از علاقه مندان به فعالیت در حوزه های مختلف خبری دعوت به همکاری می نماید

کد خبر : 51327

209 بازدید

دست و پا زدن ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای ایجاد ائتلاف منطقه ای و جهانی علیه ملت ایران مختص وی نیست، اسلاف او نیز در ۴۰ سال گذشته این رفتار کینه توزانه را تجربه کرده و هر بار با انسجام و ایستادگی مردم و نظام شکست خورده اند و این بار نیز تیر آنان به […]

دست و پا زدن ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای ایجاد ائتلاف منطقه ای و جهانی علیه ملت ایران مختص وی نیست، اسلاف او نیز در ۴۰ سال گذشته این رفتار کینه توزانه را تجربه کرده و هر بار با انسجام و ایستادگی مردم و نظام شکست خورده اند و این بار نیز تیر آنان به سنگ خواهد خورد.
دولت های آمریکا برای تحقق خواب آشفته خود و ضربه زدن به مردم ایران، عرصه های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را تجربه کرده و ناکام مانده اند و این بار نیز در جبهه اقتصادی نبرد سنگینی را در مقابل صف مستحکم ملت ایران به راه انداخته اند که لازمه عبور از این شرایط انسجام، صبر و همدلی مردم و مسئولان است.
برنامه های غربی ها در ۴۰ سال گذشته نیز حول محور جدا کردن صف مردم از نظام اسلامی بوده تا از طریق شکست انسجام داخلی بتوانند به گونه رخنه کرده و کشور را با چالش اساسی مواجه سازند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان به ویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی گری فراخواندند.
ایشان تاکید کردند: اگر مؤلفه های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.
ایشان یکی دیگر از عناصر قدرت نظام جمهوری اسلامی را اعتماد به نفس ملی و تأثیرگذاری مردم در همه امور کشور دانستند و افزودند: این اعتماد به نفس ملی همراه با ایمان بود، ایمانی که همچون روحی در کالبد حرکت عمومی کشور زمینه ساز زنده شدن، امید و ایثار و فداکاری در جامعه شد که نمونه های فراوانی از آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.
آیت الله خامنه ای افزودند: بزرگترین دلیل برای اقتدار ملت ایران، این است که یکی از سفاّک‌ترین و بی‌رحم‌ترین قدرت های دنیا یعنی آمریکا، در چهل سال گذشته از هیچ تلاش و شرارتی برای مقابله با ملت ایران فروگذاری نکرده، اما نتوانسته غلطی بکند و در مقابل، ملت ایران پیشرفته‌تر شده است.
به گزارش خطرنگار، همراهی با مردم در سختی ها و تلاش برای تعمیق اعتماد و اطمینان آنان مسیری مستحکم برای غلبه بر بحران آفرینی آمریکا و متحدانش محسوب می شود و در این صورت همانند ۴۰ ساله گذشته خواهیم توانست مقتدرانه حرکت خود به سمت قله های عزت و سعادت را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.
امروز آمریکا جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کرده و در داخل نیز با تکیه بر برخی عوامل خود قصد ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم و تخریب اعتماد ملی را دارد و هوشیاری مضاعف در این شرایط و استحکام بخشیدن بیشتر به انسجام ملی اقدامی دشمن شکن خواهد بود.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز با فراخوانی یکپارچگی در برابر جنگ روانی دشمن، گفت: تلاطم بازار، دلیل اقتصادی ندارد. ما قادریم بر جنگ روانی دشمن فائق آییم.
روحانی با بیان اینکه به هیچ عنوان ناامیدی در کشور را نمی‌پسندم، خاطرنشان کرد: ناامیدی پایان ماجراست و تسلیم شدن برای هر ملتی ناپسند و زشت است، ناامیدی، تسلیم شدن در برابر بدخواهان است.
رییس جمهوری با بیان اینکه باوجود نگرانی‌ها و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف کشور وجود دارد چرا باید به آینده کشور، نظام و انقلاب، ناامید باشیم، تصریح کرد: ما امروز با شرایط جدیدی در کشور روبرو هستیم.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار با نمایندگان اتحادیه های اصناف کشور، گفت: ما امروز دشمن خارجی ای داریم که عقل درستی ندارد که مختص ایران نیست و با همه سر جنگ دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از ابتدای مذاکرات هسته ای، جمهوری اسلامی علیرغم اختلاف نظرهای داخلی، مذاکره را قبول کرد و توافق کردیم اما آمریکا آن را بر هم زد و زمانی که اروپا اعلام کرد مجدد قصد مذاکره دارد، باز هم ما پذیرفتیم.
لاریجانی یادآور شد: این موضوع نشاندهنده متانت جمهوری اسلامی ایران است.
رییس قوه مقننه تاکید کرد: امروز ما برخی مشکلات داریم که مشکلات داخلی بوده و ربطی به تحریم ها ندارد، ما می توانیم با ایجاد هماهنگی مشکلات را رفع کنیم چرا که حریف چندان قدرتمند نیست و مشکلاتی همچون بانک ها، صندوق ها و مشکل آب را در داخل باید حل کنیم.
آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام، خویشتنداری و عقلانیت نشان داد.
آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در مراسم سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه)، تصریح کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به ویژه در خصوص برجام، سرنوشت آن و مسیر ایران در این عرصه بسیار مهم و قابل توجه بود و خط سیر جمهوری اسلامی را برای مسئولان و مردم مشخص کرد.
وی تصریح کرد: باید عملکرد ما در چارچوب فرمایش های ایشان باشد و نباید به گونه ای عمل کنیم که دشمن تصور کند خروج او از برجام، عزم راسخ ملت و دولت را تغییر خواهد داد.
آیت الله آملی لاریجانی راه مقابله با چنین تصوری را خودباوری و توجه به استعدادهای انسانی و منابع غنی کشور دانست و اظهار کرد: باید با تعقل و تدبیر، نگاه ها را از بیرون به ویژه از کشورهای سلطه به سمت درون کشور بازگردانیم. همه باید تلاش کنیم که راه برای سرمایه گذاری مردم باز شود و این مشکلات را که به هیچ عنوان برای ما ناآشنا نیست و قریب به ۴۰ سال است که دشمن با همین شیوه در پی رسیدن به اهداف خود بوده است، پشت سر بگذاریم.
۱۵۳۵

انتهای پیام /*


سیاسی


آمریکا


کینه توزی


ملت ایران

نظرات بسته شده است.