از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 53094

107 بازدید

به گزارش خطرنگار، سیده فاطمه حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس نگار مسعودی که در مورد زندگی « مرضیه ابراهیمی» از آسیب دیدگان اسیدپاشی است، درباره آخرین وضعیت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی با بیان این مطلب افزود: این طرح در یک قدمی بررسی نهایی در صحن علنی مجلس قرار دارد. وی که […]

به گزارش خطرنگار، سیده فاطمه حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس نگار مسعودی که در مورد زندگی « مرضیه ابراهیمی» از آسیب دیدگان اسیدپاشی است، درباره آخرین وضعیت طرح تشدید مجازات اسیدپاشی با بیان این مطلب افزود: این طرح در یک قدمی بررسی نهایی در صحن علنی مجلس قرار دارد.
وی که طراح «طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن» است، اظهار داشت: در طرح یادشده، با توجه به خلا قانونی در این زمینه، تلاش بر آن است که علاوه بر تعیین حبس های طولانی مدت با درنظر گرفتن میزان آسیب وارده به اندام و نیز در نظر گفتن اهمیت عضو مانند صورت بزه دیده، مجازات تشدید می شود.
وی اضافه کرد: در این طرح همچنین درباره نحوه عرضه و فروش ضابطه مند ترکیبات شیمیایی، راهکارهایی درنظر گرفته شده است.
حسینی تصریح کرد: قرار است راهکارهایی در زمینه «تامین هزینه های درمان بزه دیده» از طریق پیش بینی در ردیف «تامین هزینه های درمان بیماران خاص و صعب العلاج» در بودجه سالانه در نظر گرفته شود.
این نماینده مجلس عنوان کرد: از سوی دیگر در این طرح، جبران خسارت معنوی بزه دیده نیز علاوه بر جبران خسارت مادی، به استناد تبصره ماده ۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری پیش بینی شده است.
سیام*۹۱۲۱*۳۰۶۱** ۱۷۲۴

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


طرح مجازات


اسید پاشی

نظرات بسته شده است.