از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51523

105 بازدید

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری وزیر کشور در جمع خبرنگاران جزییات تجمع و اعتراض های شب گذشته در خرمشهر را تشریح کرد و اظهارداشت: در این درگیری‌ها یک نفر از مردم و ۱۰ نفر نیز از نیروی ناجا زخمی شدند. وی یادآور شد: برطبق گزارش دریافتی این […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خطرنگار، حسین ذوالفقاری روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری وزیر کشور در جمع خبرنگاران جزییات تجمع و اعتراض های شب گذشته در خرمشهر را تشریح کرد و اظهارداشت: در این درگیری‌ها یک نفر از مردم و ۱۰ نفر نیز از نیروی ناجا زخمی شدند.
وی یادآور شد: برطبق گزارش دریافتی این فرد مسلح در داخل جمعیت بود که هنوز شناسایی نشده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور برخی ادعاها مبنی بر کشته شدن یک نفر در این درگیری را مردود دانست و تاکید کرد: در این ناآرامی هیچ کشته ای نداشتیم، فقط یک نفر از مردم از ناحیه پهلو زخمی و به بیمارستان منتقل شد.
ذوالفقاری بخش اول اعتراض های مردم خرمشهر را مساله آب این شهر عنوان و خاطرنشان کرد: فرماندار چندین مرتبه در جمع مردم رفت و آنها را توجیه کرد و جمعیت پراکنده شد، اما عده‌ای اصرار داشتند تجمع ادامه یابد و در نهایت شب گذشته تعداد خاصی حدود ۱۰۰ نفر که بدنبال ماجراجویی بودند، اعتراض را ادامه دادند و درگیری مختصری شکل گرفت.
وی همچنین گفت: پس از آسیب دیدگی لوله انتقال آب به خرمشهر بلافاصله پس از چند ساعت مشکل رفع و آب وصل شد، در همان مرحله ۶ تانکر آبرسان داخل شهر و ۲۰ دستگاه تانکر دیگر هم اضافه و آب معدنی هم در شهر توزیع شد.
معاون وزیر کشور افزود: طرح غدیر هم در حال نهایی شدن است و قول داده شده که تا ۱۵ تیر مشکل آب خرمشهر حل شود.
ذوالفقاری با بیان این که ورود عوامل نفوذی به تجمعات خرمشهر در حال بررسی است،تصریح کرد: در این ناآرامی شاهد تخریب زیادی نبودیم.
وی همچنین در خصوص امنیت مرزها گفت: ما در سمت مرزهای جمهوری آذربایجان مشکل ناامنی مرزی نداریم؛ فقط گاهی ترددهای غیرمجاز مختصری وجود دارد ممکن به درگیری در مرزبانان می شود؛ در گفت و گوهای طرفین توضیح داده شده است که کسی که درگیر شده اند حامل قاچاق بوده که قرار شد بررسی شود.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین در مورد امضای تفاهم نامه مشترک اربعین بین ایران و عراق گفت: منتظر قطعی شدن این موضوع از طرف عراق هستیم، البته پیش نویس آماده است و همتای عراقی هم آن را امضا کرده است.
ذوالفقاری یادآور شد: این تفاهم نامه باید به امضای وزیر کشور برسد و دولت عراق هم موافقت کند، باید (طبق موافقتامه) در عراق تامین امنیت شود تا ما هم بتوانیم اقدامات بعدی را انجام دهیم.
وی همچنین در خصوص برخی تحرک گروهک ها در مرزهای شرقی کشور گفت: این تحرک ها در مرزهای شرقی کمی افزایش یافته البته در خیلی موارد با برخورد نیروهای ایرانی مواجه شده است.
معاون وزیر کشور تصریح کرد: ما با همتایان خود و مقامات مسئول در سطوح مختلف در کشورهای شرقی نشست های متعددی داشته ایم.
ذوالفقاری همچنین گفت: در مبارزه با تروریسم و داعش در داخل افغانستان نیز با دولت آنها در حال کمک و همکاری هستیم و کشورهای دیگر نیز به آنان کمک می کنند اما اگر دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم درخواست کمک کنند در چهارچوب موافقت نامه ها و قوانین آماده همکاری هستیم، اما هنوز هیچ درخواستی نشده و ما هم به این موضوع ورود نکرده ایم.
سیام**۳۲۲۹**۳۰۷۰**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


خرمشهر


وزارت کشور


امنیتی و انتظامی

نظرات بسته شده است.