از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52173

68 بازدید

گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در تذکر شفاهی خود گفت: نمایندگان نسبت به ضعف‌های دولت بی‌تفاوت نبوده و در این راستا نامه‌های زیادی به هیات رئیسه مجلس برای ترمیم کابینه تقدیم کردند اما از نمایندگان تقاضا می‌کنم صبور باشند تا دولت تصمیم جدی در خصوص اصلاح و ترمیم کابینه انجام […]

گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در تذکر شفاهی خود گفت: نمایندگان نسبت به ضعف‌های دولت بی‌تفاوت نبوده و در این راستا نامه‌های زیادی به هیات رئیسه مجلس برای ترمیم کابینه تقدیم کردند اما از نمایندگان تقاضا می‌کنم صبور باشند تا دولت تصمیم جدی در خصوص اصلاح و ترمیم کابینه انجام دهد و در شرایط فعلی شاید استیضاح به نفع کشور نباشد اما اگر ترمیم کابینه انجام نشد موضوع استیضاح باید شروع شود.

** برخورد با اخلال گران اقتصادی
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه نیز در تذکر خود خطاب به وزارت نیرو و رئیس جمهوری گفت: بارها این موضوع را اعلام کردم باید حقابه حقابه‌داران مورد رسیدگی قرار گیرد اما درخصوص آب شرب باید با دقت و حساسیت زیادی موضوع رسیدگی شود چرا که کیفیت آب نیز با مشکل روبرو شده است.
وی افزود: از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به ویژه دستگاه قضایی درخواست می‌ کنم با توجه به شرایط جنگ اقتصادی و دشمنی‌های آمریکا همچون گذشته با صلابت و قاطعیت و بدون هیچ ‌گونه اغماضی با زالوصفتان اقتصادی برخورد شود.

** تجدید نظر در ترکیب تیم اقتصادی دولت
مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در تذکری خطاب به رییس جمهوری گفت: تأثیر‌گذاری تحریم‌ها در شرایط اقتصادی کشور را قبول داریم اما آقای روحانی همه مشکلات به تحریم‌ها باز نمی ‌گردد.
وی ادامه داد: مشکلات نقدینگی، فشار زیادی را بر کشور وارد کرده در حالی که بارها در مجلس فریاد زدیم برای این کار تدبیری بیاندیشید.
لاهوتی افزود: این افراد خائن نیستند بلکه نقدینگی دارند و هر بار که نقدینگی آن به سمت ارز یا طلا رفت مشکلاتی را ایجاد کرد، اکنون در کشور مشکل مدیریت داریم، تیم اقتصادی دولت آقای روحانی قوی نیست و باید تغییراتی در آن صورت گیرد.
نماینده لنگرود گفت: از روحانی خواستیم تا در ترکیب تیم اقتصادی دولت تجدیدنظر کند در غیر این صورت ما تغییراتی را در دولت ایجاد می‌کنیم.

** اعدام اخلالگران اقتصادی
محسن کوهکن نماینده مردم لنجان نیز در جلسه امروز مجلس گفت: قانونی درخصوص جلوگیری از اخلال در نظم اقتصادی وجود دارد که در صورت اخلال در نظم اقتصادی حتی می‌توان مجازات اعدام را بر اساس بررسی‌ها برای مجرمان اعمال کرد.
وی افزود: کسانی که انگشت‌ شمار هستند ۱۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان ارز خریداری کردند اما تاکنون هیچ ارزی مبادله نشده و به وسیله تلفن بین خود رد و بدل کردند.
کوهکن ادامه داد: خبر افزایش قیمت‌ها را در فضای مجازی مطرح کردند و برای مردم و بازار ایجاد التهاب کردند بنابراین اگر اقدام اشخاص مذکور اخلال در نظم اقتصادی نیست پس چه اقدامی را اخلال در نظم اقتصادی محسوب می‌کنید.
وی گفت: وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی بدانند که مردم خوشحال خواهند شد که تعداد قلیلی از افراد مذکور و مجرمان را کنار دیوار بگذارید، بی‌اعتمادی آنها را به اعتماد تبدیل می‌کند.
کوهکن گفت: این را بگذارید در کنار فضای مسموم و هجمه‌ای که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به خصوص در فضای مجازی راه انداخته‌اند و می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام بی‌اقتدار معرفی کنند.

** برخورد دستگاه قضایی با غارتگران بیت المال
اصغر مسعودی نماینده مردم نیریز گفت: پول ملی، ارزش ملی است. تیم فوتبالی با ارز مملکت لاستیک خودرو وارد می کند و شرکت خوراک دام و طیور موبایل! و این مسائل با تدبیر و عرف و قانون مغایرت دارد.
وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی و قضایی باید قاطعانه با غارتگران بیت المال برخورد کنند، مردم مشکل نان دارند، اما عده ای شبانه میلیاردر می شوند.

** دریافت شهریه مدارس خلاف قانون اساسی است
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در اخطار اصل ۳۰ قانون اساسی پیرامون حق آموزش و پرورش رایگان گفت: هر ساله مردم هنگام ثبت‌ نام فرزندان خود در مدارس با این تناقض روبرو می‌شوند زیرا قانون اساسی آموزش و پرورش را رایگان می‌داند ولی مدارس دولتی از والدین فرزندان هنگام ثبت ‌نام درخواست پول می‌کند.
وی افزود: از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم تا اعلام کند که مدارس دولتی به هیچ وجه حق دریافت پول از خانواده‌ دانش آموزان را ندارند مگر اینکه کسی داوطلبانه کمک کند.
سیام**۱۰۵۸

انتهای پیام /*


سیاسی


تذکرات شفاهی


مجلس

نظرات بسته شده است.