸ اردیبهشت ماه که موضوع تشکیل شورای هماهنگی امور اقتصادی در کشور مطرح شده مدتی می‌گذرد اما آثار آن در جامعه کمتر دیده شده است.
وی ادامه داد: باید اطلاعاتی از این جلسات و تصمیمات آن در اختیار مردم قرار گیرد که متأسفانه تاکنون هیچ اطلاعاتی به نمایندگان و مردم داده نشده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: صرف نظر از گرانی‌ها این عدم ثبات اقتصادی توان تصمیم‌گیری را از صاحبان مراکز تولیدی و ارائه‌دهندگان خدمات سلب کرده است که به معنی تعطیلی خرید و فروش در جامعه است. این موضوع به معنای ایجاد احتکار است. باید در یک جا قیمت را تعیین کرد افراد هر روز تبلیغ می‌کنند که قیمت سکه تا کجا پیش خواهد رفت؟
حاجی دلیگانی ادامه داد: هیچ کسی کالای خود را به فروش نمی‌رساند و افراد توان خرید کالایی را هم ندارند. شاغلین نمی‌توانند مایحتاج خود را خریداری کنند و آنها هم که شغلی ندارند وضعیت نابسامانی دارند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروزه ده‌ها واحد تولیدی تعطیل شده‌اند، یادآور شد: مردم وضعیت مناسبی نداشته و ادامه این شرایط در شأن مجلس نیست.
مسعود پزشکیان در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس در خصوص اعلام گزارشات شورای هماهنگی امور اقتصادی گفت: موضوع را بررسی می‌کنیم اگر لازم شد موارد را در مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دهیم.

** اگر وضعیت گرانی کاغذ ادامه پیدا کند مطبوعات تعطیل خواهد شد
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر فرهنگ، کاغذ را جزو کالاهای اساسی دانست و گفت: سال گذشته کاغذ کیلویی ۲۲۲۰ تومان بود که امروز در بازار کیلویی ۶ هزار تومان هم پیدا نمی‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه مطبوعات رکن چهارم دمکراسی در جامعه است، گفت: وزارت صنعت می‌گوید ۲۳۰ میلیون یورو ثبت سفارش به بانک مرکزی فرستاده‌اند در حالی که بانک مرکزی می‌گوید آنها خودشان اقدام کرده‌اند و مشخص نیست ارز تخصیص یافته کجاست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر وضعیت کاغذ به این شکل ادامه داده شود، مطبوعات تعطیل خواهند شد.

** قوا به صورت جدی با فساد، اختلاس و دزدی برخورد کند
بیت‌الله عبداللهی نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: خانواده‌ها نگران اشتغال و ازدواج فرزندان و جوانان هستند؛ فکری به حال آنها شود.
وی در تذکر دیگری گفت: مجلس و دولت و قوه قضائیه باید با فساد، اختلاس و دزدی مقابله کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم در تذکردیگری افزود: گرانی کالاها و خدمات و قطع برق از الزامات است چرا که زندگی اقتصادی و اجتماعی مردم را فلج کرده و تولید را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

** امروز بلوچستان در خشکسالی می سوزد
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: امروز بلوچستان در خشکسالی می‌سوزد، در شرایط فعلی که مشکلات بسیاری در این منطقه رخ داده دولت، ستاد بحران و سایر دستگاه‌های مسئول کجا هستند.
وی ادامه داد: متأسفانه دولت و وزیران تنها به شهرها و استان‌های برخوردار سفر می‌کنند، خشک شدن باغات، مراتع، تلف شدن دام ها، مهاجرت‌، افزایش حاشیه‌نشینی، عدم فعالیت بازارچه‌های مرزی از جمله مشکلاتی هستند که مردم در جنوب شرقی کشور با آن درگیر هستند.
سیام**۱۰۵۸**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


تذکرات شفاهی


مجلس

نظرات بسته شده است.