از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 55535

68 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به دغدغه جدی مردم به ویژه رهبر انقلاب، دولت باید برنامه شفاف و عملیاتی برای برون رفت از شرایط اقتصادی اعلام کند.وی با بیان این که […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: با توجه به دغدغه جدی مردم به ویژه رهبر انقلاب، دولت باید برنامه شفاف و عملیاتی برای برون رفت از شرایط اقتصادی اعلام کند.
وی با بیان این که مردم طی ۴۰ سال گذشته بحران هایی به مراتب دشوارتر را پشت سر گذاشته اند، ادامه داد: با توجه به مطالبه جدی مردم و دستور صریح رهبر معظم انقلاب، باید گزارش مستندی درخصوص نحوه پرداخت ارز دولتی و لیست دریافت کنندگان این ارزها و نحوه مصرف آن از سوی دولت ارائه شود.

**از مواضع رییس جمهوری در برابر آمریکا تشکر می کنم
محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از مواضع رئیس جمهور مبنی بر اینکه گفتند آمریکا با دم شیر بازی نکند، تشکر کرد.
وی در ادامه خطاب به رئیس جمهوری گفت: آقای روحانی باید به خزانه نیز توجه داشته باشد، چون با ارز ۴۲۰۰ تومانی سطل آشغال وارد کشور شده است، ۶۰ تن طلا به صورت سکه حراج شده و ارز مسافرتی در حال خالی کردن خزانه است.

** جنگ تمام عیار اقتصادی بر ما تحمیل شده است
سیدحسن حسینی شاهرودی در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز شرایط سختی را تحمل می‌کند و جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما تحمیل شده است و در این شرایط بی‌درایتی و تصمیمات متضاد برخی از دست‌اندکاران اقتصادی مشکلاتی را در حوزه‌های بانکی، ارزی، سکه و مسکن و خودرو ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: بحران آب و بیکاری این چالش‌ها را مضاعف کرده است، از رییس جمهوری می‌خواهیم ترتیبی دهد تا تغییر در کابینه منجر به انسجام و همگرایی در این تیم شود و تدوین برنامه‌ جامع اقتصادی کوتاه مدت و درازمدت برای کشور به ارمغان بیاورد تا با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، تهدیدات دشمن را خنثی کنیم.

* کاش تذکر بنده درمورد تعلیق سپنتا نیکنام مورد توجه قرار می گرفت
در ادامه قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی از همفکری و همسویی مجمع تشخیص مصلحت نظام با افکار عمومی و آراء نمایندگان در خصوص بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد تشکر کرد.
وی در ادامه افزود: کاش تذکر بنده ۶ ماه پیش از تعلیق سپنتا نیکنام مورد توجه قرار می گرفت چرا که همیشه اینگونه نیست که دستورات و نصایح یک سویه باشد و اگر این نصایح شنیده شده بود هزینه‌ای پرداخت نمی‌شد اما چه کنیم که عادت شده فرصت‌ها با هر هزینه آتش زده شود.

** مردم ایران مانند کوه پشت رهبری ایستاده اند
در ادامه علی محمد شاعری نماینده مردم نکا و بهشهر در تذکر شفاهی شهادت جمعی از بسیجیان و پاسداران را به ملت ایران و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت و افزود: نوکر جیره خوار آمریکا و اسرائیل که قصد ناامن کردن ایران را دارند، بدانند که ایران؛ سوریه، یمن، افغانستان و عراق نیست.
وی افزود: مردم ایران مانند کوه پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده اند و در مقابله توطئه های کور دشمنان ایستاده و ذره ای از مواضع اصولی و انقلابی خود عقب نشینی نخواهند کرد و با مشارکت و حضور هوشمندانه پیروز خواهند شد.
** وزیر راه و شهرسازی استعفا هد یا استیضاح شود
سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: سانحه تصادف اتوبوس سنندج و مرگ ۱۱ نفر به حدی دردناک بود که زبان از بازگویی آن عاجز است بنابراین وزیر راه و شهرسازی استعفا دهد یا استیضاح شود و این کمترین خواسته من به عنوان وکیل مردم کردستان است.
وی با بیان این که مردم پیام تسلیت نمی خواهند، بلکه صداقت و عمل می خواهند گفت: متاسفانه در کردستان احداث کنارگذر سنندج با توپوگرافی مناسب و اقلیمی حاکم برای تیم کاری راه و شهرسازی طلسم و برای مردم به رویا تبدیل شده است. اگر نمی توانید یا نمی خواهید عملیات اجرایی آن را به سرانجام برسانید، با میز وزارت راه و شهرسازی خداحافظی کنید.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بارها برای توسعه راه های کردستان از تریبون مجلس فریاد زدیم، اما متاسفانه مسئولان راه و شهرسازی به این امر توجهی نکردند. بدون کوچکترین مماشات طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را پیگیری خواهم کرد، زیرا راه های کردستان قتل گاه و غسالخانه انسانی است و مسببان این امر کسانی هستند که از آب گل آلود ماهی می گیرند.

** صدای اعتراضات نمایندگان را درباره جاده های کردستان بشنوید
منصور مرادی نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از مردم در تصادفات اخیر در کردستان و شهرستان مریوان از وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور درخواست کرد که صدای اعتراضات نمایندگان را درباره جاده‌های کردستان که تبدیل به قتلگاه شده‌اند بشنوند.
وی ادامه داد: باید اعتبارات جهشی برای جاده‌های کردستان در نظر گرفته شود تا هر روز به تعداد خانواده‌های داغدیده بر اثر تصادفات افزوده نشود.
نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص اعتبارات جهشی برای تکمیل قطعه ۲ کمربندی مریوان جهت جلوگیری از حوادث مشابه در سنندج شد.
** اعلام وصول
احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی، طرح الحاق یک تبصره به ماده ۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۷ آذر ۱۳۷۸ و سوال ملی ولی داداشی نماینده مردم آستارا از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص دلیل عدم ارائه خدمات رفاهی مناسب به دانشجویان دکتری را اعلام وصول شد.
سیام**۱۰۵۸**۱۵۵۳

انتهای پیام /*


سیاسی


تذکرات شفاهی


مجلس

نظرات بسته شده است.