از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52395

36 بازدید

به گزارش خبرنگار خطرنگار، محسن بیگلری روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی کُرد و جمهوری اسلامی (کورد و کوماری ئیسلامی) که در سالن اجتماعات هتل هاله بانه برگزار شد، اظهار داشت: باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل و اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهیم.وی افزود: مردم کردستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و […]

به گزارش خبرنگار خطرنگار، محسن بیگلری روز پنجشنبه در نخستین همایش ملی کُرد و جمهوری اسلامی (کورد و کوماری ئیسلامی) که در سالن اجتماعات هتل هاله بانه برگزار شد، اظهار داشت: باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل و اجازه سوء استفاده به دشمن را ندهیم.
وی افزود: مردم کردستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس صادقانه به کشور خدمت کردند بنابراین امروز کردستان از داشتن امکانات محروم بماند.
بیگلری با بیان اینکه معیشت بیش از ۸۰ درصد مردم به مرزها وابسته است، تاکید کرد: مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و بعد از آن اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد اینک خواستار بازگشایی بازارچه های مرزی هستند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دولت در کردستان گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای کردستان از همه خدمات عمرانی محروم بودند اما پس از آن خدمات عمرانی، آب، برق، گاز و راه به دورترین روستاهای کردستان رسید و تا حدود زیادی زندگی روستانشینان متحول شد اما همچنان از بسیاری امکانات محروم هستند.
نماینده مردم بانه و سقز در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم بانه ۱۵ خرداد سال ۶۳ روز بسیار تلخی را تجربه کردند حتی در برخی خانواده ها بیش از پنج نفر شهید شدند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود مسئولانی که می توانند به مردم خدمت کنند از کردستان بویژه شهر بانه حمایت کرده و خدمات و امکانات مناسبی را در شان این مردم رنج دیده فراهم کنند.
یک استاد علوم دینی نیز در این همایش با بیان اینکه طبق شواهد و روایات، کُردها ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در منطقه حضور داشتند، گفت: ادیانی مانند زرتشتی، مزدکی و یهودیت در قوم کُرد بودند البته پادشاهان آن دوران به مردم کُرد ظلم بسیاری کردند.
ماموستا هادی رمضانی افزود: زبان کُردی جزء چهاردهمین زبان های زنده دنیا محسوب می شود و چندین میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می کنند.
وی به نقش مهم مردم کردستان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم کُرد خدمات بسیار ارزنده ای به جمهوری اسلامی کردند اما در مقابل آنچنان که شایسته است خواسته های آنها پاسخ داده نشده است.
وی با اشاره به گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی گفت: دوران جوانی انقلاب اسلامی که دوره آزمون و خطا بود به پایان رسیده و در این دوران تجربه های خوبی کسب شد که باید مسئولان نظام از این تجربه ها برای خدمت رسانی بهتر استفاده کنند.
به گزارش خطرنگار، ایده برگزاری همایش مردم کُرد و کوماری اسلامی توسط دانش آموز نخبه بانه ای آکام صالحی مطرح و توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی شد.
۳۱۲ مقاله به دبیرخانه نخستین همایش ملی کُرد و کومار اسلامی ارسال شد که پس از داوری مقالات ارسالی، ۶ مقاله در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دینی، ایثار و شهادت به عنوان آثار برگزیده و برتر معرفی و از آنها تقدیر شد.
شهرستان بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
۷۴۶۹/۶۱۰۸

انتهای پیام /*


سیاسی


وحدت و همدلی


نماینده مجلس


همایش

نظرات بسته شده است.