از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55578

98 بازدید

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، احد آزادی خواه عصر یکشنبه در نشست مشترک با حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت، افزود: نا هماهنگی ها که برای سفر هموطنان در سفر حج ایجاد شده هم از دیگر مسئله های موجود در این حوزه است.علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس هم در این نشست […]

به گزارش خطرنگار، از خانه ملت، احد آزادی خواه عصر یکشنبه در نشست مشترک با حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت، افزود: نا هماهنگی ها که برای سفر هموطنان در سفر حج ایجاد شده هم از دیگر مسئله های موجود در این حوزه است.
علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس هم در این نشست اظهارداشت: حج سال گذشته با کیفیت برگزار شد اما بهتر بود، کاروان های اهل سنت افزوده می شد و برنامه ریزی ها بهتر انجام می شد؛ همچنین مسئولیت کاروان هایی به اهل سنت سپرده شود تا برگزاری مراسم حج مشکلی ایجاد نشود.
علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان، خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با تشکر از اقدامات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در سفر اربعین مردم با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، بهتر است با در نظر گرفتن تسهیلاتی مانند لغو روادید مشکلات موجود برطرف شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید سازوکاری طراحی شود که نیاز به نماینده عراق برای صدور روادید نباشد تا تراکم جمعیت در مرزها در مدت زمان مشخص کاهش یابد.
علی وقف چی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم با انتقاد از تاخیر پرواز هواپیما برای سفر حج، اظهار داشت: به دلیل تاخیر در پرواز حجاج در فرودگاه زنجان چندین ساعت بدون ساماندهی و تامین نیازهای اولیه سرگردان بودند با توجه به اینکه زوار از شهرستان ها و روستاها به عربستان اعزام می شوند باید تجهیزات لازم در نظر گرفته شود.
جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اختلالات پرواز در سفر حج بسیار زیاد است، یادآور شد: با توجه به این که برخی حجاج از استان ها و روستاها به فرودگاه می آیند بنابراین در صورت تاخیر باید اطلاع رسانی لازم در زمینه تاخیرهای پروازی صورت گیرد.
همچنین سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس در این نشست اظهارداشت: چرا سازمان حج و زیارت برای دفاع از حقوق حجاج و زائران برای دریافت ارز تلاش های بیشتری نکرد.
وی با بیان این که مسافران برای سفر به کشورهایی مانند ترکیه ارز بیشتری دریافت می کنند، تصریح کرد: حجاج برای سفر خود، برای یک ماه ۲۰۰ دلار در یافت می کنند بنابراین اگر قرار است برای سفر یارانه پرداخت شود باید همه از آن استفاده کنند.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


نشست


ارز مسافرتی


فراکسیون حج مجلس

نظرات بسته شده است.