از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51385

83 بازدید

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی نوبخت نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نطق میان دستور گفت: برخی کشورها در بستر سیاسی، سعی در به چالش کشیدن سیاست نظام جمهوری اسلامی کرده تا به خیال خود موجب انزوای سیاسی میهن شوند.وی افزود: شواهد کاملا روشن، گواه […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خطرنگار، علی نوبخت نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نطق میان دستور گفت: برخی کشورها در بستر سیاسی، سعی در به چالش کشیدن سیاست نظام جمهوری اسلامی کرده تا به خیال خود موجب انزوای سیاسی میهن شوند.
وی افزود: شواهد کاملا روشن، گواه آن است که این نظام سلطه است که هر روز بیش از پیش به انزوا کشیده شده حتی در شرف از دست دادن حمایت هم پیمانان خود نیز می باشد.
نوبخت تصریح کرد: دشمن در بستر اقتصادی با تهدید به تشدید تحریم ها سعی در بر هم زدن نظام اقتصادی کشور کرده تا با افزایش فشار بر مردم به هدایت پاره ای از نارضایتی ها موجود و تجمیع آن، شرایط غیر قابل کنترلی را در زمینه های اقتصادی ایجاد کند.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: همه این خیالات باطل صرفا علیه شناخت از خصوصیات ملت ایران نشات می گیرد؛ دولت با شناخت دقیق این ترفندها برنامه لازم برای مواجه با آنها را فراهم کرده و اکنون تنها دلخوشی دشمن به جوسازی و تبلیغات دروغین رسانه ای است.
نوبخت در ادامه به شرایط کشور اشاره کرد و گفت: انتظار این است که دولت به همراه سایر ارکان نظام با برنامه ریزی های دقیق فقر را که ام الفساد است در جامعه ریشه کن کرده و قوه قضائیه با همان قاطعیتی که با محکومان سیاسی و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می کند با قاچاقچیان کالا، رانت خواران و مفسدان اقتصادی برخوردی قاطع و بی امان داشته باشد.
وی یادآور شد: ما اکنون به شدت نیازمند امید، وحدت و احیای روح ملی خود هستیم تا با اتکا به آن، به جهانیان ثابت کنیم که ملت بزرگ ایران همچنان که در طول تاریخ همواره سربلند، مقتدر و مستقل بوده، باز هم خواهد بود.

** حمایت مردم و توافق همه عناصر تأثیرگذار پیش شرط برون رفت از وضعیت موجود
محمد رضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی هم در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات کشور اظهارداشت: بی تردید یکی از بزرگ ترین دغدغه های مهم روز، مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم است.
وی تاکید کرد: باید نارسایی ها را آسیب شناسی و برای هر موضوعی نسخه ای ارائه کرد که به نظر می رسد با توافق همه عناصر تأثیرگذار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و با حمایت های مردمی با محوریت مقام معظم رهبری می توان به برون رفت از وضع موجود دست یافت.
نماینده مردم جهرم خطاب به رییس جمهوری گفت: با سرعت در چیدمان تیمی خود تجدیدنظر کرده و از افرادی استفاده کنید که بتوانند در شرایط جدید مقاومت کنند که این توصیه ها از سر خیرخواهی و بر اساس سوگندی است که باید به آن پایبند باشیم.

