از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51950

92 بازدید

گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در تذکر شفاهی گفت: چون در فصل جام جهانی و فوتبال هستیم به رئیس جمهور می گویم حالا که تمامی فراکسیون های سیاسی داخل مجلس از شما حمایت می کنند، به عنوان سرمربی فوتبال سیاسی کشور یک مقدار بازیکنان را تغییر دهید.وی […]

گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در تذکر شفاهی گفت: چون در فصل جام جهانی و فوتبال هستیم به رئیس جمهور می گویم حالا که تمامی فراکسیون های سیاسی داخل مجلس از شما حمایت می کنند، به عنوان سرمربی فوتبال سیاسی کشور یک مقدار بازیکنان را تغییر دهید.
وی افزود: «حالا که بحث دفاعی مطرح نیست، اصطلاحاً یک مقدار از فورواردها استفاده کنید تا در شرایط جنگی ایران بتواند پیروز شود، در این راستا مجلسی ها نیز قول حمایت می دهند».
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از دولت می خواهم که کابینه و بازیکنان را تغییر دهد تا از این گلی که ترامپ فکر می کند با خروج از برجام زده، پشیمان شود، لذا تغییرات کابینه توسط رئیس جمهور انجام شود.

** باید بازار آشفته خودرو آرام شود
در ادامه حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: بازار آشفته خودرو و مسائل ثبت سفارشات موجب نارضایتی مردم شده و قبل از اینکه این موضوع تبدیل به بحران شود، باید بازار مرتبط با خودرو آرام شود.
وی افزود: مهمترین منشا فسادهای اقتصادی دخالت های به ظاهر خیرخواهانه دولتمردان در بازار ارز است، اینکه لیست ارز بگیران دولت اعلام شود، دردی را دوا نمی کند، بنابراین به جای شعار باید دروازه فرصت طلبی بسته شود.
نماینده قزوین تاکید کرد: درخصوص ایجاد خسارت و تخریب اموال عمومی توسط نیروی انتظامی در حین اعتراضات، وزارت کشور رسیدگی های لازم را انجام دهد و گزارشی در این رابطه به مردم ارائه شود.
وی ادامه داد: درخصوص مسئله ایجاد شده برای دختران معصوم و بیگناه ایرانشهر این موضوع تشریح شود که چه اقداماتی صورت گرفته، گویا مشکلات زنان هیچ گاه قرار نیست در اولویت برای رفع شدن قرار بگیرد و همیشه در اولویت های پایین می ماند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در شرایط فعلی تغییر افراد و تغییر نگاه دولت با استفاده از ظرفیت چهره های محبوب به ویژه جوانان نشان از تدبیر دولت خواهد بود.

** مسوولان با رانت در فضای اقتصادی برخورد کنند
عبدالله رضیان در تذکر شفاهی گفت: امروز کشور در گذر سخت تاریخی قرار دارد و مردم در معرض امتحان بزرگی هستند، چرا که دشمنان در رأس آن آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی خبیث با همه توان خود به جنگ ملت ایران آمده اند و بهترین ابزار را جنگ اقتصادی دانسته اند و می خواهند مردم را دلسرد کنند، اما ملت ایران همیشه هوشیار و بیدار است.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسئولان با رانت در فضای اقتصادی برخورد کنند و می بایست با رعایت تمامی جوانب، امانتداری و خداترسی و همچنین همراهی با ملت و مقام معظم رهبری رو به جلو حرکت کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: دستگاه قضایی و دستگاه های نظارتی باید بر اجرای عدالت نظارت دقیق داشته باشند، در این راستا تشکیل دادگاه های ویژه برای برخورد با مفاسد اقتصادی در دستور کار باشد.
وی ادامه داد: بحث جایگزینی وزرا و مدیران غیرشفاف و ناکارآمد و همچنین به کارگیری مدیریت جهادی و هوشیاری بیشتر مجلس و خروج از فضای انفعالی و دفاع همه جانبه از حقوق ملت و تقویت وظیفه نظارتی و نظارت بر هزینه کردها و جلوگیری از رانت خواری چه در بخش دولتی و چه در بخش غیردولتی از لازمه های موفقیت است.

