از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55859

79 بازدید

علی نجفی خوشرودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، اظهار داشت: این گزارش یکشنبه یا سه شنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.وی افزود معاونان وزیر امور خارجه در این جلسه ابعاد مختلف این گزارش را تشریح می کنند. امکان دارد وزیر […]

علی نجفی خوشرودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خطرنگار، اظهار داشت: این گزارش یکشنبه یا سه شنبه آینده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی افزود معاونان وزیر امور خارجه در این جلسه ابعاد مختلف این گزارش را تشریح می کنند. امکان دارد وزیر امور خارجه نیز در این جلسه حضور یابد.
نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: اعضای این کمیسیون در جلسه روز گذشته درباره جمع بندی چهارمین گزارش ۶ ماهه کمیسیون درباره برجام مباحثی را مطرح کردند و بنا شد که این موضوع به زودی تعیین تکلیف شود.
به گزارش خطرنگار، دهمین گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه درخصوص اجرای برجام ۲۶ تیر ۱۳۹۷ تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شد.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: در گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه خاطرنشان شده که تحولات سه ماهه اخیر به طور کامل متاثر از اقدام غیرقانونی و یک جانبه دولت آمریکا در خروج از برجام در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ بوده است.
وی اضافه کرد: در این گزارش، ضمن اشاره به تشدید اقدام ها و رویکرد خصمانه دولت آمریکا علیه ایران در دوره مسئولیت رییس جمهوری کنونی این کشور و نقض مکرر تعهدات دولت آمریکا وفق برجام، اقدام های دولت آمریکا در سه ماهه اخیر و پس از سخنرانی اختصاصی رییس جمهوری این کشور راجع به سیاست جدید این کشور در قبال ایران در ۱۸ اردیبهشت تشریح شده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این گزارش نیز با اشاره به انتشار یازدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید پایبندی کامل جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته ای خود، استمرار فعالیت های هسته ای کشور در چارچوب راهبرد و برنامه دراز مدت هسته ای جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته و تصریح شده است که در سه ماه اخیر، کلیه فعالیت های هسته ای کشور- به ویژه در حوزه تحقیق و توسعه- طبق برنامه سازمان انرژی اتمی ایران ادامه یافته است.
سیام**۹۱۲۱**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


برجام


کمیسیون امنیت ملی

نظرات بسته شده است.