** حل مشکلات نیاز به برخورد شفاف و صریح مسئولان دارد
یوناتن بت‌کلیا نماینده آشوریان در مجلس هم در نطق میان دستور خود با بیان این که اکنون دشواری‌های بسیاری دامن‌گیر کشور است، تصریح ک رد: حل آنها نیاز به برخورد شفاف و صریح مسئولان دارد.
وی به برخی مشکلات اقلیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: ایرانیان آشوری، ارمنی، زرتشتی و یهودی به عنوان یک اقلیت، مورد بی‌مهری و سلیقه‌ای برخی از مسئولان قرار گرفته، تا حدی که آن‌ها را از حق و حقوق شهروند درجه یک، محروم می‌کنند.
نماینده آشوریان در مجلس با بیان این که اختصاص بودجه جهت امور جوامع آشوری، ارمنی، زرتشتی و کلیمی در جوامع جهانی زبانزد محافل است، افزود: اما با تاسف همواره تخصیص کمتر از ۵۰درصد، آن هم با تاخیر و زمان پرداخت بودجه، همواره با کسر حدود ۲۰٪ بودجه تخصیصی روبه رو است.
بت کلیا تصریح کرد: تفتیش و حفاری کلیساهای قدیمی، نبش قبور در سراسر کشور و در بیشتر موارد تخریب و از بین بردن گورستان‌ها توسط مسئولان به وسیله لودرها در ارومیه از معضلاتی است که متاسفانه باوجود تذکر به ارگان‌های مختلف، هیچ اقدامی در این خصوص نشده است.

** عرصه برای کوله بران تنگ شده است.
عین الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس هم در در نطق میان دستور، با اشاره به مشکلات مرزنشینان، گفت: رهبر معظم انقلاب در بحث مبارزه با قاچاق کولبران را مستثنی کردند اما عرصه را برای این افراد سخت کوش تنگ شده است.
وی با بیان این که درباره مرزنشینان طرح دو فوریتی در نوبت است، گفت: حق مرزنشینی در قالب تعاونی‌های مرزنشینی و دارای کارت مرزنشینی است که تا شعاع ۲۵ کیلومتری شناسایی شده است، بنابراین خواهشمندیم وضعیت آنها به سال ۹۶ بازگردد.

** عنصر اعتماد و انسجام اجتماعی پیش شرط پیشرفت کشور
سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی هم در در نطق میان دستور، با بیان این که موج اعتراضات و واکنش های امروز صرفا مطالبات قشر یا گروه خاصی نیست که بتوان با قوه قهریه آن را سامان داد، گفت: این بار غم نان است؛ معیشت مردم در تمام اقشار مورد تهدید است و شاغلان باوجود کار تمام وقت در دخل و خرج مانده اند چه برسد به قشر بیکار، در حالی که مردم حق داشتن یک زندگی شرافتمندانه و آرام و توأم با رفاه دارند.
وی افزود: مسائل داخلی را پیچیده نکنیم و دچار توهم توطئه نباشیم اگرچه دشمنان و بدخواهان در تضعیف نظام از هیچ اقدامی فروگذار نیستند، اما ما در عبور از بحران ها درک کرده ایم که عنصر اعتماد و انسجام اجتماعی پیش شرط توسعه و پیشرفت کشور است.
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که از مردم همدلی و همراهی و اعتماد به دولت درخواست شده است، یادآور شد: این اعتماد با توجه به وضعیت اقتصاد و فشار اقتصادی وارد به مویی بند است، اما در عمل برای اعلام نام متخلفان و سوداگران بازار ارز وزیری شفاف سازی کرد و دیگری با اکراه و تأخیر این اقدام را انجام داد.
وی ادامه داد: این اقدام به دور از انسجامی است که نیاز امروز کشور است و به دور از مطالبه گری دولت از مردم یعنی اطمینان به قوه مجریه بوده است و این رفتارها هر کدام موجی از نا آرامی و تشویش را به جامعه وارد می کند که دیگر نمی توان پس لرزه های آن را مدیریت کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بخشی از ناآرامی های امروز اقتصاد توسط خودی های شکل گرفته که از مزیت دسترسی به ارز دولتی برخوردار بوده اند.
ذوالقدر تاکید کرد: انتظار می رفت رییس جمهوری به درخواست عده زیادی از نمایندگان با حضور در صحن علنی مجلس بی پرده و شفاف با نمایندگان مردم صحبت کند و اجازه ندهد به خاطر اقلیتی، اکثریت مورد فشار و آسیب قرار بگیرند.
سیام**۹۳۱۴**۱۳۳۶

انتهای پیام /*


سیاسی


نطق


وحدت


روح ملی

نظرات بسته شده است.