** ما از وزیران شما ناامید شده ایم
اقبال محمدیان نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور گفت: میزان فرصت هایی که در دل بحران وجود دارد، در خود فرصت نیست و تنها رمز آن این است که اراده انجام کار را داشته و مرد عمل باشیم.
وی افزود: امروز خوزستان با بیکاری، بدی هوا، کمبود آب، آلودگی آب شرب و شرایط بسیار حساس و نگران کننده ای مواجه است، اگر بخواهیم می توانیم این شرایط را در خوزستان تغییر دهیم.
محمدیان ادامه داد: ما از وزیران شما ناامید شده ایم، کدام شعبه نفتی در منطقه ایجاد شده است؟ خبری از وعده دورغین ۲۰ هزار شغل توسط وزارت نفت در خوزستان نیست! صدها حلقه چاه نفت در منطقه نفت خیز ابوفارس وجود دارد و توسط وزارت نفت آب های منطقه به صورت غیرقانونی برداشت شده و باعث بروز مشکل آب شرب برای مردم شده است.

** در دست های پنهان برای ناامید کردن مردم در حال تلاش است
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: ابتدا به همکاران مجلس و دولتی‌ها تذکر می دهم که شرایط امروز بسیار خاص است و دست‌های پنهان برای ناامید کردن مردم در حال تلاش جدی است.
وی افزود: متأسفانه تعدیل نیروی انسانی در شرکت‌های مختلف و مسائلی مانند تورم و گرانی باعث ایجاد فشار برای معیشت مردم شده است.
وی گفت: ترامپ برای کشور خطر نیست بلکه خطر انفعالی است که دچار آن شده‌ایم بنابراین از صدا و سیما و معتمدین و همچنین از مسئولان و مردم و تریبون‌های نماز جمعه و مجلس و کل کشور می‌خواهم که آرامش را به کشور تزریق کنند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۱۸۷ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار ترمیم کابینه شده‌اند و باید رئیس جمهور در این خصوص اقدام عملی انجام دهد.
احمدی لاشکی در این رابطه افزود: در دولت قبل وزیر را در حین مأموریت خارجه عوض کردند، ما آن را نمی‌خواهم اما اینکه با وجود اتفاقات بسیار تلخ در حوزه بانکی همچنان رئیس بانک مرکزی به کار خود ادامه می‌دهد، غیرقابل قبول است بنابراین رئیس بانک مرکزی باید تغییر کند.

** بازار ارز باعث ایجاد التهاب در بازارهای دیگر شده است
محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور درخصوص وضعیت نابسامان ارز کشور گفت: همانگونه که در نشست های متعدد و در جلسات مشترک با نمایندگان دولت در مجلس مطرح شده است؛ شرایط بازار ارز در کشور باعث ایجاد التهاب در بازارهای دیگر شده است که تداوم و استمرار این حرکت به هیچ وجه به نفع اقتصاد کشور نیست.
وی ادامه داد: سیاستی که دولت در تعیین نرخ ارز به قیمت ۴۲۰۰ تومان داشته است، باعث فشار به اقتصاد کشور و کاهش قدرت پول ملی و فشار بر مردم شده است. متاسفانه حجم واردات نسبت به دوره های گذشته بسیار بالا رفته است که دولت باید اقدامات مثبتی در این خصوص انجام دهد.

** دولت و مجلس هیچ اقدام مناسبی جهت کنترل قیمت انجام ندادند
صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به بندهای ۹ و ۱۲ اصل سوم قانون اساسی گفت: این بندها نیز بر توزیع اقتصاد عادلانه و ایجاد رفاه در کشور و جلوگیری از تبعیض ناروا تاکید دارند، ولی متاسفانه افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم روز به روز و ساعت به ساعت شده است و باز هم متاسفانه دولت و مجلس هیچ اقدام مناسبی در جهت کنترل قیمت ها و بهبود شرایط اقتصادی انجام نمی دهند.
بدری ادامه داد: انتظار می رود یک تیم اقتصادی متشکل از افراد خبره از طرف دولت و مجلس تشکیل شده و با حضور رسانه ملی، برنامه ها و نقشه های برون رفت از این وضعیت نابسامان را برای مردم تشریح کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: مردم و فعالان اقتصادی در سردرگمی به سر می‌برند و جای تعجب دارد که دولت و مجلس بسیار منفعلانه عمل می کنند، لذا شایسته است که مسئولان در جهت رفع مشکلات اقتصادی و بهبود شرایط اقداماتی عملی و مثبت انجام دهند.
سیام**۱۰۵۸**۱۷۲۴

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


تذکرات شفاهی


نمایندگان

نظرات بسته شده است.