از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 57156

45 بازدید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین خوش اقبال روز یکشنبه در نشست هم اندیشی معاونین، بخشداران و مسئولان دفاتر سیاسی فرمانداری های تابعه استان کردستان اظهار داشت: باید تلاش کنیم هر چه بیشتر با مردم و در کنار آنها باشیم تا از گردنه سخت جنگ اقتصادی به سلامت عبور کنیم. وی سپس ظرفیت‌ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ حسین خوش اقبال روز یکشنبه در نشست هم اندیشی معاونین، بخشداران و مسئولان دفاتر سیاسی فرمانداری های تابعه استان کردستان اظهار داشت: باید تلاش کنیم هر چه بیشتر با مردم و در کنار آنها باشیم تا از گردنه سخت جنگ اقتصادی به سلامت عبور کنیم.
وی سپس ظرفیت‌ شوراها و لزوم بهره گیری مناسب از این ظرفیت را بر همگان یادآور شد و خطاب به معاونین سیاسی فرمانداران گفت: شما شبکه ارتباطی گسترده ای شامل بخشداری ها و دهیاری ها دارید که باید با آنها تعامل داشته باشید تا از هر گونه اتفاق سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در اسرع وقت مطلع شوید.
خوش اقبال بر اهمیت رصد فضای مجازی تاکید کرد و افزود: فضای مجازی هم فرصت است هم تهدید، لذا باید به آن توجه کافی داشته و به درستی از آن استفاده کنیم.
معاون استاندار کردستان همچنین بر لزوم حمایت مدیران از عملکرد، دیدگاه ها و برنامه های دولت تاکید کرد و یادآور شد: شما نماینده دولت هستید و باید در محافل و جلسات از آن دفاع کنید و انتقاد از دولت به معنای عملکرد ضعیف تان در اجرای برنامه ها است.

**محتکران و گرانفروشان ستون پنجم دشمن هستند
معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این نشست، شرایط اقتصادی فعلی را جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه کشورمان اعلام کرد و گفت: کسانی که امروز احتکار و گرانفروشی می کنند، ستون پنجم دشمن هستند.
حسین فیروزی اضافه کرد: پادزهر این جنگ اقتصادی، علاوه بر تدابیر دولت در سطح کلان، هماهنگی، همگرایی و انسجام داخلی در بین مردم و مسئولان است.
وی تامین کالاهای اساسی و داروی مورد نیاز مردم را از اقدامات اولویت دار دولت دانست و افزود: هر نوع احتکار، اختفا و پنهان کردن این اقلام، گناه نابخشودنی و جرم است.
فیروزی در خصوص جلسات کارگروه تنظیم بازار اظهار داشت: مقوله گرانی اگر روند بازار باشد از اختیارات کارگروه خارج است اما بحث گرانفروشی در جلسات تنظیم بازار بررسی می شود و مصوبات این کارگروه لازم الاجرا است.
وی خطاب به مسئوان حاضر در این نشست از آنان خواست، در جلسات کارگروه هایی که برگزار می کنند، تدبیر در سیاست گذاری و دقت در اجرای این سیاست گذاری ها و همچنین بهره وری و اثر بخشی را مورد توجه قرار دهند.
فیروزی در بخش دیگری از گله مندی از کم توجهی نشریات محلی استان نسبت به کلنگ زنی ٣ طرح اقتصادی به ارزش ۶ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان که بزرگترین سرمایه گذاری اقتصادی در کردستان محسوب می شود، گفت: ایجاد فضای یاس و ناامیدی کار سختی نیست ضمن اینکه ایجاد انتظار بیش از ظرفیت فعلی هم کار درستی نیست البته لازم است رسانه ها خدمات و اقدامات دولت را به اطلاع مردم برسانند.
معاون استاندار کردستان با تاکید بر لزوم آگاه سازی و اطلاع رسانی به جامعه یادآور شد: صحبت های معتمدین، روشنفکران، روحانیون و صاحبان فکر از سوی مردم بیشتر پذیرفته می شود لذا برقراری ارتباط با این افراد بسیار مهم است.

