از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51875

54 بازدید

به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی امروز – سه شنبه- در دیدار اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیچ کار فرهنگی سالم تر از فعالیت قرآنی نیست، افزود: قرآن پایه و اساس همه امور فرهنگی است.وی طرح ایجاد رابطین استانی مجلس را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این طرح […]

به گزارش خطرنگار، علی لاریجانی امروز – سه شنبه- در دیدار اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان این که هیچ کار فرهنگی سالم تر از فعالیت قرآنی نیست، افزود: قرآن پایه و اساس همه امور فرهنگی است.
وی طرح ایجاد رابطین استانی مجلس را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: این طرح باعث می شود مؤسسات قرآنی که بیش از هشت هزار مؤسسه هستند، هماهنگ کار کنند ضمن این که دریافت حس حمایت از طرف آنها باعث انگیزه کار این مؤسسه ها می شود.

**ساز وکار تدریس قرآن و زبان عربی اصلاح شود
رییس مجلس با بیان این که قرائت قرآن بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: پیش از ورود به بحث معنا در قرآن باید اصل روخوانی اصلاح شده و راه های ایجاد علاقه در دانش آموزان به قرآن پیدا شود.
لاریجانی یادآور شد: به طور کلی آموزش زبان های خارجی نظیر عربی و انگلیسی به دانش آموزان ساز و کار سختی دارد که باعث می شود آنها پس بزنند، لازم است از متن به ضوابط دستوری رسید و مبنا ضوابط دستور زبان نباشد از این رو نحوه تدریس و متد آموزشی بسیار مهم است.
رییس نهاد قانونگذاری افزود: ۵۰ درصد زبان فارسی را عربی تشکیل می دهد پس دانش آموزان باید به راحتی این زبان را فرا بگیرند اما از آنجایی که مربیان از صرف و نحو وارد تدریس عربی می شوند، دانش آموزان نیز خسته می شوند پس باید ابتدا مباحث قرآنی مثل احترام به والدین، دروغ نگفتن، اسراف نکردن و سایر موارد از قرآن استخراج شده و به دانش آموزان آموزش داده شود که هم فهم و هم روخوانی قرآن را با هم بیاموزند.

** حفظ قرآن در دانش آموزان تقویت شود
لاریجانی به طرح نامه سعادت که مجموعه ای از رفتارهای روزانه درباره رفتار با والدین، همسایه، معلم است اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح بسیار خوب بود که باید از آن الگوبرداری شود.
وی تاکید کرد: لازم است حفظ قرآن در دانش آموزان نیز تقویت شود به خصوص بحث اذان برای کودکان بسیار جاذبه دارد که می توان از همان ابتدا به کودکان آموزش اذان با صدای بلند داد.
رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خصوص تخصیص بودجه قرآنی مساعدت می کنیم البته باید اقدامات به گونه ای باشد که نهادهای آموزش قرآن مردمی بوده و دولتی نباشند.
به گزارش خطرنگار، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد ریاست فراکسیون قرآن و عترت مجلس را برعهده دارد.
سیام*۳۰۶۱*۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


لاریجانی


مجلس


قرآنی

نظرات بسته شده است.