از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 52092

39 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به افزایش نقدینگی در کشور به حدود یک هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد، گفت: این رقم را می توان به سمت تولید و سرمایه گذاری اشتغال زا هدایت کرد.وی در ادامه […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به افزایش نقدینگی در کشور به حدود یک هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد، گفت: این رقم را می توان به سمت تولید و سرمایه گذاری اشتغال زا هدایت کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز کالاهایی که با نرخ های متفاوت وارد کشور می شود با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان است، گفت: این کالاها با دلار ۸ هزار تومان به بالا فروخته می شود بنابراین گران فروشی باید کنترل شده و مشخص شود سود آن به جیب چه کسانی می رود.
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس خواستار ورود و فعالیت صرافی های تحت نظارت بانک مرکزی در بازار ازر شد و ادامه داد: دولت باید به سرعت بازار آزاد را تحت نظر این بانک ایجاد کرده و از تحریم صرافی ها خودداری کند.
وی با بیان اینکه از ارز دولتی نباید برای مسافرت های غیرضروری استفاده کنیم، یادآور شد: حتی ایرادی ندارد که حجاج نیز به خاطر تمکین مالی از ارز نرخ آزاد استفاده کنند.

** سوء مدیریت مردم را آزار می دهد
کوروش کرم پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی هم در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور گفت: امروز در صحن مقدس مجلس با صدای رسا به خودم و شما تذکر می دهم که هر چند مشکل امروز ما بیکاری و گرانی و افزایش نرخ ارز، طلا و مسکن است اما آنچه که مردم را می آزارد سوء مدیریت اجرایی و نظارتی و وجود فساد اداری است.
وی مقابله را رانت خواری، قوم گرایی، باندبازی، تبعیض و بی عدالتی، فساد اداری، برخورد با دانه درشت ها، زد و بندهای پشت پرده از ضرورت های اجتناب ناپذیر در بازسازی اعتماد مردم دانست و گفت: رسالت ما نمایندگان بر همین اساس است.

** داعش اقتصادی در تهران حضور دارد
ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان با بیان اینکه امروز شاهد جنگ روانی علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستیم، گفت: ترامپ سعی می‌کند ایران را با کره شمالی مقایسه کند، این مقایسه کاملا غلط است بلکه امروز همه دنیا می‌دانند که جمهوری اسلامی همه مولفه‌های قدرت را داراست.
وی افزود: کشور ما جوانگراست و جوان است، جوانان ما در موضوع هسته‌ای، دفاعی و موشکی کاری کردند که آمریکایی‌ها همواره متزلزل شده و در سطح منطقه منزوی گشتند.
نماینده مردم دامغان با اشاره به اینکه اگر جوانان ما در سوریه و عراق نبودند، امروز داعش در تهران بود، گفت: امروز شاهد هستیم که داعش اقتصادی در تهران حضور یافته و برخی از سربازان آنها می‌خواهند دل مردم را خون‌آلود کنند.

** قوه‌قضاییه در حکم دانشجویان تجدیدنظر کند
بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز هم در نطق میان دستور خود با بیان اینکه مردم منتظر حل مشکلات و اقدامات مسئولان هستند، علت مشکلات را عدم تمکین به قانون، عدم اجرای قانون و قانون‌گریزی افراد مجلس و دولت دانست.
وی گفت: اصل هشتادم قانون اساسی اشاره می‌کند؛ دریافت و دادن وام و کمک‌های بدون عوض داخلی و خارجی از طرف دولت باید با تصمیم مجلس شورای اسلامی باشد اما در دو سال و اندی که اینجانب در مجلس هستم هیچگونه کمک خارجی یا وام‌های خارجی از طرف دولت از تصمیم مجلس نگذشته است.
پارسایی با بیان اینکه تسلط و دست بردن در قانون سهمیه‌ها در برنامه ششم برخلاف آنچه در مجلس و کمیسیون برنامه ششم تصویب شده است، اظهارکرد: عدم توجه به اجرای قوانین در بحث خودرو، موضوعی است که حتی شرمنده بیان آن در محضر مردم هستم. قانونی که ۲۱۶ نفر امضاء کرده، ۱۶۰رای می‌آورد و ۱۲ نفر در یک کمیسیون حکم به مسکوت ماندن آن می‌دهند.
نماینده مردم شیراز در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، ما را از نظارت بر مشکلات فرهنگی و اجتماعی باز نمی‌دارد، مشکلی که در مدرسه غرب تهران رخ داد باعث کدام عذرخواهی شما از محضر ملت شریف ایران شد. این‌ها همه درد است.
وی با طرح این سوال که وزارت علوم چه دفاعی از دانشجویانی محکوم شده به ۸ سال زندان کرده است، گفت: من از قوه‌قضاییه خواهش می‌کنم با توجه به نیاز امروز کشور به انسجام و اتحاد، با رفعت اسلامی نسبت به صدور حکم دانشجویان عزیز تجدیدنظر کند.

** نداشتن آگاهی اقتصادی خسارات زیادی به کشور وارد کرده است
محمد حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به عملکرد دولت در رابطه با عدم ایجاد ثبات در بازار ارز، گفت: تصمیم دولت در رابطه با تعیین ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان با وجود عدم تزریق ارز به بازار اشتباه بود، اما باز هم ما در مجلس از این تصمیم حمایت کردیم ولی بیشتر از این نباید اشتباه کنیم.
وی با بیان اینکه برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان ارز تعلق نگرفت، افزود: نیاز است سازمان بازرسی کل کشور در این زمینه ورود پیدا کند تا ثابت شود چگونه دلالان می‌توانند ارز دولتی دریافت کنند اما تولیدکنندگان قادر به این کار نیستند.
نماینده مردم مرند در مجلس یادآور شد: تخصیص ارز دولتی باعث سوءاستفاده برخی در جهت تهیه کالا با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی شده که در نهایت این کالاها را به خارج از کشور انتقال داده با دریافت دلار به فروش می رسانند، سپس دلار را به کشور وارد کرده و به نرخ آزاد می فروشند.
حسن نژاد با اشاره خرید ۳۹ هزار سکه توسط یک جوان گفت: هم اکنون باید این فرد را به عنوان رییس بانک مرکزی انتخاب کنیم، چرا که در زمینه اقتصاد از توانایی بالایی برخوردار است و فردی که در بانک مرکزی فعال است به دلیل نداشتن آگاهی نسبت به علم اقتصاد خسارات زیادی را به کشور وارد کرده است، بنابراین باید وی را به زندان بیندازیم.
سیام**۹۳۱۴**

انتهای پیام /*


سیاسی


نطق


ارز


گرانفروشی

نظرات بسته شده است.