از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 53091

78 بازدید

به گزارش خطرنگار، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: با خود و جامعه مان، مردم با خودشان در رابطه با مصرف منابع آبی چه می کنند؟ وی اظهار کرد: وقتی اجازه برداشت غیرمجاز چند صد میلیون مترمکعبی در سال از آب های زیرزمینی زنجان را می دهیم، […]

به گزارش خطرنگار، اسدالله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: با خود و جامعه مان، مردم با خودشان در رابطه با مصرف منابع آبی چه می کنند؟
وی اظهار کرد: وقتی اجازه برداشت غیرمجاز چند صد میلیون مترمکعبی در سال از آب های زیرزمینی زنجان را می دهیم، یعنی از این رفتارهای غیرمتعارف و غیر منطقی حمایت می کنیم.
استاندار زنجان ادامه داد: استفاده از برق غیر مجاز که متعلق به همه مردم ایران است یا آب غیر مجاز که متعلق به همه از جمله نسل های آینده است نوعی غارت محسوب می شود.
وی یادآور شد: این مسائل نشان دهنده عمق فاجعه ای است که ما مسیر تخلف را برای عده ای مهیا کرده ایم و متاسفانه عین خیالمان هم نیست.
درویش امیری ادامه داد: برداشت بی رویه و استفاده غیرقانونی از آب وبرق عین بی عدالتی است و باید جلوی این کار گرفته شود، دستگاه های نظارتی استان باید پای کار آمده و ورود جدی به موضوع داشته باشند.
استاندار زنجان تاکید کرد: درباره موضوع آب تعهد نداریم، وجدان ملی در این باره مرده و در واقع روح دلسوزی در رابطه با این موضوع حیاتی از بین رفته است و همه اینها از همان ‘به من چه’ ها شروع شده است.
وی با بیان اینکه استان به مدیران چابک، دلسوز و پرکار نیازمند است، افزود: گزارش ارائه شده درباره مصرف آب و برق استان را به حتم در شورای تامین استان مطرح خواهم کرد.
استاندار زنجان تاکید کرد: تا کی می خواهیم در رابطه با اینگونه موضوعات مماشات کنیم، هر دستگاهی باید وظیفه ذاتی خود را به نحو احسن انجام دهد، نه اینکه استاندار و فرماندار به جای آن دستگاه انجام وظیفه کنند.
درویش امیری تصریح کرد: هرکسی این شرایط موجود جامعه را نمی تواند درک کند استعفا دهد، چرا که امروز دیگر جای منفعت طلبی نیست، امروز روز گذشت و فداکاری و ایثار در کار و انجام وظایف است.
وی با انتقاد از مدیرانی که در جلسه غیبت داشته اند، گفت: مدیرانی که سه جلسه غیبت کنند، به مسئول دستگاه بالاتر اعلام و وی حق شرکت در شورای اداری را هم نخواهد داشت.
به گفته مسئولان شرکت آب منطقه ای زنجان، این استان بیش از هفت هزار حلقه چاه غیرمجاز دارد، که سالانه بیش از ۳۱۰ میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می شود.
بر همین اساس، حدود ۱۵۰ میلیون مترمکعب نیز سالانه از طریق چاه های دارای پروانه اضافه برداشت انجام می شود.
به گزارش خطرنگار، طبق آمار وزارت نیرو بعد از شروع دوره جدید خشکسالی در ایران، از سال ۷۹ تا ۹۳ میزان آب های قابل برنامه ریزی برای مصرف، از ۱۲۴ میلیارد مترمکعب به ۸۸ میلیارد مترمکعب کاهش یافته و طبق استاندارد باید ۴۰ درصد از این آب مصرف می شد.
۳۲۱۶/۸۰۶۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


اقتصاد مقاومتی


مدیران کم کار


تعقیب قضایی

نظرات بسته شده است.