از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52134

72 بازدید

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نائب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت وگو با خطرنگار، درباره رسیدگی به لوایح FATF در مجلس گفت: آقای لاریجانی گفتند که این ها باید تعیین تکلیف بشود که البته آقای لاریجانی بجا گفتند. جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: باید توجه کرد که مقام معظم رهبری هم همیشه نظر ارشادی خود را […]

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نائب رئیس فراکسیون مستقلین در گفت وگو با خطرنگار، درباره رسیدگی به لوایح FATF در مجلس گفت: آقای لاریجانی گفتند که این ها باید تعیین تکلیف بشود که البته آقای لاریجانی بجا گفتند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: باید توجه کرد که مقام معظم رهبری هم همیشه نظر ارشادی خود را می دهند و از جمله کسانی هستند که ۱۰۰ درصد تابع قانون هستند. ایشان هم در سخنرانی خود در دیدار با نمایندگان نسخه واحد ندادند و نگفتند که اگر اینجوری باشد ما باید فلان کار را انجام دهیم چون اگر این گونه باشد باید کلیه موافقت های بین المللی را از دستور خارج کنیم.

او اظهار داشت : رهبری تذکراتی دادند که به ریشه های تصمیم کنوانسیون ها اشاره داشت و این نکته کاملا درستی هم است ولی از طرفی هم همه این موارد باید طبق قانون اساسی در مجلس تصویب شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: رهبری نظری را با صراحت بیان نکردند، یعنی حکم حکومتی ندادند بلکه ایشان توصیه کردند و مورد مشخصی هم مصداقی نفرمودند. کسی نباید این توصیه ها را مصادره به مطلوب کند. به هر حال ایشان توصیه کردند و اختیار به مجلس دادند و باید تعیین تکلیف شود و کسی از الان نسخه مرگ آن را ننویسد.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: کسی نمی تواند این لوایح را رد و یا تأیید کند بلکه باید راجع آن بحث بشود. اگر هم نیازی باشد در این باره به آقا گزارش بدهیم و از ایشان اخذ نظر کنیم، این کار را خواهیم کرد چون فرمایش ایشان فصل الخطاب است.

نائب رئیس فراکسیون مستقلین گفت: من هم در آن مجلس بودم و همه از تلویزیون نیز آن را شنیدند، ایشان تنها توصیه کردند که کاملا هم درست است و کسی آن را رد نمی کند و همه قبول داریم که این کنوانسیون ها با یک سری اهدافی نوشته می شود و بعضا هم ممکن است اهداف مرموز ثانویه داشته باشند ولی به هرحال باید قانون اساسی اجرا شود، مگر اینکه ایشان حکم حکومتی بدهند که هرچه باشد ما تابع آن هستیم.

جعفرزاده ایمن آبادی تأکید کرد: ولی دوستان دلواپسی هستند که می خواهند همه چیز را به نفع خود مصادره کنند ولی مجلس عاقل تر از این حرف هاست.
روز گذشته حسینعلی حاجی دلیگانی از اعضای فراکسیون ولایی مجلس اعلام کرده که پس از بیانات رهبر انقلاب، همه تصور کردند کار FATF تمام شده است، اما آقای لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی) بعد از آن به مجلس آمد و گفت فلان کشور چنین حرفی گفته و باید زودتر کاری بکنیم و باید زودتر به FATF بپیوندیم.

**اداره کل اخبار چند رسانه ای**ایرناپلاس**

انتهای پیام /*


سیاسی


لوایح مبارزه با پولشویی


فراکسیون مستقلین


حکم حکومتی

نظرات بسته شده است.