از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51897

114 بازدید

به گزارش خطرنگار، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پس از ۱۷ماه، انتظارات در باره بازسازی ساختمان پلاسکو به حقیقت پیوسته و اکنون گودبرداری انجام شده است، اظهار داشت: موانعی از جمله صدور پروانه ساختمانی بر سر ساخت مجدد این سازه وجود داشت که بر […]

به گزارش خطرنگار، صدیف بدری با اشاره به دستور کار امروز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پس از ۱۷ماه، انتظارات در باره بازسازی ساختمان پلاسکو به حقیقت پیوسته و اکنون گودبرداری انجام شده است، اظهار داشت: موانعی از جمله صدور پروانه ساختمانی بر سر ساخت مجدد این سازه وجود داشت که بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه از جمله استاندار تهران مرتفع شده است.
وی با تاکید براینکه از عید فطر سال جاری عملیات ساخت ساختمان پلاسکو آغاز شده است، تصریح کرد: طبق برنامه زمان بنده شده و مطالبه نمایندگان مقرر شده ظرف دو سال آینده این سازه تکمیل و مورد بهره برداری واقع شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه یکی از دستگاه هایی که به ایجاد مانع پیش روی ساخت ساختمان پلاسکو اقدام کرده بود سازمان میراث فرهنگی بوده است، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی این سازه با آثار تاریخی، مجوز ساخت مجدد صادر نمی شد که اکنون این موانع برطرف شده است.
بدری با تاکید بر اینکه پلاسکوی جدید با ۱۵ طبقه روی زمین و ۵ طبقه زیرزمین ساخته خواهد شد، تصریح کرد: مجوز اولیه از شورای میراث فرهنگی صادر شده و همه هماهنگی ها از سوی استانداری تهران در حال انجام است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قسمت شمالی پلاسکو مقاوم سازی خواهد شد، بیان کرد: نوسازی سازه کناری پلاسکو مورد توافق بهره برداران بوده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه ساخت پلاسکوی جدید در مرحله اخذ پروانه و تهیه نقشه اجرایی است، افزود: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در مدت ۲ سال باید این سازه را تکمیل کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نزدیک به ۶۰۰ واحد تجاری و خدماتی در پلاسکو فعال بوده نمایندگان مجلس خواهان تسریع در ساخت مجدد این ساختمان بودند.
بدری با بیان اینکه بازنگری در مباحث مقررات ملی ساختمان درخصوص رعایت مسائل آتش سوزی و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان و نگهداری سازه با توجه به شرایط روز از تاکیدات وزارت راه و شهرسازی بوده است.
این نماینده مردم درمجلس دهم، اضافه کرد: تاکید برحل مشکل تجهیزات مورد نیاز بحران شهر تهران از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود که استانداری تهران گزارشی در این باره ارایه کرد.
وی با بیان اینکه ارایه وام با بهره مناسب برای صاحبان فعالیت ساختمان قبلی و همچنین بحث بیمه کارگرانی آن ها از موارد دیگر مورد بحث در این جلسه بود، گفت: متاسفانه بیمه بیکاری برخی کارگرانی که در این سازه مشغول فعالیت بودند، قطع شده است که در این جلسه تاکید شد؛ استاندار تهران این موضوع را پیگیری کرده تا تعهدات تسهیلاتی دولت نیز برای صاحبان حرفه صورت بگیرد.
بدری با اشاره به دستور کار دیگر کمیسیون عمران مجلس، بیان داشت: سوال از وزیر راه و شهرسازی از سوی برخی نمایندگان محور دستور کار دیگر این کمیسیون بود.
وی ادامه داد: برخی سوالات نمایندگان از وزیر راه و شهرسازی درحوزه منطقه ای و مربوط به حوزه انتخابیه آن ها بود و برخی دیگر در خصوص تسریع دولت در راه اندازی سامانه اطلاعات املاک و مسکن که براساس برنامه ششم توسعه وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد آن است.
به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برخی نمایندگان از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع شده و برخی دیگر قانع نشدند که مقرر شد با برگزاری نشست های تخصصی این موارد نیز رفع شود.
گفتنی است، نشست امروز کمیسیون با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد علی افشانی شهردار تهران، محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و محمد حسین مقیمی استاندار تهران با هدف بازسازی ساختمان پلاسکو برگزار شد.
به گزارش خطرنگار، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت هشت صبح سی ام دی ماه ۱۳۹۵دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، ۱۵ طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد تولیدی در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها ۵۶۰ واحد آن، فعال بود. ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که ۹۹ درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین ۱۸۰ واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان ۴۰۰ واحد پیراهن دوز، ۶ واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و ۲۰ واحد تولیدی کفش فعال بود.
ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در سال ۱۳۴۱ به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
سیام*۳۰۶۱*۱۷۲۴

انتهای پیام /*


سیاسی


مجلس


بدری


پلاسکو

نظرات بسته شده است.