از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52193

86 بازدید

عباسعلی کدخدایی عصر چهارشنبه در جریان بازدیدب سه ساعته از خطرنگار، و دیدار با سیدضیاء هاشمی مدیرعامل رسمی کشور افزود: جمهوری اسلامی از گذشته منحصر به فردی بوده و در حوزه خبر بسیار فعال است.وی اضافه کرد: خطرنگار، با توجه به سابقه طولانی و پوشش گسترده ای که در سطح ملی و بین المللی دارد […]

عباسعلی کدخدایی عصر چهارشنبه در جریان بازدیدب سه ساعته از خطرنگار، و دیدار با سیدضیاء هاشمی مدیرعامل رسمی کشور افزود: جمهوری اسلامی از گذشته منحصر به فردی بوده و در حوزه خبر بسیار فعال است.
وی اضافه کرد: خطرنگار، با توجه به سابقه طولانی و پوشش گسترده ای که در سطح ملی و بین المللی دارد باید در حوزه رسانه مرجعیت داشته باشد.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه وظیفه اطلاع رسانی کار بسیار سنگینی است، خطاب به مدیرعامل خطرنگار، گفت: امیدواریم با حضور شما در خطرنگار، این به موفقیت های بیشتری دست یابد.
هاشمی که یک جامعه شناس، استاد دانشگاه و صاحبنظر در حوزه رسانه است، از دی ماه گذشته مسئولیت هدایت خطرنگار، را بر عهده دارد.
کدخدایی با اشاره به ۸۴ سال سابقه خطرنگار، و فعالیت درخشان آن در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تلکس خطرنگار، برای ما خاطره ساز است و ما خاطره های زیادی از تلکس جمهوری اسلامی از گذشته داریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در زمستان سال آینده گفت: فضای کشور از همین حالا به سمت انتخاباتی شدن پیش می رود و رسانه ها باید به مسئولیت حرفه ای و قانونی خود در این زمینه عمل کنند.
سخنگوی شورای نگهبان از تدوین قانون و مقررات مناسب در حوزه رسانه استقبال کرد و یادآور شد: ما همواره ارتباط خوبی با رسانه ها داشته ایم و آماده هر گونه همکاری برای بهبود فعالیت حرفه ای خبرنگاران و تامین حقوق آنان هستیم.
کدخدایی در این زمینه تعریف سیاستهای کلان کشور در حوزه رسانه را ضروری دانست.

*هاشمی: دوران سانسور گذشته است
سیدضیاء هاشمی مدیرعامل جمهوری اسلامی نیز در این دیدار با تشریح توانمندیها و ظرفیتهای خطرنگار، در حوزه های مختلف فعالیت حرفه ای گفت: ما امروز نیاز به مرجعیت رسانه داریم و باید در این راستا کار علمی صورت گیرد زیرا اگر ما مرجعیت خود را در افکار عمومی از دست بدهیم رسانه های بیگانه ، جای رسانه های داخلی را در جامعه خواهند گرفت.
وی افزود: رسانه ها پیونددهنده مسولان و مردم هستند. بر این اساس، ما باید راوی امین مردم باشیم و با پرهیز از تحریف و سانسور، واقعیتها را به آنان اطلاع رسانی کنیم.
مدیرعامل خطرنگار، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، امروز اعتماد و همدلی برای جامعه ما تعیین کننده است و همه باید ظرفیت تحمل و پذیرش نقد دلسوزانه رسانه ها را در چارچوب قانون و انصاف داشته باشند.
هاشمی خاطرنشان کرد: امروز دیگر دوران سانسور در رسانه ها گذشته است و همه موظف هستیم متعهدانه به جامعه اطلاع رسانی کنیم.
سیام*۹۱۲۱*۳۰۶۱*

انتهای پیام /*


سیاسی


کدخدایی


شورای نگهبان


سیدضیاء هاشمی

نظرات بسته شده است.