** شهرداری‌ها در آینده بدون سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و درآمد پایدار، اداره نمی‌شوند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تاکید کرد: شهرداری ها در آینده بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون داشتن درآمد پایدار اداره نخواهند شد.
امیر قادری هم در این نشست با اشاره به هزینه های بالای شهرداری ها ابراز امیدواری کرد با تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری ها، این مشکل مرتفع شود.
وی اهتمام جدی دولت در بحث بازآفرینی شهری را یادآور شد و تاکید کرد: فرمانداران رئیس ستاد بازآفرینی شهری هستند و حتما باید این جلسات در شهرستان تشکیل شود.
قادری با اذعان به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری استان افزود: از سال ٨٩ ناوگان حمل و نقل نوسازی نشده اما امسال دولت در این خصوص ورود کرده و تسهیلات خوبی برای شهرداری ها در نظر گرفته است.
معاون استاندار کردستان اظهار داشت: ساخت و سازهای خارج از محدوده شهری در حیطه کاری بخشداران قرار دارد و انتظار داریم که در این خصوص نظارت کافی صورت گیرد.
وی با اشاره به حادثه ترمینال سنندج یادآور شد: طبق مصوبه هیات وزیران هر خودروی سنگینی مجوز ورود و تردد در جاده های کشور را ندارد و اخذ این مجوز نیازمند شرایط خاص است.
قادری در ادامه با یادآوری اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت حفاظت از محیط زیست است بر اهمیت مدیریت پسماند در این راستا تاکید کرد و گفت: با توجه به بحران آب، تفکیک آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز شهری امری ضروری است.
معاون عمرانی استاندار به بحث خرید گندم نیز اشاره و انتقال آن به انبارها را موضوعی مهم عنوان کرد.
قادری همچنین از معاونین عمرانی فرمانداران خواست گزارش حوادث و اتفاقات شهرستان ها را سریع و دقیق ارسال و در بازدید و سرکشی ها از سطح شهر، نقاط ضعف و قدرت دستگاه ها را احصا و اعلام کنند.

** مردم داری و ارتقای رضایت مردم ، کلید واژه همه مسئولان استان است
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان هم در این نشست تاکید کرد: مردم داری و ارتقای رضایت مردم، کلید واژه همه مسئولان استان است که باید سرلوحه همه کارها قرار گیرد.
مراد جعفری با اشاره به بخشی از اقدامات و اتفاقات استان از ابتدای سال ۹۷ تاکنون اظهار داشت: همه ما مجریان سیاست‌ های دولت هستیم و باید تلاش کنیم وظایف خود را به نحو احسن انجام دهیم.
وی بر لزوم حضور هر چه بیشتر معاونین سیاسی فرمانداران و بخشداران در جمع مردم بویژه در مناسبت های مختلف تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم عوامل گسست و رنجش مردم را شناسایی کرده و برای آن راهکار داشته باشیم.
جعفری اضافه کرد: در شرایط فعلی دشمن با تمام توان به دنبال ایجاد تهدید و ناامنی در کشور است بنابراین لازم است عوامل تهدید را شناسایی کنیم.
وی در ادامه از معاونین، بخشداران و مسئولان دفاتر سیاسی فرمانداری ها خواست در حفظ اصول و ارزش های نظام کوشا باشند و امید آفرینی بویژه در شرایط جدید را با جدیت دنبال کنند، با سیاسیون شهرستان‌ها تعامل و دیدار چهره به چهره داشته باشند، از ظرفیت دهیاران به خوبی بهره بگیرند، شکاف های قومی و مذهبی را شناسایی کنند و ادارات و مسئولان کم کار را شناسایی و معرفی کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یادآور شد: همه ما وظیفه داریم از فضای سیاسی و امنیتی استان مراقبت کنیم در همین راستا رصد فضای مجازی و همچنین انتقال به موقع اطلاعات بسیار حائز اهمیت است ضمن اینکه مجموعه اقدامات دشمن در سطح بین المللی و منطقه ایجاب می کند به موقع به وظایف خود عمل کنیم.
۹۱۰۲

انتهای پیام /*


سیاسی


معاون استاندار


مشکل اقتصادی


حمایت مردم

نظرات بسته شده است.